Subpage under development, new version coming soon!
Subject: zadania domowe
Zamiast +1 powinno byc chyba -1 i wtedy wyjdzie -4sqrt7 + 3
mam takie pytanie, moze wiecie co i jak :P
Przecietny czlowiek slyszy dzwieki do czestotliwosci 20Hz a glosniki w naszych wiezach maja 40Hz, wiec po co sie robi glosniki o takeij czestotliwosci skoro ludzkie ucho i tak ich nie slyszy?
Przecietny czlowiek slyszy dzwieki do czestotliwosci 20Hz a glosniki w naszych wiezach maja 40Hz, wiec po co sie robi glosniki o takeij czestotliwosci skoro ludzkie ucho i tak ich nie slyszy?
nie, +1
|4 - sqrt7| - |1 - 3sqrt7| = 4 - sqrt7 - (-1 + 3sqrt7) = -4sqrt7 +5
(edited)
|4 - sqrt7| - |1 - 3sqrt7| = 4 - sqrt7 - (-1 + 3sqrt7) = -4sqrt7 +5
(edited)
dla jakich wartosci parametru m rownanie (m-2)xkwadrat - 2(2m-3)x + 5m - 6=0 ma dwa pierwiastki rzeczywiste??
??
??
powinno byc dobrze, ale jak się liczy na kompie to trochę się mieni przed oczami :)
(edited)
(edited)
spoko dzieki :) ale skad wynik sie bierze : m nalezy (1;2) U (2;3) to dalej nie wiem:P
czekaj, bo zle jest, nie dojrzalem 5m
delta = [2(2m-3)]^2 - 4*(m-2)*(5m -6) = 16m^2 - 48m +36 -20m^2 +64m -48 = -4m^2 +16m -12
potem liczysz deltę 2
delta2 =-4m^2 +16m -12 = -4m^2 +4m +12m -12 = -4m(m-1) +12(m-1) = (-4m + 12)(m-1) = -(4m-12)(m-1)
delta2 >= 0 <=> m e <1,3>
a z pierwszego warunku (a=/=0) masz, ze a nie moze byc rowne 2 (bo wtedy mielibysmy funkcję liniową).
czyli me <1;2) u (2;3>
w zadaniu sa otwarte przedzialy, ale to dlatego, ze chodzilo im pewnie o dwa rozne pierwiastki
dodam, ze intuicyjnie tez zawsze myslalem jak ci od tego zadania, ale przyjelo się, ze jak nie piszą, ze maja byc dwa rozne pierwiastki, to dopuszcza się opcję z deltą >= 0
(edited)
delta = [2(2m-3)]^2 - 4*(m-2)*(5m -6) = 16m^2 - 48m +36 -20m^2 +64m -48 = -4m^2 +16m -12
potem liczysz deltę 2
delta2 =-4m^2 +16m -12 = -4m^2 +4m +12m -12 = -4m(m-1) +12(m-1) = (-4m + 12)(m-1) = -(4m-12)(m-1)
delta2 >= 0 <=> m e <1,3>
a z pierwszego warunku (a=/=0) masz, ze a nie moze byc rowne 2 (bo wtedy mielibysmy funkcję liniową).
czyli me <1;2) u (2;3>
w zadaniu sa otwarte przedzialy, ale to dlatego, ze chodzilo im pewnie o dwa rozne pierwiastki
dodam, ze intuicyjnie tez zawsze myslalem jak ci od tego zadania, ale przyjelo się, ze jak nie piszą, ze maja byc dwa rozne pierwiastki, to dopuszcza się opcję z deltą >= 0
(edited)
rysujesz rozwiązanie na osi i odczytujesz dla m>0
nom, tylko ja nie za bardzo umiem dojsc do tego rozwiązania
ha:) juz zaczynam przyczajac :) ale jest dla mnie jeszcze jedna niewiadoma:P
jak zrobiles ze z delty2 czyli -(4m-12)(m-1) wyszlo Ci m e <1,3> ??
jak zrobiles ze z delty2 czyli -(4m-12)(m-1) wyszlo Ci m e <1,3> ??
-(4m-12)(m-1) --> to jest funkcja kwadratowa o miejscach zerowych 3 i 1. przy najwyzszej potedze masz minus, dlatego parabola jest skierowana ramionami do dolu. a Ty masz okreslic, dla jakich iksow funckja -(4m-12)(m-1) jest wieksza od zera. czyli wybierasz ten przedzial, gdzie wykres znajduje się ponad osią :)
A czemu to sie tak robi?
|4 - sqrt7| - |1 - 3sqrt7| = 4 - sqrt7 - (-1 + 3sqrt7) = -4sqrt7 +5
|4 - sqrt7| - |1 - 3sqrt7| = 4 - sqrt7 - (-1 + 3sqrt7) = -4sqrt7 +5
4 - sqrt7 > 0, dlatego to co w module pozostaje bez zmian
1 - 3sqrt7 < 0 , dlatego zamieniasz znaki
1 - 3sqrt7 < 0 , dlatego zamieniasz znaki