Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Škola
je tu nějaký ekonom? jak se vypočítá ROE? EAT/vlastní kapitál nebo EAT/ celkový kapitál?
už vím
(edited)
už vím
(edited)
kopněte mě někdo do hlavy.
Po tom, co jsem minulý rok nedal dvě zkoušku (jednu o bod a druhou o 2).. tak dnes abych se vyhnul zkoušce je potřeba 70 bodů.. a pan Pepa má 69,9.. wtf? Tak jsem jim psal email a dost se bojím odpovědi.
Po tom, co jsem minulý rok nedal dvě zkoušku (jednu o bod a druhou o 2).. tak dnes abych se vyhnul zkoušce je potřeba 70 bodů.. a pan Pepa má 69,9.. wtf? Tak jsem jim psal email a dost se bojím odpovědi.
no fuj .. o bod bych ještě pochopil, ale že o jednu desetinu .. záleží koho máš, jestli by to šlo ještě ukecat
Ou... tak to je pěkně nechutné. Já jsem minulý rok měl z testu 59%, potřebných bylo 60%. Šel jsem za ní se zeptat nenápadně jestli by to nešlo uznat. Usmála se, řekla "Ne, nashledanou u dalšího pokusu." :D
Dobrý den,
to mě moc mrzí, osobně bych Vám to dal rovnou, bohužel pravidla jsou ale dosti striktní a tak Vám mohu maximálně popřát hodně štěstí u zkoušky.
zabít je málo
to mě moc mrzí, osobně bych Vám to dal rovnou, bohužel pravidla jsou ale dosti striktní a tak Vám mohu maximálně popřát hodně štěstí u zkoušky.
zabít je málo
http://www.ceskapozice.cz/domov/veda-vzdelavani/stanou-se-univerzity-jen-sluzkami-systemu
Taky si často připadám jak v továrně na tituly. Faktem je, že příjímací podmínky jsou náročnější než na většinu ostatních škol, ale stejně se na práva dostane skoro každej. Přes 500 lidí v ročníku, prakticky žádný individuální přístup, minimální zpětná vazba ze strany vyučujících, kromě seminářů, kam se přihlásí jenom pár lidí. Takže z toho má člověk často docela prd a stejně záleží jenom na tom jak se tomu sám věnuje, škola neškola. Místo touhy po vzdělání, honba za titulem a tak bych mohl pokračovat.
(edited)
Taky si často připadám jak v továrně na tituly. Faktem je, že příjímací podmínky jsou náročnější než na většinu ostatních škol, ale stejně se na práva dostane skoro každej. Přes 500 lidí v ročníku, prakticky žádný individuální přístup, minimální zpětná vazba ze strany vyučujících, kromě seminářů, kam se přihlásí jenom pár lidí. Takže z toho má člověk často docela prd a stejně záleží jenom na tom jak se tomu sám věnuje, škola neškola. Místo touhy po vzdělání, honba za titulem a tak bych mohl pokračovat.
(edited)
Netušil jsem, že ještě existují studenti, kteří jdou na VŠ s tím, aby měli možnost "individuálního vzdělávání", které by mělo být obsaženo v seminářích. Pokud školy přijímají takové masy studentů na prestižní obory, pak kvalita výuky na prestižních oborech musí klesat.
Práva jsou prestižní, ale, co mohu soudit podle pražských práv tak máš pravdu, je podle mě až neslušně snadné se tam dostat. Dva roky zpět, nevím, kolik to je teď, stačilo napsat SCIO z obecných předpokladů a ZSV s bodovým ziskem okolo 90 oboje. Ten šlo následně navýšit i dalšími zkouškami z jazyka, které jsou víceméně snadné, takže se často šířila lehká fáma, že při zkouškách FCE si jdeš v podstatě koupit 10 bodů na práva. Tam nakonec vzali v Praze i prý okolo 700 lidí, to proto, aby měli dotace a postupně z nich budou rekrutovat ty schopnější.
Co tím chci říct - Ve chvíli, kdy sama univerzita přistupuje na tento model, který popisuješ, tak není až tak moc chyba ve společnosti, když jí sama instituce takové možnosti nabízí.
Jak Mcdonaldizovaná společnost od Ritzera, tak spisy Postmana jsou výborným důkazem toho, že společnost pouze reaguje na média a instituce. Ve chvíli, kdy je mediálně proklamováno vzdělávání, společnost reaguje přesunem na univerzity. Jana Jiráka nenávidím, páč mi dvakrát nedal zkoušku, ale ten zmetek má pravdu v tom, že společnost si neumí rozklíčovat mediální sdělení (z toho čerpal ten autor na aktuálně). Proto když slyší i z těch starých filmů, že "musí jít studovat, aby se z téhle díry dostali", tak jdou.
