Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Examens
Ik ben aan het leren voor wijsbegeerte momenteel, maar ik raak zo snel afgeleid… Zoals door het sokkerforum bijvoorbeeld, op dit eigenste moment. ;)
pfff, filosofie... 80% daarvan is nutteloos.
'Leuke theorie, wat zijt ge er mee?' 'stilte...'
'Leuke theorie, wat zijt ge er mee?' 'stilte...'
Of laat een pizza brengen tijdens examen?
Is het eigenlijk schriftelijk of mondeling?
Is het eigenlijk schriftelijk of mondeling?
beiden... schriftelijk met mondelinge toelichting van sommige vragen
pff, kheb alleen maar mondelinge examens...
natuurlijk met schriftelijke voorbereiding, al duurt die bij Moleculaire bv maar 5 min per vraag... wat weinig is!
Morgen fysiologie van planten en kzie et nie bepaald zitten!
Ik denk wel dak et ken maar ik weet et nie... kende da zo van: da kan kei goe gaan of da ga dik tegenslagen...
natuurlijk met schriftelijke voorbereiding, al duurt die bij Moleculaire bv maar 5 min per vraag... wat weinig is!
Morgen fysiologie van planten en kzie et nie bepaald zitten!
Ik denk wel dak et ken maar ik weet et nie... kende da zo van: da kan kei goe gaan of da ga dik tegenslagen...
morge neurologie...
60 meerkeuzevragen op 3 uur tijd met telkens 10 antwoordmogelijkheden.
Bonzai!
60 meerkeuzevragen op 3 uur tijd met telkens 10 antwoordmogelijkheden.
Bonzai!
Of open boek?
Nu weet ik weer waarom ik niet veel studeerde, twas bijna altijd open boek.
Nu weet ik weer waarom ik niet veel studeerde, twas bijna altijd open boek.
ene keer... 8 op filosofie (wie verzint het om dat meerkeuze te doen ook :p)
nee, de manier om studenten te buizen is zoals bij ons Moleculaire:
- 2 vragen op voorhand: anderhalf uur om voor te bereiden (vééééél te weinig)
- die 2 vragen beantwoord krijgt ge bij de prof op z'n bureau nog eens 2 vragen, met 5 min elk voor ze op te lossen terwijl de prof (en gene sympathieke mens) op uw vingers zit te zien...
dat noem ik pas een manier om te buizen!
en oh ja: 32 labo zonder dat et op punten staat!
- 2 vragen op voorhand: anderhalf uur om voor te bereiden (vééééél te weinig)
- die 2 vragen beantwoord krijgt ge bij de prof op z'n bureau nog eens 2 vragen, met 5 min elk voor ze op te lossen terwijl de prof (en gene sympathieke mens) op uw vingers zit te zien...
dat noem ik pas een manier om te buizen!
en oh ja: 32 labo zonder dat et op punten staat!
bij filosofie had ik gewoon maar den helft van de cursus (te lui om af te printen / vergeten af te printen / ik wist nie dat die hoofdstukken er nog waren, schrap wat niet past) en kreeg ik juist 2 vragen uit de andere helft...
en nog een 8 uit de brand gesleept!
en nog een 8 uit de brand gesleept!
2 vragen op voorhand, die elk 5 minuten tijd in beslag nemen om op te lossen, heb je pech, dan moet je als laatste bij de prof (ik?), dan zit je daar 3 uren te niksen, want die vragen zijn al in 10 min opgelost. Had van 1 vraag 80% juist,omdat die andere 20% niet in de cursus stonden, 2de vraag: juist.
Prof stelt nog 2 moeilijke denkvragen ter plaatse die van een ander niveau zijn van de eerste 2 schriftelijke vragen. Dan moet je daar direct een antwoord op geven op die vraag, (doorblader maar eens 430 pagina's cursus door je hoofd in 1 minuut...). Resultaat 1 van de 2 vragen zijn goed. M'n practicum was ook zeer goed zei hij.
=> Conclusie: "Ik ga je nipt moeten laten buizen, ik zie wel dat je de cursus grotendeels snapt,maar het einde van vraag 1 (=die 20%) is ietsje te vaag.
Tijdens dat examen zijn er nog veel andere studenten onterecht gebuisd geweest. Geef mij een andere prof, en ik haal voor datzelfde examen een 13-14/20
Prof stelt nog 2 moeilijke denkvragen ter plaatse die van een ander niveau zijn van de eerste 2 schriftelijke vragen. Dan moet je daar direct een antwoord op geven op die vraag, (doorblader maar eens 430 pagina's cursus door je hoofd in 1 minuut...). Resultaat 1 van de 2 vragen zijn goed. M'n practicum was ook zeer goed zei hij.
=> Conclusie: "Ik ga je nipt moeten laten buizen, ik zie wel dat je de cursus grotendeels snapt,maar het einde van vraag 1 (=die 20%) is ietsje te vaag.
Tijdens dat examen zijn er nog veel andere studenten onterecht gebuisd geweest. Geef mij een andere prof, en ik haal voor datzelfde examen een 13-14/20
Lijkt me terecht, ofwel ken je het ofwel niet. Half kennen of 80% is toch niet genoeg?
Welkom in de echte wereld. Ne curcus blokken is 1 ding, het begrijpen en verbanden leggen is nog iets anders.
Welkom in de echte wereld. Ne curcus blokken is 1 ding, het begrijpen en verbanden leggen is nog iets anders.