Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Fizyka
2) z zasady superpozycji pól:
E1(r1) + E2(r2) = 0
Gdzie E(r) = 1/(4*pi*epsilon) * Q/r
po podstawieniu ten człon Q/(4pieps) jest nieistotny i zostaje
-1/r1 + 4/r2 = 0
(-r2 + 4r1)/r1r2 = 0
4r1 - r2 = 0
no i r1 + r2 =3
r1 = 1
r2 = 2
(edited)
E1(r1) + E2(r2) = 0
Gdzie E(r) = 1/(4*pi*epsilon) * Q/r
po podstawieniu ten człon Q/(4pieps) jest nieistotny i zostaje
-1/r1 + 4/r2 = 0
(-r2 + 4r1)/r1r2 = 0
4r1 - r2 = 0
no i r1 + r2 =3
r1 = 1
r2 = 2
(edited)
Długoś fali to
l = v / f
l - lambda, długość fali
v - prędkość fali
f - częstotliwość
częstotliwość fali jest stała
więc
l1 - dł fali w stali
l2 - dł fali w miedzi
l2/l1 = v2/f * f/v1 = v2 / v1 = 36/55
co oznacza że w miedzi długość fali będzie krótsza około 0,65 krotnie
Żeby to sobie wyobrazić:
częstotliwość to ilość zmian jakie zachodzą w danym miejscu
a długość fali to już taki fizyczny wymiar ile trzeba miejsca żeby zmieścić w nim 1 okres fali ( jedną sinusoidkę). Im szybciej fala się rozchodzi w danym ośrodku tym więcej miejsca będzie potrzebować, żeby zmieścić daną sinusoidkę (przy stałej częśtotliwości).
więc w miedzi w której fala jest wolniejsza potrzeba mniej miejsca (zaledwie 0,65 razy tego co w miedzi).
l = v / f
l - lambda, długość fali
v - prędkość fali
f - częstotliwość
częstotliwość fali jest stała
więc
l1 - dł fali w stali
l2 - dł fali w miedzi
l2/l1 = v2/f * f/v1 = v2 / v1 = 36/55
co oznacza że w miedzi długość fali będzie krótsza około 0,65 krotnie
Żeby to sobie wyobrazić:
częstotliwość to ilość zmian jakie zachodzą w danym miejscu
a długość fali to już taki fizyczny wymiar ile trzeba miejsca żeby zmieścić w nim 1 okres fali ( jedną sinusoidkę). Im szybciej fala się rozchodzi w danym ośrodku tym więcej miejsca będzie potrzebować, żeby zmieścić daną sinusoidkę (przy stałej częśtotliwości).
więc w miedzi w której fala jest wolniejsza potrzeba mniej miejsca (zaledwie 0,65 razy tego co w miedzi).
z której klasy to materiał
bo ja mam 5 w 2 gimnazjum ale to to jest czarna magia
bo ja mam 5 w 2 gimnazjum ale to to jest czarna magia
to co to za materiały my przed feriami braliśmy drgania
Dla mnie fiza to np badanie lepkosci wody w zaleznosci od temperatury czy wyznaczanie wspolczynnika zalamania sie swiatla w pryzmacie metoda laserowa , a nie obliczenia, ktore wy robicie :P
chciales się pochwalic? ;p
tez kiedys robiles takie zadania jak oni :)
tez kiedys robiles takie zadania jak oni :)
wow, masz aparat i co ja mam teraz zrobic ?
chodzilo mi , ze takie obliczenia to straszna nuda i fizyke sie duzo lepiej zapamieta robiac rozne cwiczenia na laborkach, z ktorych na pewno cos wyniesiesz , a z takiego liczenia to watpie by z 10 % po miesiacu cos pamietala ;)
chodzilo mi , ze takie obliczenia to straszna nuda i fizyke sie duzo lepiej zapamieta robiac rozne cwiczenia na laborkach, z ktorych na pewno cos wyniesiesz , a z takiego liczenia to watpie by z 10 % po miesiacu cos pamietala ;)
No ale jakieś podstawy teoretyczne trzeba mieć. A te obliczenia na pewno nie wykraczają poza rozsądne granice.
Kamien upuszczono do wody z mostu znajdującego sie na wysokosci 43m. Po uplywie 1 sekundy rzucono do wody drugi kamien z pewną prędkością. Oba kamyki wpadły do wody w tym samym czasie. Jaka była prędkosc początkowa drugiego kamienia?
potrafi ktos zrobic takie cudo??:(
potrafi ktos zrobic takie cudo??:(
Teraz ja mam zadanie:
Na stole leży piłeczka pingpongowa, w kierunku której porusza się cięzki klocek z prędkością 0,3m/s. Z jaką prędkością bedzie poruszać sie piłeczka po sprężystym zderzeniu z klockiem?
Na stole leży piłeczka pingpongowa, w kierunku której porusza się cięzki klocek z prędkością 0,3m/s. Z jaką prędkością bedzie poruszać sie piłeczka po sprężystym zderzeniu z klockiem?