Subpage under development, new version coming soon!
Subject: school
Is een toets opgesteld door de leerkracht die ik vervang... dus neen, de lat lag echt nie te hoog.
Ze zijn al sinds na de krokusvakantie bezig met eerstegraadsvergelijkingen... en dan vragen ze aan mij tijdens hun toets wat een functievoorschrift is...
Geef het functievoorschrift van de functie die x afbeeldt op z'n dubbel vermeerdert met 8.
Toch nie zo moeilijk denk ik dan è? 1 van de 10 had het juist...
Ze zijn al sinds na de krokusvakantie bezig met eerstegraadsvergelijkingen... en dan vragen ze aan mij tijdens hun toets wat een functievoorschrift is...
Geef het functievoorschrift van de functie die x afbeeldt op z'n dubbel vermeerdert met 8.
Toch nie zo moeilijk denk ik dan è? 1 van de 10 had het juist...
3de
En nog zoiets, een voorbeeld geven van een dalende eerstegraadsvergelijking die door 0 gaat... dus simpelweg iets zoals y=-2x bv
2/10 die het konden... mannekes, waar zijde dan mee bezig...
Ik heb hun al 25x uitgelegd wa de richtingscoëfficiënt is... NIE willen snappen è... om zot van te worden!
En nog zoiets, een voorbeeld geven van een dalende eerstegraadsvergelijking die door 0 gaat... dus simpelweg iets zoals y=-2x bv
2/10 die het konden... mannekes, waar zijde dan mee bezig...
Ik heb hun al 25x uitgelegd wa de richtingscoëfficiënt is... NIE willen snappen è... om zot van te worden!
er ontbreekt een woordje ook, om de zin duidelijk te maken.. :)
2de interview is afelged, was veel toffer dan het eerste :D
ondertussen ook uitgenodigd voor 3e interview(en dus voor alle scholen uitgenodigd:D), ik ga wel de datum moeten verleggen:
ondertussen ook uitgenodigd voor 3e interview(en dus voor alle scholen uitgenodigd:D), ik ga wel de datum moeten verleggen:
eigenlijk grappig om zien da aerts dingen tegen komt die ik ook tegen kom.
studeren voor wiskunde, da willen ze gewoon nie meer é... merkwaardige producten: meneer, bestaat er geen trucje om die formules te onthouden?
zot komde daar van. en dan gaan ze nog klagen dak te rap ga ook. tis prachtig om zien wi. :-p
studeren voor wiskunde, da willen ze gewoon nie meer é... merkwaardige producten: meneer, bestaat er geen trucje om die formules te onthouden?
zot komde daar van. en dan gaan ze nog klagen dak te rap ga ook. tis prachtig om zien wi. :-p
Uiteindelijk kan ik die mannen wel begrijpen hoor (ik wil dus NIET zeggen dat ik iets tegen wiskunde als "onderdeel des wetenschaps" heb). Het enige onderdeel van wiskunde dat ik tot op heden nodig had was financiële berekeningstechnieken, en dat hebben wij (TSO-Boekh/Inf.) pas in het laatste semester van het zesde jaar gezien.
De rest verhoogde wel m'n inzicht tot op heden, maar écht 'beroepsgericht/resultaatgericht' heeft wiskunde me tot op heden geen serieuze voorsprong gegeven.
Volgens mij ligt daar dan ook het doel van de huidige wiskundeleerkrachten: wiskunde moet 'nuttiger' worden voor 'Jan met de pet' voor het écht interessant wordt.
Edit: typo
(edited)
De rest verhoogde wel m'n inzicht tot op heden, maar écht 'beroepsgericht/resultaatgericht' heeft wiskunde me tot op heden geen serieuze voorsprong gegeven.
Volgens mij ligt daar dan ook het doel van de huidige wiskundeleerkrachten: wiskunde moet 'nuttiger' worden voor 'Jan met de pet' voor het écht interessant wordt.
Edit: typo
(edited)
Er is natuurlijk ook zoiets als algemene vorming. Of toch een poging tot.
Laat ons 't bij 'een poging tot' houden.
De dag van vandaag is 't leven 'resultaatgericht'. Zo ook met de vakken die je op school volgt. Dat merk ik maar al te vaak op KATHO departement Hantal (Accountancy-Fiscaliteit). Niet normaal hoeveel studenten zeggen dat een KATHO-vak 'totaal nutteloos' bleek op stage.
De dag van vandaag is 't leven 'resultaatgericht'. Zo ook met de vakken die je op school volgt. Dat merk ik maar al te vaak op KATHO departement Hantal (Accountancy-Fiscaliteit). Niet normaal hoeveel studenten zeggen dat een KATHO-vak 'totaal nutteloos' bleek op stage.
we zijn er niet om de leerlingen te entertainen é.
er is zoiets als basisvorming zoals al gezegd... je kan merkwaardige producten, ontbinden in factoren, ... toch moeilijk nuttig maken...
er is zoiets als basisvorming zoals al gezegd... je kan merkwaardige producten, ontbinden in factoren, ... toch moeilijk nuttig maken...