Subpage under development, new version coming soon!
Subject: school
Ahzo, 'k had je vraag niet helemaal door. :p
Ik heb dat overwogen, maar de vraag is waar je dan terechtkomt. Het onderwijs lijkt vaak de enige uitweg, of gaat die vlieger niet op?
Ik heb dat overwogen, maar de vraag is waar je dan terechtkomt. Het onderwijs lijkt vaak de enige uitweg, of gaat die vlieger niet op?
Jep en ik heb in mijn studie zelfs nog vertakkingen waarbij de een al meer geld oplevert dan de andere
@Rubinho: Wij hebben hier mannen zitten die uit leuven komen en ik geloof dat ze daar in pek en veren zijn weggestuurd want die zijn echt te dom voor woorden :p
@Rubinho: Wij hebben hier mannen zitten die uit leuven komen en ik geloof dat ze daar in pek en veren zijn weggestuurd want die zijn echt te dom voor woorden :p
Onderzoek, productontwikkeling (samen R&D) zijn de eerste die in mij opkomen
edit: wiskunde(informatica) is ook zeer goed betaald
(edited)
edit: wiskunde(informatica) is ook zeer goed betaald
(edited)
Njah, ik zou graag al die wetenschappen gebundeld zien in één richting.. Zoals bijvoorbeeld burgie. ;)
Binnenkort (relatief dan) ir. Carna? :p
Mja, je kan ook zoiets doen als wiskunde optie fysica, of fysica optie chemie en dergelijke... Burgievakken zijn over het algemeen nogal technisch (en saai ;-) ).
Ik kan niet over alle richtingen spreken, maar bijvoorbeeld in wiskunde heb je 1/3 die in het onderwijs terecht komt, 1/3 in het bedrijfsleven en 1/3 in het onderzoek. Ik denk voor studierichtingen als chemie dat je nog veel meer bedrijfsleven hebt (labo's en dergelijke) en minder onderwijs.
Bovendien zijn dergelijke richtingen veel kleiner, waardoor je minder het gevoel hebt dat je een van de velen bent.
Ik kan niet over alle richtingen spreken, maar bijvoorbeeld in wiskunde heb je 1/3 die in het onderwijs terecht komt, 1/3 in het bedrijfsleven en 1/3 in het onderzoek. Ik denk voor studierichtingen als chemie dat je nog veel meer bedrijfsleven hebt (labo's en dergelijke) en minder onderwijs.
Bovendien zijn dergelijke richtingen veel kleiner, waardoor je minder het gevoel hebt dat je een van de velen bent.
Met dat laatste heb ik absoluut geen probleem hoor. Ik ben gemotiveerd en geïnteresseerd om er iets van te maken de komende jaren in de richting burgie omdat dit mij gewoon het best past. Puur wiskunde of dergelijke meer zou me minder liggen, 'k heb variatie nodig. ;)
Mja, tis maar de vraag wat jij later zal doen met je diploma van Pol & Soc ;-)
Mij specialiseren in de politiek van de Arabische Wereld en om de haverklap in Terzake zitten? ;)
Neenee, voorlopig zijn de plannen om na mijn Master naar het Europacollege te trekken, en met dat diploma hopelijk werk te vinden in de instellingen van de Europese Unie.
Mij specialiseren in de politiek van de Arabische Wereld en om de haverklap in Terzake zitten? ;)
Neenee, voorlopig zijn de plannen om na mijn Master naar het Europacollege te trekken, en met dat diploma hopelijk werk te vinden in de instellingen van de Europese Unie.
Tegen dan houden we SK-meeting op kosten van Devos International^^
Mjah, de waan dat je als afgestudeerd burgie vrij snel tot meteen werk vindt met een aardig salaris en veel groeimarge, stuwt me wel vooruit in enige mate. ;)
idem + meer dan 50% vrouw in uw richting => bioingenieur. WIN :P
daarnet les computerboekhouden...
docent: "werk rustig verder, ik ga efkes iets halen"
direct met kwenie hoe veel van de klas op facebook enzo
docent komt terug binnen en de leerling aan de pc waar beamer op aangesloten is klikt rap zijn FB af maar de docent had het gezien dattem op facebook zat
docent:"doe dat venster nog eens open, X"
X opent venster en ziet daar ne RSVP aan een evenement van mij staat in die kerel zijn statusupdates
docent tegen mij:"ge moogt u afmelden en vertrekken"
ik: "geen enkel probleem, zolang u die regel consequent toepast"
docent begint zo half te flippen da ik iets derop durf zeggen
op den duur heeft de docent dan maar de internetlogs van iedereen van de klas bekeken
resultaat: meer dan de helft van de klas is't mogen aftrappen :p
docent: "werk rustig verder, ik ga efkes iets halen"
direct met kwenie hoe veel van de klas op facebook enzo
docent komt terug binnen en de leerling aan de pc waar beamer op aangesloten is klikt rap zijn FB af maar de docent had het gezien dattem op facebook zat
docent:"doe dat venster nog eens open, X"
X opent venster en ziet daar ne RSVP aan een evenement van mij staat in die kerel zijn statusupdates
docent tegen mij:"ge moogt u afmelden en vertrekken"
ik: "geen enkel probleem, zolang u die regel consequent toepast"
docent begint zo half te flippen da ik iets derop durf zeggen
op den duur heeft de docent dan maar de internetlogs van iedereen van de klas bekeken
resultaat: meer dan de helft van de klas is't mogen aftrappen :p