Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: Opmerkelijk nieuws

2007-11-15 23:19:21
ten eerste: de keren dat ik heb gespijbeld zijn zeer zeldzaam en komen enkel voor wanneer er echt een niet te missen kans is. ik denk dat het al minimaal 2 jaar geleden is.

ten tweede: maakte je zelf al die leraren ziek? :p

ik heb over de afgelopen 6 weken 2x uitval gehad... in die 6 weken zat echter wel een PWS-week (profielwerkstuk) maarja daarin zat ik zelfs 35 uur op school, een vakantie een een toetsweek :)

dus eigenlijk over 3 weken 2x uitval... als ik zo weinig hoefde in te plannen viel het nog wel mee :p
2007-11-15 23:25:33
Leraren zijn niet altijd afwezig omdat ze ziek zijn hoor;)
2007-11-15 23:27:25
nou bij mij zijn ze iig aanweziger.

hey ik wilde hier ontopic gaan zodat deze niet zou sluiten, maar toen kwam ik erachter dat we gewoon nog steeds bij hetzelfde onderwerp zijn gebleven: de analyse van een opmerkelijk nieuwsbericht :)

lol
2007-11-15 23:46:00
Ontopic: Ik ben het best eens met die leerlingen, maar toen ik even naar de AH in de korenbeurs wilde om een lunch bij elkaar te kopen, kon ik er niet eens langs omdat ze zaten te kutten. Dan is de sympathie gauw weg.
2007-11-15 23:47:04
Lol:P
2007-11-15 23:48:19
Niks van gezien of gehoord. :S

edit: dit gaat over de rellen op de grote markt in Groningen.
(edited)
2007-11-15 23:59:21
welke straat woon jij dan in de stad?
2007-11-16 00:07:24
Maar goed, dit slaat ook totaal nergens op. Als er in die extra uren nu daadwerkelijk les werd gegeven...

Sowieso is al lang en breed bekend dat het gaat om de kwaliteit van de gegeven lessen, niet zo zeer om de kwantiteit. Gelukkig is men in Den Haag bijzonder goed in dit soort vervelende rapporten van offciële onderzoekscommissies te negeren. :-)
2007-11-16 00:14:40
Ik kan je vertellen dat het zeker ook om kwantiteit gaat. Ik durf zelfs te zeggen dat de kwaliteit wel snor zit, maar dat de kwantiteit schrikbarend zit. En ik moet er ook nog bij zeggen dat ik met mijn 20 uur per week twee profielen had en dan wel de twee profielen die als de twee zwaarste gerekend worden, N&G en N&T. Mijn C&M en E&M kwamen maar rond de 15 uren per week op school Dat is dus maar drie (!) uren per dag. Als je het aan mij vraagt is dan echt de kwantiteit het problemen. Het grootste probleem van het moment is dan ook niet het gebrek aan kwaliteit, maar het tekort aan leraren en dat probleem speelt al vele jaren.
2007-11-16 00:18:05
Bij jou op school wellicht, maar ik had op het gymnasium in de 6e (minste aantal uren van de 6 jaar) nog steeds minimaal 6 lesuren (45 mins) per dag. Daarvan viel zo nu en dan wat uit, maar ook niet bijster vaak of bijster veel. Nu is dat slechts één voorbeeld, maar wel één dat strookt met wat ik van mijn studiemaatjes hoor over hun middelbare schooltijd. Ik heb dan ook wat moeite met je 3 lesuren per dag...
2007-11-16 00:31:19
Zo ging het hier aan toe. Dat je een hele dag op je rooster vrijgeroosterd had was geen uitzondering.
2007-11-16 00:33:41
Typisch. Maar de vraag is dan wel in hoeverre jouw school representatief is.
2007-11-16 00:37:25
Ok, dat kan ik mishebben, maar ik had niet het gevoel dat de situatie zo uniek was aangezien je overal hoort dat er te weinig leerkrachten zijn.
2007-11-16 00:45:23
Er is een verschil tussen een tekort en een schrijnend tekort. Volgens mij zit je met 15 uur per week nog niet eens op 50% van de minimale eis. Als dat landelijk het geval zou zijn, was er volgens mij al lang en breed paniek uitgebroken.
2007-11-16 00:46:17
Dan nog lijkt het me niet een unieke situatie.
2007-11-16 01:00:44
Volgens mij heb ik tot aan de 5e altijd meer dan 30 uur gehad, in de 6e werd dat geloof ik iets minder, 25 ofzo toen. Jouw school klinkt dus wel heel slecht luuut.

En ik deed E&M
(edited)