Subpage under development, new version coming soon!
Subject: school
ne Master is 21, ne Bachelor 22.
Maar daar komen sowieso nog extra uren bij die ge ter beschikking moet staan van de school, dus ge kunt rekenen da ge toch een 24tal uren in't school moet zijn.
Ik heb zo bv 23u les + een inhaaluur 's middags...
Lesuren welteverstaan, dus van 50min.
Maar doe daar allemaal nog maar eens een uur of 15 makkelijk bij, da ge thuis werk hebt, als ge echt van 0 moet beginnen...
Maar daar komen sowieso nog extra uren bij die ge ter beschikking moet staan van de school, dus ge kunt rekenen da ge toch een 24tal uren in't school moet zijn.
Ik heb zo bv 23u les + een inhaaluur 's middags...
Lesuren welteverstaan, dus van 50min.
Maar doe daar allemaal nog maar eens een uur of 15 makkelijk bij, da ge thuis werk hebt, als ge echt van 0 moet beginnen...
Soit, ik ga trachten om volgend schooljaar een halftime vast te krijgen, en dan halftime als zelfstandige in bijberoep...
Fingers crossed!
Fingers crossed!
In de leerkrachtensector moet ge dan ook geen dag in uw leven werken. Tenzij ge schildert in uw huis of zo ;-)
(Ik kom uit een lerarenfamilie.)
(Ik kom uit een lerarenfamilie.)
Liever azo :)
dan veel geld hebben en er niks mee kunnen doen omdat ge moet werken :)
dan veel geld hebben en er niks mee kunnen doen omdat ge moet werken :)
ik ben anders na school van half 4 tot een uur of 9 bezig (ok ik eet wel nog tussendoor)
De job wordt onderschat, de stereotype komt voort uit vast benoemde leerkrachten die er zomaar hun voeten aan kunnen vegen. Als ge het goed wilt doen, dan zijt ge langer bezig als de gemiddelde werkmens imo...
De job wordt onderschat, de stereotype komt voort uit vast benoemde leerkrachten die er zomaar hun voeten aan kunnen vegen. Als ge het goed wilt doen, dan zijt ge langer bezig als de gemiddelde werkmens imo...
ik ben anders na school van half 4 tot een uur of 9 bezig (ok ik eet wel nog tussendoor)
Ik had het dan ook niet over beginnende leerkrachten (hoewel mijn zus (geeft wiskunde, informatica en bedrijfsbeheer; regentaat wiskunde-informatica-geschiedenis) toch ook niet zolang bezig was de eerste jaren). Sowieso mogen leerkrachten (eens ze vast zitten in een bepaalde job) niet klagen over werkdruk e.d. (Hoewel mijn vader (leraar lager onderwijs én vakbondsafgevaardigde (de horror! :p) het tegendeel beweert.)
Als ge het goed wilt doen, dan zijt ge langer bezig als de gemiddelde werkmens imo...
Echt niet ...
Overigens, niets dan respect hoor voor leerkrachten; ik zou het niet kunnen. Ik zou zot worden wanneer iemand die 16-18 jaar is mij vraagt hoe ge de oppervlakte van een trapezium moet berekenen. Ik zou het geduld niet hebben om dat te blijven uitleggen.
(edited)
Ik had het dan ook niet over beginnende leerkrachten (hoewel mijn zus (geeft wiskunde, informatica en bedrijfsbeheer; regentaat wiskunde-informatica-geschiedenis) toch ook niet zolang bezig was de eerste jaren). Sowieso mogen leerkrachten (eens ze vast zitten in een bepaalde job) niet klagen over werkdruk e.d. (Hoewel mijn vader (leraar lager onderwijs én vakbondsafgevaardigde (de horror! :p) het tegendeel beweert.)
Als ge het goed wilt doen, dan zijt ge langer bezig als de gemiddelde werkmens imo...
Echt niet ...
Overigens, niets dan respect hoor voor leerkrachten; ik zou het niet kunnen. Ik zou zot worden wanneer iemand die 16-18 jaar is mij vraagt hoe ge de oppervlakte van een trapezium moet berekenen. Ik zou het geduld niet hebben om dat te blijven uitleggen.
(edited)
Het is natuurlijk wel afhankelijk van school tot school. Als je geen handleidingen hebt die je helpen, dan ben je echt wel lang bezig als je iets goed wil aanpakken hoor. Werk maar eens out of the blue een thema uit rond democratie geschikt voor de lagere school. Daar ben je uren aan bezig, ik toch, want ik wil dat altijd op een interessante manier aanbrengen.
Degenen die zeggen dat onderwijs niet hard werken is moeten dringend eens een paar maanden vanuit het niets voor een klas gesmeten worden...
Ten eerste, mss cliché, maar de jeugd is echt niet meer te doen, en dan spreek ik vooral over 12-15jarigen.
Ten tweede, als ge die job goed wilt doen, en dan zeker als startende leerkracht of bij een nieuw vak/leerboek, dan hebt ge echt wel veel werk...
Geloof me, ik ben er van verschoten.
Ik wil er gewoon niet in vast zitten, en wil, naast een halftime lesopdracht graag nog iets anders doen, m'n horizonten verbreden...
Ten eerste, mss cliché, maar de jeugd is echt niet meer te doen, en dan spreek ik vooral over 12-15jarigen.
Ten tweede, als ge die job goed wilt doen, en dan zeker als startende leerkracht of bij een nieuw vak/leerboek, dan hebt ge echt wel veel werk...
Geloof me, ik ben er van verschoten.
Ik wil er gewoon niet in vast zitten, en wil, naast een halftime lesopdracht graag nog iets anders doen, m'n horizonten verbreden...
Lees wat ik geschreven heb. En neen, het onderwijs is geen lastige sector. Iedereen die het tegendeel beweert, doet dat uit eigenbelang.
Een argument uit het ongerijmde... Ik daag u uit om het te doen :p
Ge zijt, zoals gewoonlijk, weer enorm uit uwe nek aan't lullen...
Mijn vrouwke is nu sinds een jaar of 4 leerkracht, en ik kan garanderen dat die de eerste 3 jaar ferm uit haar pijp moest komen en lange dagen klopte. Dit jaar valt het allemaal een pak beter mee omdat ze in dezelfde uren staat als vorig jaar, waardoor het extra werk aan cursussen en dergelijke bijna tot niets herleid is.
Ik heb er in ieder geval respect voor gekregen, want het is niet evident. Die enkele malen per jaar dat ik gastcollege's geef op middelbare scholen of hoge scholen geven geenszins weer waar zij mee bezig is.
Ik heb er in ieder geval respect voor gekregen, want het is niet evident. Die enkele malen per jaar dat ik gastcollege's geef op middelbare scholen of hoge scholen geven geenszins weer waar zij mee bezig is.
Ge zijt, zoals gewoonlijk, weer enorm uit uwe nek aan't lullen...
Nu ben ik overtuigd! Play the ball, not the man.
Nu ben ik overtuigd! Play the ball, not the man.