Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: verkiezingen 09

2009-06-08 17:51:33
Een mutsjesman dan?
2009-06-08 17:51:39
In het 4de weten velen het zelfs al. :p
2009-06-08 17:51:54
scheve typen...
2009-06-08 17:52:07
Ik weet dat, afgaande op intresses en ervaringen. Dat lijkt me ook vrij logisch, niet? En ik zeg ook niet dat ze al 100% zeker moeten weten wat ze willen, maar ze mochten toch al een paar uur van dit jaar gebruikt hebben om informatie te geven, in plaats van alles vlug vlug in een 6de jaar proberen te expliceren.
2009-06-08 17:52:50
In een 5de jaar is het eigenlijk absoluut niet erg als ge nog niet weet wat ge na uw middelbaar gaat doen.

Afgaande op uw verhaal, heb ik wel sterk de indruk dat er wat meer praktijk en wat minder "ASO-achtige" dingen bij mogen, ja.
2009-06-08 17:52:51
dit vind ik ook dat ze moeten veranderen: Nu ge komt van de lagere school en dan moet je al kiezen in grote mate van wat je later wilt worden. Maar hoe kan ne 12 jarige nu weten wa hij later wil doen als hij van niets iets afweet. Kunnen ze die keuze nie op u 14 jaar laten maken ofzo...
2009-06-08 17:53:25
Wij hebben 1 les wa uitleg gehad over de structuur van het hoger... that's it!
Alleen structuur è, zelfs geen info over richtingen etc...
2009-06-08 17:53:57
+/- idem.
2009-06-08 17:55:39
Ik ben er zeker van dat iemand die een doel op lange termijn heeft veel meer visie krijgt dan iemand die nu maar 1 jaar vooruit kan kijken.

En ik heb inderdaad iets teveel ASO-achtige dingen, want mijn wiskunde is gelijkgesteld aan het ASO. Wat nogal ongelooflijk irritant is wanneer Wiskunde mij dus totaal niet kan boeien, en als ze dan nog met zo'n zaken afkomen..
2009-06-08 17:57:54
Tja, er zijn massa's studenten die in extremis een goede keuze maakten, en massa's mensen die geen goede keuze gemaakt hebben.

Mss is het idd geen slecht idee om ook het 5de jaar al te informeren. Baat het niet, dan schaadt het niet. Daarnaast is een vernieuwing zonder schadelijke gevolgen ook eens iets anders.
2009-06-08 17:58:49
Ik denk niet dat een volledig leerplan om zeep gaat als er een 10-tal uur zou uitbesteedt worden in een 5de jaar om hier en daar wat informatie te geven?
2009-06-08 17:58:53
jaja, de verkiezingen zijn weer achter de rug, tijd om dit topic te sluiten, want ik heb geen zin om alles te lezen.
lees alles als: dit onnodig gediscussiëer
2009-06-08 17:59:52
Dit iss toch geen onnodig gediscussieer?
2009-06-08 18:01:41
Tja, het is een uitweiding op de uittredende minister van onderwijs. In principe zijn we niet meer on topic, maar aangezien het wel een interessante discussie was, heb ik het door de vingers gezien.
2009-06-08 18:09:13
sorry voor offtopic te blijve, wou toch ff m'n mening geve:

Alé, wie weet et er nu opt einde van't 5de wa tem na het 6de wilt gaan doen?

Ik wist al van in't 3e middelbaar dat ik bouwkunde wou gaan doen, en daar is tot op vandaag nog geen verandering in gekomen. Ik beschouw het als een luxe dat ik al zo vroeg wist wat ik wou...


Met een ASO diploma ben je eigenlijk niets..

Niet akkoord. Ge moet het nuanceren. Je bent er niets mee in het latere leven als je enkel naar de rechtstreekse effecten kijkt, da geef ik grif toe. Maar onrechtstreeks is ASO toch enorm verrijkend. Kheb 6 jaar Latijn gedaan, iets waar ik (net zoals 99% van de andere latinisten) gene klop meer mee zal doen. Maar ik vind het absoluut niet jammer da'k da gedaan heb. Ik beschouw da als een verrijking. Zowel op vlak van verstandelijke ontwikkeling als culturele en filosofische verrijking. Tevens vind ik het wel jammer dat we ni met nen hamer nagels in een plank hebben leren slagen (zoals aerts het zei), maar ge kunt ni alles hebben. In ASO leer je andere dingen dan in TSO, en de dingen die je in TSO leert zijn zeker niet minderwaardig, maar wel anders (en hebben wel een rechstreeks effect op je latere leven, en worden daardoor door de meesten als nuttiger beschouwd). Als het mogelijk was, zou ik ASO en TSO tegelijk hebben gedaan zoda'k een beetje van alles kon, maar ge moet nu eenmaal keuzes maken en ik ben blij da'k ASO heb gedaan.Met ASO ben je wel degelijk heel veel... Niet rechtstreeks, maar wel onrechtstreeks.
2009-06-08 18:11:55
en ge zit tussen de cool kids... ook ni te onderschatten welke andere sociale vaardigheden je opdoet