Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: school

2012-03-13 18:36:59
:D
2012-03-13 18:40:18
Hihi
2012-03-13 18:47:36
Is een toets opgesteld door de leerkracht die ik vervang... dus neen, de lat lag echt nie te hoog.

Ze zijn al sinds na de krokusvakantie bezig met eerstegraadsvergelijkingen... en dan vragen ze aan mij tijdens hun toets wat een functievoorschrift is...

Geef het functievoorschrift van de functie die x afbeeldt op z'n dubbel vermeerdert met 8.

Toch nie zo moeilijk denk ik dan è? 1 van de 10 had het juist...
2012-03-13 18:49:35
welk leerjaar is dat soms?
2012-03-13 18:50:40
Meent ge nu dat er een dt fout staat in de opgave?
2012-03-13 18:51:53
3de

En nog zoiets, een voorbeeld geven van een dalende eerstegraadsvergelijking die door 0 gaat... dus simpelweg iets zoals y=-2x bv
2/10 die het konden... mannekes, waar zijde dan mee bezig...

Ik heb hun al 25x uitgelegd wa de richtingscoëfficiënt is... NIE willen snappen è... om zot van te worden!
2012-03-13 18:51:54
er ontbreekt een woordje ook, om de zin duidelijk te maken.. :)
2012-03-13 19:02:01
2de interview is afelged, was veel toffer dan het eerste :D

ondertussen ook uitgenodigd voor 3e interview(en dus voor alle scholen uitgenodigd:D), ik ga wel de datum moeten verleggen:
2012-03-13 19:48:49
Misschien ligt het gewoon aan de leerkracht?
2012-03-13 20:17:11
Al m'n andere klassen hebben wél goei punten ;)
2012-03-13 20:39:21
is da 3 economie talen? ofzo?:p
2012-03-13 23:46:12
eigenlijk grappig om zien da aerts dingen tegen komt die ik ook tegen kom.

studeren voor wiskunde, da willen ze gewoon nie meer é... merkwaardige producten: meneer, bestaat er geen trucje om die formules te onthouden?

zot komde daar van. en dan gaan ze nog klagen dak te rap ga ook. tis prachtig om zien wi. :-p
2012-03-13 23:52:27
Uiteindelijk kan ik die mannen wel begrijpen hoor (ik wil dus NIET zeggen dat ik iets tegen wiskunde als "onderdeel des wetenschaps" heb). Het enige onderdeel van wiskunde dat ik tot op heden nodig had was financiële berekeningstechnieken, en dat hebben wij (TSO-Boekh/Inf.) pas in het laatste semester van het zesde jaar gezien.
De rest verhoogde wel m'n inzicht tot op heden, maar écht 'beroepsgericht/resultaatgericht' heeft wiskunde me tot op heden geen serieuze voorsprong gegeven.

Volgens mij ligt daar dan ook het doel van de huidige wiskundeleerkrachten: wiskunde moet 'nuttiger' worden voor 'Jan met de pet' voor het écht interessant wordt.

Edit: typo
(edited)
2012-03-13 23:57:36
Er is natuurlijk ook zoiets als algemene vorming. Of toch een poging tot.
2012-03-14 00:00:29
Laat ons 't bij 'een poging tot' houden.

De dag van vandaag is 't leven 'resultaatgericht'. Zo ook met de vakken die je op school volgt. Dat merk ik maar al te vaak op KATHO departement Hantal (Accountancy-Fiscaliteit). Niet normaal hoeveel studenten zeggen dat een KATHO-vak 'totaal nutteloos' bleek op stage.
2012-03-14 07:18:10
we zijn er niet om de leerlingen te entertainen é.

er is zoiets als basisvorming zoals al gezegd... je kan merkwaardige producten, ontbinden in factoren, ... toch moeilijk nuttig maken...