Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: zadania domowe

2006-10-18 14:45:00
a jaki kwantyfikator? "istnieje" czy "dla kazdego"? jesli "istnieje" to jest to zdanie logiczne
2006-10-18 14:50:07
a co to za róznica??przeciez ja pytam nie o wartosc logiczna zdania tylko czy to jest zdanie logiczne czy nie...to nie ma róznicy który kwantyfikator jak chce wiedziec czy to jest zdanie logiczne:)
2006-10-18 14:55:43
Message deleted

2006-10-18 14:56:08
jak tak to nie jest
Mam prosbe do wszystkich....
przygotowuje projekt pt. "woda w przyrodzie"

jesli macie mozliwosc to poprosze o linki

tylko nie odsylajcie mnie na google bo tam tez szukam
bym Ci przesłał gotowy ale coś skaner nie działa. w 1 klasie gim dostałem za niego 6 potem siostra za ten sam kilka lat potem też dostała 6.
Woda pokrywa ponad ⅔ powierzchni Ziemi. 97% wody stanowią morza i oceany, 2% występuje w postaci lodowców i lądolodów, a niecały 1% to woda w rzekach, jeziorach, stawach, strumieniach i wodach podziemnych. Woda w niewielkich ilościach występuje również jako para wodna. Tak więc w zależności od warunków, woda może występować w trzech stanach skupienia.

OBIEG WODY W PRZYRODZIE
Ciepło przenoszone przez promieniowanie słońca powoduje parowanie wody z ziemi, oceanów, mórz, jezior i powierzchni roślin. Zatrzymuje się w górnej części atmosfery, powstają tam chmury. Składają się one z miliardów maleńkich kropelek wody i kryształków lodu. Pojedyncze kropelki tworzące chmurę powstają wtedy, gdy wilgotne i ciepłe powietrze staje się w wyniku wędrówki ku górze na tyle chłodne, że zawarta w nim para wodna skrapla się. Kropelki, początkowo małe, zbierają się wokół pyłków kurzu i innych mikroskopijnych cząsteczek. Wznosząc się wraz z prądami powietrza, kropelki zderzają się i łączą ze sobą, tworząc coraz większe krople, aż wreszcie będą wystarczająco duże, aby pokonać opór powietrza i spaść na ziemię w postaci deszczu. Gdyby jednak kropelki wody znajdujące się w górnej, zimniej części chmur zamarzły, utworzyłyby grudki lodu czyli grad, a jeśli na tych grudkach lodu osiadało coraz więcej zamarzniętej pary wodnej, kryształki urosłyby tworząc płatki śniegu. Chmury, które wejdą w strefę ciepłego powietrza - wyparowują. Woda z opadów wraca do wód powierzchniowych i wsiąka do gruntu. Następnie proces się powtarza.

WODA ŹRÓDŁEM ŻYCIA
Gdyby nie woda na Ziemi nie byłoby życia. Woda jest potrzebna wszystkich organizmom żywym. Dla niektórych stworzeń – ryb i innych zwierząt wodnych – jest środowiskiem życia. Organizm każdego zwierzęcia jak i człowieka, składa się m.in. z wody. Ciało człowieka zawiera 58%-65% wody, ryby ok. 80%, rośliny lądowe 50%-75%, a rośliny wodne nawet do 98%. Dorosły człowiek powinien spożywać 2,5 l wody na dobę. Brak wody w organizmie może spowodować odwodnienie, co niesie za sobą zaburzenie procesów życiowych: oddychania, trawienie, krążenie krwi, a nawet może doprowadzić do śmierci.
Wody używamy również jako substancji chłodzącej w wielu reakcjach chemicznych i jądrowych. Czy wiecie, że w ciągu dnia na nasze potrzeby związane z jedzeniem i piciem potrzebujemy około 6 litrów wody? 50 litrów-to minimalna ilość wody aby wziąć przyzwoitą kąpiel. Aby mieć czyściutki dom do jego wysprzątania potrzebujemy 7 litrów wody. Na umycie brudnych naczyń po każdym posiłku musimy użyć nie miej niż 7 litrów wody. Podczas całodziennego korzystania z toalety każdy z nasz używa około 36 litrów wody. Żeby chodzić w świeżych i czystych ubraniach na jedno pranie potrzebujemy przeznaczyć 32 litry wody.

