Subpage under development, new version coming soon!
Subject: zadania domowe
http://student.agh.edu.pl/~chrobak/EDF/zestawy_cwiczenia2008/
*Poprawiona wersja
zał. a należy do C
2a+2
2a+4
2a+6
(2a+2)^2+(2a+4)^2+(2a+6)^2'56
4a^2+8a+4+4a^2+16a+16+4a^2+24a+36=56
12a^2+48a=0
a(12a+48)=0
a=0 v 12a+48=0
12a=-48
a=-4
1.
a=-8+2=-6
b=-8+4=-4
c=-8+6=-2
2.
a=0+2=2
b=0+4=4
c=0+6=6
@Grzesiaczek
W Twoim rozwiązaniu nie możesz zakładać, że a to będzie liczba parzysta. Jeśli natomiast jest 2a, to będzie to parzysta na 100%, bo każda liczba, czy to parzysta czy nie, po pomnożeniu przez 2 da liczbę parzystą
(edited)
zał. a należy do C
2a+2
2a+4
2a+6
(2a+2)^2+(2a+4)^2+(2a+6)^2'56
4a^2+8a+4+4a^2+16a+16+4a^2+24a+36=56
12a^2+48a=0
a(12a+48)=0
a=0 v 12a+48=0
12a=-48
a=-4
1.
a=-8+2=-6
b=-8+4=-4
c=-8+6=-2
2.
a=0+2=2
b=0+4=4
c=0+6=6
@Grzesiaczek
W Twoim rozwiązaniu nie możesz zakładać, że a to będzie liczba parzysta. Jeśli natomiast jest 2a, to będzie to parzysta na 100%, bo każda liczba, czy to parzysta czy nie, po pomnożeniu przez 2 da liczbę parzystą
(edited)
W Twoim rozwiązaniu nie możesz zakładać, że a to będzie liczba parzysta.
sam napisal pegi w poleceniu ze sa to dwie kolejne liczby parzyste ;)
sam napisal pegi w poleceniu ze sa to dwie kolejne liczby parzyste ;)
aszeRo do Grzesiaczek
wytłumaczysz mi na chłopski rozum ten przykład:P?
W(x) = x^4 + 3x^3 - x^2 - 6x - 2
polecenie znajdz pierwaistkiw ielomiany
dzieki z gory
Edytuj Usuń Odpowiedz
wytłumaczysz mi na chłopski rozum ten przykład:P?
W(x) = x^4 + 3x^3 - x^2 - 6x - 2
polecenie znajdz pierwaistkiw ielomiany
dzieki z gory
Edytuj Usuń Odpowiedz
trzeba tego dowieść
ed.
a poza tym te a a+2 i a+4 to nie jest w treści zadania, tylko to jest wymysł rozwiązującego
inaczej mówiąc
możesz powiedzieć, że 2a 2a+2 i 2a+4 to są liczby parzyste, a nie możesz, że a a+2 i a+4 są
myślę, że grzesiaczek sam przyzna mi rację ;]
(edited)
ed.
a poza tym te a a+2 i a+4 to nie jest w treści zadania, tylko to jest wymysł rozwiązującego
inaczej mówiąc
możesz powiedzieć, że 2a 2a+2 i 2a+4 to są liczby parzyste, a nie możesz, że a a+2 i a+4 są
myślę, że grzesiaczek sam przyzna mi rację ;]
(edited)
na poczatku znajdz wszystkie dzielniki 2 ( czyli 1,-1,2,-2) i podstaw je za x i sparwdz kiedy to sie bedzie zerowac, i juz masz 1 pierwiastek, o ile sie nie myle to tak sie zaczynalo ;p
pegi_gdy do Fulburius
jest ktos dobry z matmy ? prosil bym o pomoc a^2+b^2+c^2=56 ; a,b,c-kolejne liczby parzyste. jak ro rozwiazac bo mam dylemat prosze o pomoc:(
ale tutaj juz mozna załozyc ze sa to liczbny parzyste, myle sie ?
jest ktos dobry z matmy ? prosil bym o pomoc a^2+b^2+c^2=56 ; a,b,c-kolejne liczby parzyste. jak ro rozwiazac bo mam dylemat prosze o pomoc:(
ale tutaj juz mozna załozyc ze sa to liczbny parzyste, myle sie ?
no nie wiem, dla mnie jesli cos jest parzyste, to nie trzeba tego mnozyc 2x
tzn, jesli w poleceniu jest podane ze sa to liczby parzyste, to po co utrudniac ?
tzn, jesli w poleceniu jest podane ze sa to liczby parzyste, to po co utrudniac ?
tak samo, jakby mialy byc wielokrotnosci liczby 3 to by byly 3a itd ;p
no to w zastrzezeniach bys musial zapisac , ze a/2= C czy jakos tak ;p
dlaczego ??
jesli podali by rowanie ze a=100,b=102,c=104 to wtedy ten warunek nie jest spelniony
jesli podali by rowanie ze a=100,b=102,c=104 to wtedy ten warunek nie jest spelniony
to nie jest utrudnianie, tylko prawidłowo zrobione zadanie
nauczycielka sprawdzając początek
a
a+2
a+4
na wstępie może powiedzieć:"to wcale nie muszą być liczby parzyste" i masz po zawodach
a wersji po mnożeniu razy 2 nikt Ci nie podważy
nauczycielka sprawdzając początek
a
a+2
a+4
na wstępie może powiedzieć:"to wcale nie muszą być liczby parzyste" i masz po zawodach
a wersji po mnożeniu razy 2 nikt Ci nie podważy
nie mogę powiedzieć, że te liczby są parzyste, bo według Twojego rozumowania nie można założyć że a jest liczbą całkowitą :]