Subpage under development, new version coming soon!
Subject: »Klaagmuur
Dank je!
Ondertussen gaat het weer iets beter, de koorts is vrijwel weg en dan leeft iemand gelijk weer flink op :)
Ondertussen gaat het weer iets beter, de koorts is vrijwel weg en dan leeft iemand gelijk weer flink op :)
Sjonge... vorm -10 en hij stond al zo hoog :X :D
Gelukkig wel maar 2 basisspelers in tragisch vorm :P
Gelukkig wel maar 2 basisspelers in tragisch vorm :P
Mans nu 27 dagen geblesseerd:S:S Dat is mooi klote, dat kost veel training:S:S
En nog een blessure:S
En nog een blessure:S
Vanochtend de auto naar Volkswagen gebracht voor een ´longlife´ servicebeurt. Vantevoren was afgesproken dat het ongeveer 350 euro zou kosten exclusief het wisselen van de banden.
Bellen ze me net om te vertellen dat de geraamde kosten 995 euro zijn. Ik herinner ze aan de afspraak van 350 euro.
Zegt men doodleuk: ja maar het is een 60.000 km beurt en dan moet die olie en die olie vervangen en dit en dat. Ik vraag ze waarom dat niet vantevoren werd verteld omdat ik niet deze week 60.000 km heb gereden maar dat het al bij afspraak zo was.
Ja, euh.....maar euh....
Ik heb de auto opgehaald en laat de beurt in Italie doen. Boeven.
Bellen ze me net om te vertellen dat de geraamde kosten 995 euro zijn. Ik herinner ze aan de afspraak van 350 euro.
Zegt men doodleuk: ja maar het is een 60.000 km beurt en dan moet die olie en die olie vervangen en dit en dat. Ik vraag ze waarom dat niet vantevoren werd verteld omdat ik niet deze week 60.000 km heb gereden maar dat het al bij afspraak zo was.
Ja, euh.....maar euh....
Ik heb de auto opgehaald en laat de beurt in Italie doen. Boeven.
Zulk soort dingen gebeuren vaker. Bij mijn oude auto gingen ze @random nog werkende dingen vervangen en daarvoor de kosten doorberekenen, terwijl uiteindelijk het probleem een twijfelaar in een stekkertje was.
Ik klaag zelf over wat voor een kutvak Microbiologie is. Droge feitjes en processen stap voor stap exact uit je hoofd leren, dat ben ik niet meer gewend op de universiteit. 'Naast inzicht is ook feitenkennis belangrijk' staat er dan, dit kunnen ze beter veranderen naar 'inzicht is niet belangrijk, we vragen alleen feitenkennis'. Morgen herkansing, maar het wordt waarschijnlijk een zomerherkansing hier na. Als ik het tentamen van overmorgen maar haal, dan blijf ik ten minste op maar 6 punten achterstand staan, die van microbiologie.
Vorige keer had ik, naar boven afgerond, een 3 terwijl ik alles wel snapte en met logisch denken processen kon beschrijven, maar als je niet weet welke bacterie dan precies wat doet (info die je later ook gewoon op zoekt) is het fout. Vragen als 'noem (x) bacteriën die dat en dat kunnen' of 'wat is er zo speciaal aan bacterie Y' zonder verdere info vind ik zelf volledig nutteloos. Er zijn nl behoorlijk wat verschillende bacteriën en ze verwachten dan dat we alle eigenschappen uit ons hoofd kennen met de juiste namen er bij, terwijl alleen de namen al een enorm doolhof is. Heb het er nog even bij gepakt, resultaten van vorige paar keer: gemiddeld 80% haalde het niet. Als ze nou een overzicht hadden van alle soorten bacteriën met enkele eigenschappen er bij kan ik daar uit wel afleiden welke waar in het proces betrokken is en wat die precies doet bij aanwezigheid van welke stof.
Ik klaag zelf over wat voor een kutvak Microbiologie is. Droge feitjes en processen stap voor stap exact uit je hoofd leren, dat ben ik niet meer gewend op de universiteit. 'Naast inzicht is ook feitenkennis belangrijk' staat er dan, dit kunnen ze beter veranderen naar 'inzicht is niet belangrijk, we vragen alleen feitenkennis'. Morgen herkansing, maar het wordt waarschijnlijk een zomerherkansing hier na. Als ik het tentamen van overmorgen maar haal, dan blijf ik ten minste op maar 6 punten achterstand staan, die van microbiologie.