A pak tu mám ještě osobní zkušenost:
Spadám do tvé skupiny, že do školy chodím kvůli titulu. Proč? Protože titul je potřeba, bohužel. A co se dozvím ve škole, která je proklamována jako jedna z nejpraktičtějších VŠ v ČR? Nic moc, většinu praktického znám, už jsem to zažil stejně jako pár dalších, zatímco 90% jen kouká a žasne. A individuální přístup? Nepomohl by mi, protože dalším krokem je praxe. Ano, uměle si prodlužuju studentský život, ale to proto, že jsem k tomu donucen.
A upřímně - na rozjímání nad spisy Liviovými i Caesarovými historickými deníky, či debatě o jsoucnu nebo snad sokratovskými otázkami dotáhnout své přátele k poznání - kdo na to má čas? (odpověď na inbox v článku)
kecipep: Pešek, známe, jdi se vožrat, to pomáhá ;-)
Práva jsou prestižní, ale, co mohu soudit podle pražských práv tak máš pravdu, je podle mě až neslušně snadné se tam dostat. Dva roky zpět, nevím, kolik to je teď, stačilo napsat SCIO z obecných předpokladů a ZSV s bodovým ziskem okolo 90 oboje. Ten šlo následně navýšit i dalšími zkouškami z jazyka, které jsou víceméně snadné, takže se často šířila lehká fáma, že při zkouškách FCE si jdeš v podstatě koupit 10 bodů na práva. Tam nakonec vzali v Praze i prý okolo 700 lidí, to proto, aby měli dotace a postupně z nich budou rekrutovat ty schopnější.
Co tím chci říct - Ve chvíli, kdy sama univerzita přistupuje na tento model, který popisuješ, tak není až tak moc chyba ve společnosti, když jí sama instituce takové možnosti nabízí.
Jak Mcdonaldizovaná společnost od Ritzera, tak spisy Postmana jsou výborným důkazem toho, že společnost pouze reaguje na média a instituce. Ve chvíli, kdy je mediálně proklamováno vzdělávání, společnost reaguje přesunem na univerzity. Jana Jiráka nenávidím, páč mi dvakrát nedal zkoušku, ale ten zmetek má pravdu v tom, že společnost si neumí rozklíčovat mediální sdělení (z toho čerpal ten autor na aktuálně). Proto když slyší i z těch starých filmů, že "musí jít studovat, aby se z téhle díry dostali", tak jdou.
A pak tu mám ještě osobní zkušenost:
Spadám do tvé skupiny, že do školy chodím kvůli titulu. Proč? Protože titul je potřeba, bohužel. A co se dozvím ve škole, která je proklamována jako jedna z nejpraktičtějších VŠ v ČR? Nic moc, většinu praktického znám, už jsem to zažil stejně jako pár dalších, zatímco 90% jen kouká a žasne. A individuální přístup? Nepomohl by mi, protože dalším krokem je praxe. Ano, uměle si prodlužuju studentský život, ale to proto, že jsem k tomu donucen.
A upřímně - na rozjímání nad spisy Liviovými i Caesarovými historickými deníky, či debatě o jsoucnu nebo snad sokratovskými otázkami dotáhnout své přátele k poznání - kdo na to má čas? (odpověď na inbox v článku)
kecipep: Pešek, známe, jdi se vožrat, to pomáhá ;-)
no jo, taky už jsem svá očekávání z VŠ dávno přehodnotil, tohle byl jen takový povzdech nad současným stavem
Chyba je v politice státu a v systému financování veřejných vysokých škol. Jednak je to přesvědčení, že každý v dnešní době musí mít titul. Teď nemyslím to přesvědčení ve společnosti, které by se dalo snadno omezit tím, že na vysokou se nedostane prakticky každej; a pak, a to s tím souvisí, to je dotování škol podle počtu studentů. Nevím jak vypadá rozpočet veřejných škol, ale dokážu si živě představit, jak by na to škola finančně doplatila, kdyby se rozhodla být prestižnější a výrazně omezit počet nabíraných studentů.
