Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Matematyka
to jest masakra... jestem na studiach na elektrotechnice i bierzemy to teraz na algebrze i jeszcze wiecej do tego... analiza matematyczna w ciagu jednych wykładów przerobilismy jeden cały rok technikum:/
tez jestem na elektrotechnice i jak na razie matma to pikus :)
ale np. materialoznawstwo to kosmos jak dla mnie
ale np. materialoznawstwo to kosmos jak dla mnie
noo :) niestety na studiach jest bolesne zderzenie z rzeczywistością jeśli chodzi o matematykę, ale dasz radę. powodzenia
e tam..pochodne, calki, ciagi, funkcje kilku zmiennych, liczby zespolone, na razie nic specjalnego :)
no ale większość ludzi z pokolenia nowej matury matematykę ma na mizernym poziomie w porównaniu z poprzednimi latami..."źle się dzieje w państwie duńskim" - tak bym określił obecny system edukacji w Polsce :)
wszystko kwestia stopnia trudności tych zadań
analiza może przysporzyć sporo kłopotów, natomiast algebra jest wyjątkowo prosta
analiza może przysporzyć sporo kłopotów, natomiast algebra jest wyjątkowo prosta
Ej ja wlasnie przerabiam liczby zespolone.. wlasciwie juz skonczylem.. a ostatni raz matme mialem 3 lata temu;]
matura z matmy byla trudniejsza od obecnej, ale to bylo minimum jakies 20-30 lat temu. Przygotowujac się do matury rozwiazywalem arkusze od 1970 (oczywiscie nie wszystkie :p) i te od 1990 byly o zblizonym poziomie do obecnej :)
poza tym teraz jest szansa, ze bedzie lepiej, wszedl program finansowany przez unię, jakies zajecia wrownawcze czy cos:) wykladowca mowil, ze poziom studentow z ubieglego roku w stosunku do tych co pisali maturę dwa lata temu mocno wzrosl :)
poza tym teraz jest szansa, ze bedzie lepiej, wszedl program finansowany przez unię, jakies zajecia wrownawcze czy cos:) wykladowca mowil, ze poziom studentow z ubieglego roku w stosunku do tych co pisali maturę dwa lata temu mocno wzrosl :)
co do tego mojego porannego zadania, to istnieje jednak postac iloczynowa wyrazenia (x^4+9) w obrebie liczb rzeczywistych:
(x^4+9)=(x^2+3)-6x^2
(korzystamy z wzoru skróconego mnożenia: a^2-b^2=(a+b)(a-b)
(x^2+3)^2-6x^2=(x^2+3-(sqrt 6)x)(x^2+3+(sqrt 6)x)
czyli przestawiamy i mamy:
klik
edit: sprawdzałem 3 razy i sie zgadza :)
(edited)
(x^4+9)=(x^2+3)-6x^2
(korzystamy z wzoru skróconego mnożenia: a^2-b^2=(a+b)(a-b)
(x^2+3)^2-6x^2=(x^2+3-(sqrt 6)x)(x^2+3+(sqrt 6)x)
czyli przestawiamy i mamy:
klik
edit: sprawdzałem 3 razy i sie zgadza :)
(edited)
nie czytalem wczesniej o tym Twoim zadaniu. oczywiscie, ze mozna go rozlozyc.
w ciele liczb rzeczywistych sa dwa rodzaje wielomianow pierwszych (takich, ktorych nie mozna rozlozyc na iloczyn wielomianow nizszych stopni)
-wielomian stopnia pierwszego
-wielomian stopnia drugiego z ujemna delta
w zespolonych tylko wielomiany stopnia 1, kazdy inny mozna rozlozyc.
(edited)
w ciele liczb rzeczywistych sa dwa rodzaje wielomianow pierwszych (takich, ktorych nie mozna rozlozyc na iloczyn wielomianow nizszych stopni)
-wielomian stopnia pierwszego
-wielomian stopnia drugiego z ujemna delta
w zespolonych tylko wielomiany stopnia 1, kazdy inny mozna rozlozyc.
(edited)
Ja tez rozpocząłem studia w tym roku i zetknałem się z dosyć ciężką porcja matematyki. Studiuję Informatykę i mam takie przedmioty jak Analiza Matematyczna, Algebra Liniowa i Logika jeśli chodzi o matme. Algebra jest w tej chwili najbardziej zrozumiała, liczby zespolone + wielomiany i wchodzimy w macierze. Logika jest dosyć abstrakcyjna ale też da się zrozumieć. Najgorzej z Analizą, jak pytam wśród kolegów z roku to niewiele osób rozumie co jest mówione na wykładzie i obawiam się że będzie ostry przesiew z tego przedmiotu :/
Jakie liczby powinienem zaznaczyć na osi liczbowej? R-<-2;5)
co mieliscie z analizy i czego nie rozumiesz?