Subpage under development, new version coming soon!
Subject: school
(blond) meisje in mijn klas: 'De Kelten komen uit Turkije, toch?'
iedereen lacht.
Zegt ze: 'Ah nee, ze zijn een Indo-Europees volk, ze komen uit India!'
Ik kwam niet meer bij xD
iedereen lacht.
Zegt ze: 'Ah nee, ze zijn een Indo-Europees volk, ze komen uit India!'
Ik kwam niet meer bij xD
3de jaar, examsnw iskunde 2de semester, vaste kost: stelling van Pythagoras. Ik zeg gisteren tegen de mannekes: leert da goed, want die staat op uw examen.
Ik verbeter ze daarjuist, van de 10 hebben er 2 de stelling kunnen bewijzen... 2!!!
En dan beweren dat ze leren en moeite doen... onnozel ventjes.
Ik verbeter ze daarjuist, van de 10 hebben er 2 de stelling kunnen bewijzen... 2!!!
En dan beweren dat ze leren en moeite doen... onnozel ventjes.
Van welke vorm was het bewijs? (puur uit interesse.. Want ge hebt er honderden :p)
En zo'n zaken zijn typisch voor de negatieve spiraal waarin het onderwijs (lees: de leerlingen) zich bevindt dezer dagen. Geen motivatie meer.
En zo'n zaken zijn typisch voor de negatieve spiraal waarin het onderwijs (lees: de leerlingen) zich bevindt dezer dagen. Geen motivatie meer.
Moest je mij vragen om Pythagoras te bewijzen, dan zou ik zeggen: speciaal geval van de cosinusregel...
Bewijs op 1 lijn ^^
Bewijs op 1 lijn ^^
Zelfs niet, da's zo kort dat het eigenlijk overbodig is om op te schrijven. :p
Het bewijs met de andere invulling van eenzelfde vierkant ahv a,b en c is anders ook hoogtens 2 regels. Gewoon merkwaardig product uitwerken. :p
och ja... dit is echt ene klas... we zullen al blij zijn als er 4 van de 10 geslaagd zijn, en dan hebben we het nog niet over 60% è... neenee, gewoon geslaagd!
'k Heb ook wel de indruk dat het ofwel alles slecht is, ofwel het omgekeerde. Leerlingen worden vaak meegesleurd in de malaise van klasgenoten en gaan daardoor zelf ook slechter presteren, er is gewoon geen eergevoel meer.. Ik zat in een klas waarbij wij in het 3de jaar toch makkelijk 70% klasgemiddelde haalden, is niet meer van dezen tijd. Kuch :p
Hangt idd echt af van klas tot klas...
Maar het probleem hier is dat diegenen die echt willen ook te zwak zijn... 5uur wiskunde in de week in een 3de jaar is gene kattepis è!
Maar het probleem hier is dat diegenen die echt willen ook te zwak zijn... 5uur wiskunde in de week in een 3de jaar is gene kattepis è!
Da vond ik eerlijk gezegd ook ze :D
Ik haalde tot in't 4de 90+
Ik haalde tot in't 4de 90+
Als je er de aanleg voor hebt, is dat makkelijk te doen. Die klas waar ik over sprak, was ook 5 uur hoor ;) In 't 5de en 6de wordt dat 8 uur! Trouwens, nog een factor die speelt: te hoge inschattingen van de ouders qua potentieel van hun kind. Ik neem gewoon het voorbeeld van het aantal startende 1ste jaars in Latijn. Kijk dan eens hoeveel er nog Latijn doen pakweg 3 jaar later.. Jawel, de helft ofzo. Daar zit ook een fundamenteel probleem. Men zou van bij het begin eigenlijk zijn kind naar zijn ware capaciteiten (en vooral interesses!) moeten inschrijven zodat je vermijdt dat het kind constant achter de feiten loopt aan te hollen. En het pijnlijke is dan dat ouders niet willen inzien dat het fundamenteel probleem wel degelijk bij hun kind ligt en niet bij de onderwijsinstelling an sich.
(edited)
(edited)
Ik heb echt al schrik voor de oudercontacten ze, wees gerust...
En terecht.. dan is het zaak om cool te blijven en ze een klare kijk te verschaffen op de ware feiten, hoe moeilijk dat ook is soms ;)
Maar ja, tegenwoordig heeft elk kind wel één of andere afwijking dat nefaste gevolgen heeft voor zijn studieresultaten! KUCH. Nog zo'n merde.. ;)