Chyba je v politice státu a v systému financování veřejných vysokých škol. Jednak je to přesvědčení, že každý v dnešní době musí mít titul. Teď nemyslím to přesvědčení ve společnosti, které by se dalo snadno omezit tím, že na vysokou se nedostane prakticky každej; a pak, a to s tím souvisí, to je dotování škol podle počtu studentů. Nevím jak vypadá rozpočet veřejných škol, ale dokážu si živě představit, jak by na to škola finančně doplatila, kdyby se rozhodla být prestižnější a výrazně omezit počet nabíraných studentů.
Tak ono dokud školy budou dostávat peníze na studenta tak úroveň školství půjde do kytek. Nedávno si naše paní ředitelka stěžovala, že se minulý rok našly u praktické maturity i takoví co neřekli ani slovo. Po mém dotazu zda-li škola stále dostává peníze na studenta řekla s úsměvem ,,ano,, poté jsem ji odvětil, že pokud to takto bude následovat dál tak takových trotlů bude jenom přibývat. V ten moment jí smích přešel a začali mi tlouct do hlavy, že to takto 100% není. Vysvětloval jsem jí můj pohled na věc asi 5min. Poté jsem řekl, že v každé třídě jsou minimálně 2-3 takoví studenti, kteří se tady na této politice vezou a ona mi řekla ,, vždyť to není zase až tak mnoho,,. V tu chvíli jsem se na.ral a dále to nekomentoval. Ale v případě, že člověk jenž studuje strojařinu 4-roky a odevzdá např. výkres spojky bez díry pro hřídel a proleze se čtverkou a zdá se to být i ředitelce v pořádku ... Tak kde toto spěje?
Jinak bavím o střední průmyslovce strojní.
Jinak bavím o střední průmyslovce strojní.
To si asi tak úplně nerozumíme.
Politika škol nabrat studenty a pak je vyházet není špatná, je to zkrátka jeden styl. Je to forma hry "Kdo přežije". Naopak vysoká náročnost přijímací zkoušky už předem selektuje ty "lepší". Z finančního hlediska je jen ta druhá metoda mnohem méně výdělečná, to souhlas. Ale to z té první varianta ještě nedělá tu špatnou.
Politika škol nabrat studenty a pak je vyházet není špatná, je to zkrátka jeden styl. Je to forma hry "Kdo přežije". Naopak vysoká náročnost přijímací zkoušky už předem selektuje ty "lepší". Z finančního hlediska je jen ta druhá metoda mnohem méně výdělečná, to souhlas. Ale to z té první varianta ještě nedělá tu špatnou.
Ty střední průmyslovky jsou jiná káva, sice se to zdá podobné, ale víc tě zajímá, jestli někdo vytlouká okna chlouby národa Muzea na Václaváku, než domu číslo 4 v ulici Pod Lipami.
Tvůj případ je podle mě o rozmazlenosti, ten kluk ale tak jako tak skončí někde na nižší pozici, zatímco člověk, který proleze ekonomkou nebo právama může být od majitele firmy na bagry, přes mafiánskýho bosse po prezidenta.
Že se někdo veze na chybě systému je podle mě koneckonců také projev inteligence a schopností. Jak to tak líčíš, zdá se mi, že problém je u ředitelky. Jestli je ona ten člověk, který to řídí, tak musí nastavit nějakou úroveň. Pokud ji nenastaví, případně nepotrestá ty, kteří ji nedodržují, tak se toho těžko někdy zbaví. Protože to, jestli někdo udělá, nebo neudělá maturitu, jim může být fuk, za to mohou mít leda ostudu, když se ukáže, že to je nula.
Tvůj případ je podle mě o rozmazlenosti, ten kluk ale tak jako tak skončí někde na nižší pozici, zatímco člověk, který proleze ekonomkou nebo právama může být od majitele firmy na bagry, přes mafiánskýho bosse po prezidenta.
Že se někdo veze na chybě systému je podle mě koneckonců také projev inteligence a schopností. Jak to tak líčíš, zdá se mi, že problém je u ředitelky. Jestli je ona ten člověk, který to řídí, tak musí nastavit nějakou úroveň. Pokud ji nenastaví, případně nepotrestá ty, kteří ji nedodržují, tak se toho těžko někdy zbaví. Protože to, jestli někdo udělá, nebo neudělá maturitu, jim může být fuk, za to mohou mít leda ostudu, když se ukáže, že to je nula.
ekonomku na czu. A tohle je predmet zemedelske systemy! Pro nas absolutne na prd a jen kvuli tomu, ze to na hnojarne musi mit vseci