Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Examens
17+25 kan iedereen eh
t'is vanaf 100 dat mensen problemen krijgen. 276+487 bijvoorbeeld. Dat zou iedere student in een iets of wat wiskundige richting binnen de 2 seconden moeten kunnen uitrekenen, maar velen grijpen al naar de rekenmachine voor dit soort sommen. Vermenigvuldigingen zijn al helemaal een ramp bij 95%.
t'is vanaf 100 dat mensen problemen krijgen. 276+487 bijvoorbeeld. Dat zou iedere student in een iets of wat wiskundige richting binnen de 2 seconden moeten kunnen uitrekenen, maar velen grijpen al naar de rekenmachine voor dit soort sommen. Vermenigvuldigingen zijn al helemaal een ramp bij 95%.
Bij matrixrekenen is het probleem gewoon dat er enorm snel een foutje insluipt, en dat daardoor al het volgende werk volkomen fout is. Op een examen is dit inderdaad niet handig
@ Tibo: Ik zie bvb. dat medestudenten van mij voor bewerkingen als 16 x 43 of zo een rekenmachine nodig hebben. Terwijl dat zeer eenvoudig uit te rekenen is.
@ Tibo: Ik zie bvb. dat medestudenten van mij voor bewerkingen als 16 x 43 of zo een rekenmachine nodig hebben. Terwijl dat zeer eenvoudig uit te rekenen is.
Ge moet daar niet in een wiskundige richting voor zitten. Je trekt van 276 13 af, en telt er 500 bij, dat heb je inderdaad in 2 seconden.
ja zo een dingen moet je uit je hoofd kunnen uitrekenen
maar vanaf dat je dat niet meer uit je hoofd kan doen en moet beginnen cijferen
vind ik een rekenmachine beter een optie
maar vanaf dat je dat niet meer uit je hoofd kan doen en moet beginnen cijferen
vind ik een rekenmachine beter een optie
awel ja, zo doe ik dat ook, veel sneller dan met een rekenmachine
maar velen slaan in paniek bij 'grote' getallen, zeker als de som van 2 eenheden groter is dan 10 en ze de '1' zouden moeten overdragen. Dan grijpen ze maar rap naar hun rekenmachine. Nochtans is hoofdrekenen, mits je er een beetje in geoefend bent, veel sneller dan een rekenmachine.
maar velen slaan in paniek bij 'grote' getallen, zeker als de som van 2 eenheden groter is dan 10 en ze de '1' zouden moeten overdragen. Dan grijpen ze maar rap naar hun rekenmachine. Nochtans is hoofdrekenen, mits je er een beetje in geoefend bent, veel sneller dan een rekenmachine.
niettemin is een rekenmachine superhandig, voor logaritmen, exponentiele functies en voor exacte waarden van sinussen, cosinussen, wortels, machten, .... Ik ben blij dat het machientje bestaat en dat we het mogen gebruiken op examens.
maar voor in de praktijkwereld, als het niet exact hoeft te zijn en men vaak enkel maar een schatting nodig heeft, is hoofdrekenen voor deze gevallen veel sneller.
maar voor in de praktijkwereld, als het niet exact hoeft te zijn en men vaak enkel maar een schatting nodig heeft, is hoofdrekenen voor deze gevallen veel sneller.
Waarom is de rekenmachine uitgevonden? Om het te gebruiken ah! Gaat veel sneller en de kans op fouten is minder :)
'k dacht 3 uur nodig te hebben om m'n cursus BTW Sem1 nog es te herhalen, maar na anderhalf uur ben ik al gereed :D
yes, geslaagd voor mijn 2 architectuurvakken :-)
Nu volgen nog 5 examens bij de burgies... Da wordt een pak moeilijker :(
Nu volgen nog 5 examens bij de burgies... Da wordt een pak moeilijker :(
Ok we gaan der mee stoppen voor vandaag :-) , morgen efkes een opdracht voor een examen in elkaar flansen waarvoor ik een afspraak heb binnen een bedrijf en dan vrijdag 2de dag voor mijn zwaarste vak :)
Amai, BTW leren klinkt wel behoorlijk spannend...
sociologie is way more interesting voor pietro ;)