Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: Examens

Gij moet een dag leren (wsl een uurke of 2 maximum).


Een dag, bedoel je dat dan voor een examen ? Of voor ene herhalingstoets doordeweek ?
2009-03-24 18:04:08
Tgoh, kwou een enorm contrast creëren. Ze neuten de laatste tijd maar al te snel, en het irriteert mij om te weten dat ze nog maar zo 'jong' zijn :p
(edited)
2009-03-24 18:41:54
uche uche...

door het jaar gemiddeld zo'n uur of 5 per week en +/- eveneveel per weekend, tijdens de blok een gemiddelde van 8,5u ofzo... bij mij is toch zoiets...
2009-03-24 18:49:57
tgoja zo'n 5 à 10u per week in het jaar

en in de blok een uur of 6 per dag...
2009-03-24 19:59:44
Ik denk dat vooral samenvattingen maken tijd kost. Elke dag de les die je hebt had samenvatten en vervolgens eens herlezen, dat zou toch wel een uurke of 2 per dag kosten.
Ik zit niet op de unief btw, ik heb een goede vriend die dat wel is en ik heb eens informatie gevraagd omtrent zijn leergewoonten! :)
2009-03-24 20:04:31
Ik zit op hogeschool en heb in mijn leven nog geen samenvatting gemaakt :) Ik weet wel dat er een groot verschil zit tussen unief en hogeschool, maar toch.

da's natuurlijk iedereen zijn manier...
2009-03-24 20:06:14
Samenvattingen? Ik onderstreep gewoon mijn cursussen.

Nota's blok ik gewoon: dat zijn immers al samenvattingen. :)
2009-03-24 20:07:35
voila :)

Tenzij ik een samenvatting toegestuurd krijg van ne klasgenoot, dan ga ik die natuurlijk wel eens lezen... Is leuk om eens te herhalen, maar echt een meerwaarde zou ik het niet noemen.
Uiteindelijk komen de vragen toch uit de cursus zelf. En als ge dan net dat detail niet in de samenvatting hebt staan...
2009-03-24 21:27:15
idd, nota's bij slides leer ik, cursussen onderlijn ik en leer ik zo.

samenvattingen maken pakt veeeel te veel tijd in beslag!
2009-03-24 21:28:22
samenvattingen, daar begin ik ook nooit meer aan, of tis om echt zo een lijst te blokken :)
2009-03-24 21:29:25
soms gebruik ik de lege linkerkant om lijstjes te maken die anders in de tekst verstopt zitten
2009-03-24 23:01:00
ik maak enkel samenvatting als de cursus qua structuur stinkt ^^
2009-03-25 10:10:32
Nooit een samenvatting gemaakt op unief. Zie dat als puur tijdverlies. Zelfs nooit echt geblokt op unief tijdens mijn licenties. (ik geeft toe: tijdens mijn kandidaturen was dat anders omdat ik erin ben geslaagd om zowel in eerste als in tweede kan volledige tweede zit te halen omdat ik nog niet gestudeerd had, en zelfs sommige examens oversloeg door onwetendheid)
Mijn raad: lees de cursussen aandachtig, en zoek vervolgens extra informatie op over hetgeen in de cursussen staat. Probeer op die manier meer inzicht te krijgen in de materie en een bredere achtergrond. Als je daarin slaagt, hoef je helemaal niet die leerstof 'erin te rammen'. En als je efficiënt te werk gaat, ben je niet eens zo gek veel meer tijd kwijt. Jammer dat ik dit trucje pas goed doorhad toen ik al in mijn licenties (nu 'master' genaamd) was. Veel relaxter op die manier.
Grtz
2009-03-25 10:14:22
Oh, en er zijn toch wel een heleboel werkgevers die wél kijken naar de graad waarmee je je diploma hebt behaald. Al is de mens achter dat diploma natuurlijk wel doorslaggevend.
Persoonlijk vind ik het overigens een zegen dat enkel de uitslagen tijdens je laatste jaar je graad bepalen.
(tijdens mijn kandidatuurjaren was ik immers een onverbeterlijk fuifbeest en zag ik absoluut de ernst van de situatie nog niet in)
Grtz
2009-03-25 10:19:19
en heb je nog meer goed nieuws? Btw, wat heb je eig gestudeerd?
2009-03-25 11:26:08
Wat zijn dat, samenvattingen?