Vorige keer had ik, naar boven afgerond, een 3 terwijl ik alles wel snapte en met logisch denken processen kon beschrijven, maar als je niet weet welke bacterie dan precies wat doet (info die je later ook gewoon op zoekt) is het fout. Vragen als 'noem (x) bacteriën die dat en dat kunnen' of 'wat is er zo speciaal aan bacterie Y' zonder verdere info vind ik zelf volledig nutteloos. Er zijn nl behoorlijk wat verschillende bacteriën en ze verwachten dan dat we alle eigenschappen uit ons hoofd kennen met de juiste namen er bij, terwijl alleen de namen al een enorm doolhof is. Heb het er nog even bij gepakt, resultaten van vorige paar keer: gemiddeld 80% haalde het niet. Als ze nou een overzicht hadden van alle soorten bacteriën met enkele eigenschappen er bij kan ik daar uit wel afleiden welke waar in het proces betrokken is en wat die precies doet bij aanwezigheid van welke stof.
Dan moet je het gewoon uit je hoofd leren, dat moet je nog met zoveel dingen op school terwijl je 99% later ook gewoon kan opzoeken:P
Ik ken het gevoel. Uiteindelijk is het vooral een kwestie van de docent(en) leren kennen zodat je inzicht krijgt in wat ze belangrijk vinden. Of botweg alles uit je kop leren.
In dit geval is het onmogelijk. En rijtjes uit je hoofd leren is zo middelbare school... :P
Enig idee hoe veel verschillende bacteriën er zijn?
1 van de makkelijkste vragen bijvoorbeeld is dat je de stikstofcyclus in zijn geheel moet natekenen, met uitleg bij elke stap wat er precies gebeurt, en dan komt het: vertellen welke bacteriën er bij elke stap betrokken zijn. Komt neer op 3-5 per stap, dan moet je er bij zetten welke bacterie wat precies doet binnen die stap. Dit komt van zo veel processen voor, je moet enorm veel bacteriën bij naam en functie kennen.
Staat m.i. niet in proportie tot de punten die je er voor krijgt, hoe veel werk je daar voor moet doen, maar qua relevantie is het eerder 3 punten waard. Zegt mss wel genoeg dat ik totaal geen moeite tot nu toe heb gehad met het halen van welk vak dan ook op de universiteit, zelfs toen ik een heel vak heb gemist door een hersenschudding haalde ik het tentamen nog met 3 uurtjes leren (meer kon ik niet aan op dat moment). Als je dan ziet hoe veel moeite ik al heb moeten doen om een 3 te halen voor dit vak...
(edited)
Enig idee hoe veel verschillende bacteriën er zijn?
1 van de makkelijkste vragen bijvoorbeeld is dat je de stikstofcyclus in zijn geheel moet natekenen, met uitleg bij elke stap wat er precies gebeurt, en dan komt het: vertellen welke bacteriën er bij elke stap betrokken zijn. Komt neer op 3-5 per stap, dan moet je er bij zetten welke bacterie wat precies doet binnen die stap. Dit komt van zo veel processen voor, je moet enorm veel bacteriën bij naam en functie kennen.
Staat m.i. niet in proportie tot de punten die je er voor krijgt, hoe veel werk je daar voor moet doen, maar qua relevantie is het eerder 3 punten waard. Zegt mss wel genoeg dat ik totaal geen moeite tot nu toe heb gehad met het halen van welk vak dan ook op de universiteit, zelfs toen ik een heel vak heb gemist door een hersenschudding haalde ik het tentamen nog met 3 uurtjes leren (meer kon ik niet aan op dat moment). Als je dan ziet hoe veel moeite ik al heb moeten doen om een 3 te halen voor dit vak...
(edited)
Uiteindelijk is het vooral een kwestie van de docent(en) leren kennen zodat je inzicht krijgt in wat ze belangrijk vinden. Of botweg alles uit je kop leren.
Ik ken ze, en ze vinden het belangrijk dat je ze uit je kop leert.
Ik ken ze, en ze vinden het belangrijk dat je ze uit je kop leert.
Dingen uit je kop leren vind ik grote onzin. Er zit natuurlijk wel een nuance in, sommige kennis moet je gewoon paraat hebben. Maar bepaalde dingen vergeet je toch weer na een toets.
@ La Sombra
En het kan in Italia goedkoper?
@ La Sombra
En het kan in Italia goedkoper?
En het kan in Italia goedkoper?
Nee, hij wil meer uitgeven en laat het daarom in Italië doen...
Nee, hij wil meer uitgeven en laat het daarom in Italië doen...
Ik zei het toch, het is een vrouw! (vandaar dat 'La')
(edited)
(edited)
aja, daar had ik nog nooit zo over nagedacht! :p