ZANIECZYSZCZENIA WÓD NA ZIEMI
Powietrze to w 78% azot, w 21% tlen a tylko w 1% inne gazy np. dwutlenek węgla. Wzrost liczby ludności oraz rozwoju przemysłu w ostatnich czasach spowodował gwałtowne zanieczyszczenie wód. Człowiek nie dba już o życiodajną wodę, liczy się sława i pieniądze. Dlatego też woda spadająca na Ziemię z opadów może być już zanieczyszczona, ponieważ deszcz i śnieg mogą rozpuszczać gazy (tlenki siarki i azotu) oraz pyły emitowane do atmosfery przez niektóre zakłady przemysłowe. Właśnie tak powstają kwaśne deszcze. Można temu zapobiec poprzez stosowanie filtrów pochłaniających szkodliwe substancje.
Zanieczyszczenia przenikają również do gleby, skąd są wchłaniane przez rośliny lub spływają do rzek. Rzeki dodatkowo zanieczyszczane są przez:
- ścieki komunalne: pochodzące z mieszkań, wiejskich gospodarstw hodowlanych
- ścieki przemysłowe: pochodzące z różnego rodzaju zakładów produkcyjnych, elektrowni, kopalń
- rolnictwo: wody spływające z pól mogą zawierać nadmierną ilość nawozów sztucznych i środków ochrony roślin (pestycydów)
W nowoczesnych oczyszczalniach ścieków proces oczyszczania przebiega w trzech etapach:
- etap I: oczyszczanie mechaniczne, polega na oczyszczeniu ze ścieków cząstek stałych
- etap II: oczyszczanie biologiczne, polega na napowietrznieniu ścieków, dzięki czemu dostarczone z powietrzem duże ilości tlenu powodują gwałtowny rozwój mikroorganizmów. Te z kolei rozkładają związki organiczne stanowiące zanieczyszczenie
- etap III: oczyszczanie chemiczne, które polega na wytrącaniu soli mineralnych z oczyszczonej ze związków organicznych wody

ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
Oprócz wody ludzie, zwierzęta i rośliny potrzebują jeszcze powietrza. Niestety ludzie zanieczyszczają powietrze tak samo jak wodę. Szczególnie niebezpieczne jest zanieczyszczenie metalami ciężkimi ponieważ jego skutkiem jest wtórne zanieczyszczenie: gleby, wód i upraw. Zanieczyszczenie powietrza atmosferycznego jest nie tylko spowodowane przez różnorodną działalność człowieka ale także w wyniku oddziaływania czynników naturalnych jak: erupcje wulkaniczne, pyły kosmiczne, pyły eoliczne oraz klęski żywiołowe (pożary lasów). W Polsce mamy do czynienia głównie z źródłami zanieczyszczenia powietrza związanymi z działalnością człowieka (antropogenicznymi). Na stopień zanieczyszczenia mają wpływ przede wszystkim lokalne źródła ale również pyły, które dzięki swoim małym rozmiarom są transportowane na duże odległości z innych regionów.

Rozproszone w atmosferze gazy jak dwutlenek węgla i metan są przyczyną efektu cieplarnianego. Polega to na tym, że energia promieniowania słonecznego dociera do Ziemi, nagrzewając ją, a powłoka utworzona z wyżej wymienionych gazów nie pozwala tej energii z powrotem wypromieniować do przestrzeni kosmicznej. Z tego też powodu zwiększa się średnia temperatura na kuli ziemskiej co może spowodować topnienie się lodowców. W efekcie podniesie się poziom wody w morzach i oceanach, co doprowadzi do zalania niektórych wysp i wybrzeży.

Ozonosfera, część górnej warstwy atmosfery składającej się z odmiany tlenu – ozonu. Powstaje ona w czasie wyładowań atmosferycznych z tlenu znajdującego się w atmosferze. Warstwa ta jest bardzo ważna dla ludzi i życia na Ziemi. Stanowi ona filtr przed promieniowaniem UV emitowanym przez słońce. Warstwa ta jest niszczona przez zanieczyszczenia atmosfery, przez freony i spaliny. Zniszczenie tej warstwy (powstawanie dziury ozonowej) powoduje docieranie do Ziemi promieniowania UV powodując wiele chorób oczu i skóry u ludzi jest też szkodliwe dla roślin.
2006-10-18 15:33:53
a ognista woda obiega najlpeiej ;P
dzieki za pomoc :)
nie ma za co :]
mam do napisania jedną kartkę z pamiętnika nt. współczesnego uczciwego człowieka :D tylko że jakoś brak mi dzisiaj pomysłów, może ktos mógłby zarzucić kilkoma przykładami to moze bym cosik z tego skleił :)
zaluje ze nie zapoznalem sie z sokkerkiem wczesniej niz normalnie, to chyba same 5 mialbym z anglika :>
2006-10-23 18:39:01
Napisałem juz przemówienie na polski ale nie wiem jak to ma wyglądac....



Jak to ma wygladac??? Ma byc data jakos i u góry nad tekstem typu ''Droga Młodzierzy''???
2006-10-23 18:49:46
hmm to jest wystapienie ?? cos w stylu ustnej matury? wypowiadasz sie przed klasa i nauczycielem?

jesli o to chodzi to ja bym zaczal tak :

Tematem mojego wysatpienia jest (tutaj podajesz temat na jaki bedziesz mowil) i bede sie staral udowodnic ze.. lub wysunac stosowne argumenty za i przeciw ze..

na wstepie mozesz sie rowniez dodac wstawke szanowna pani profesor droga publicznosci :P
2006-10-23 19:06:26
no to ja mam wypracowanie z polskiego...
2 tematy do wyboru (wszystko oparte na wierszu Zbigniewa Herberta "Pan od przyrody"):

1. Scharakteryzuj pana od przyrody. Puść wodze fantazji i uzupełnij obraz sylwetki opisem niekonwencjonalnych zachowań i pasji.

2. Napisz opowiadanie na temat: "Byłam uczniem pana od przyrody" W swojej pracy ukaż kontrast między tym, czego uczył, a czego zaznał profesor. Swoją pracę zakończ słowami "Lecz on żyje w tych moich dziwnych spotkaniach na przekór wojnie, głupocie, na przekór ludziom, którzy nie potrafili szanować życia".

To na środę.

A na jutro, na 9, mam wypracowanie z angielskiego. Na poziomie GFG4

Temat: Write an article for a magazin called "Young people minds". Subject: "Saving the planet"
About 120-140 words, imagine a title, don't forget about features of a good article, like an interesting title, a range of interesting vocabulary, an informal style and personal opinions and examples.
[w skrócie artykuł do gazety na temat "Chonić naszą planetę", 120-140 wyrazów, nieoficjalny styl, ciekawe słownictwo i tytuł oraz własne opinie, przykłady]

mam trochę roboty, nie ;)
2006-10-23 19:09:12
ja miałam jakiś czas temu przemówienie na polskim. Zaczęłam od zwrotu do tej osoby, do której przemawiam [a było ono do pana Romka Gie na temat mundurków] było niezłe, bo 6 dostałam.... A Ty na jaki temacior?

edit: i zwrot brzmiał banalnie, "Drogi panie ministrze" i tyle ;)
(edited)