Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Suli
Szerintetek a műszaki menedzser szak, az műszaki tárgy vagy gazdasági? Mert gazdaságról tanulnak, de műszaki menedzser a neve :D
(edited)
(edited)
gazdasági.
de az eléggé lehúzták doa jobb nem is menni,mert mindent tanulnak ott, de viszont semmit nem ér vele, hogy mindenből tud egy picit- több helyről is negatív dolgokat hallottam róla,pedig tavaly bme nyíltnapon angyon ajánlgatták és tetszett is,de az kilőve..emg ugye ez a 95% os "karcsúsítás" is eléggé "mission impossible"-é teszi.
(edited)
de az eléggé lehúzták doa jobb nem is menni,mert mindent tanulnak ott, de viszont semmit nem ér vele, hogy mindenből tud egy picit- több helyről is negatív dolgokat hallottam róla,pedig tavaly bme nyíltnapon angyon ajánlgatták és tetszett is,de az kilőve..emg ugye ez a 95% os "karcsúsítás" is eléggé "mission impossible"-é teszi.
(edited)
remélem nincs igazad :D mert akkor én is ****ok mint a többi 10000 gazdasági pályára lépő gólya
A Felvételi Tájolóban A Műszaki szakok között van a műszaki menedzser.
(edited)
A Felvételi Tájolóban A Műszaki szakok között van a műszaki menedzser.
(edited)
1000 % hogy gazdasági,mivel énis a gazdasági karon hallottam,amikor volt nyíltnap.
érdemes elolvasni: így áldozzuk fel a jövőnket a rövidtávú megtakarítás érdekében
méghogy diplomás túlképzés, hülyének nézik az embereket...
méghogy diplomás túlképzés, hülyének nézik az embereket...
Igen ezt apám is mutatta, némiképp bíztató is lehetne...
Nekem mindegy mit tanul az ember, csak legyen valami értelme, ha elvégzi, mert a szabad bölcsészetnek nem látom nagy értelmét.... :D
Ezzel gyere a másik topikba. :)
"Az OECD-országok között a 25–64 éves korosztály 30 százalékának van felsőfokú végzettsége, míg ugyanez az arányszám az EU–21-ek átlagát nézve 27 százalék. Ehhez képest Magyarországon e népesség mindössze húsz százalékának van felsőfokú végzettsége, ami annak fényében is nagy elmaradás, hogy ez az arány sokat javult a sokak által szidott felsőoktatási expanzió következtében, ugyanis ez a szám 1997-ben még csak 12 százalék volt (Education at a Glance, 2011)."
Engem igazából a 25-40 éves korosztály érdekelne, mert ott gyanítom átlag felett vagyunk. No meg azt is jó lenne tudni, hogy ezen korosztály esetében milyen arányban oszlanak el a különféle végzettségek, illetve a munkaerőpiacon milyen arányban találnak a végzettségüknek megfelelően munkát.
Amúgy még jó hogy a 25-64 évesek között csak 20% a diplomások aránya, ha 12%-ról indultunk 1997-ben (15 éve). Még úgy 20 év, mire kifut a 12%-os korosztály teljesen.
Szóval itt a %-ok szerintem a fiatal generáció kárára torzak. Ami nem baj, mert ez igazából jó hír. Én ugyanis azon a véleményen vagyok, hogy a tanulás az még akkor is hasznos mind az egyén, mind a nemzet szintjén, ha később az adott ember nem használja a diplomáját.
(edited)
"Az OECD-országok között a 25–64 éves korosztály 30 százalékának van felsőfokú végzettsége, míg ugyanez az arányszám az EU–21-ek átlagát nézve 27 százalék. Ehhez képest Magyarországon e népesség mindössze húsz százalékának van felsőfokú végzettsége, ami annak fényében is nagy elmaradás, hogy ez az arány sokat javult a sokak által szidott felsőoktatási expanzió következtében, ugyanis ez a szám 1997-ben még csak 12 százalék volt (Education at a Glance, 2011)."
Engem igazából a 25-40 éves korosztály érdekelne, mert ott gyanítom átlag felett vagyunk. No meg azt is jó lenne tudni, hogy ezen korosztály esetében milyen arányban oszlanak el a különféle végzettségek, illetve a munkaerőpiacon milyen arányban találnak a végzettségüknek megfelelően munkát.
Amúgy még jó hogy a 25-64 évesek között csak 20% a diplomások aránya, ha 12%-ról indultunk 1997-ben (15 éve). Még úgy 20 év, mire kifut a 12%-os korosztály teljesen.
Szóval itt a %-ok szerintem a fiatal generáció kárára torzak. Ami nem baj, mert ez igazából jó hír. Én ugyanis azon a véleményen vagyok, hogy a tanulás az még akkor is hasznos mind az egyén, mind a nemzet szintjén, ha később az adott ember nem használja a diplomáját.
(edited)
Engem igazából a 25-40 éves korosztály érdekelne, mert ott gyanítom átlag felett vagyunk. No meg azt is jó lenne tudni, hogy ezen korosztály esetében milyen arányban oszlanak el a különféle végzettségek, illetve a munkaerőpiacon milyen arányban találnak a végzettségüknek megfelelően munkát.
ezt nem fogod megtudni, ugyanis elkezdtek létrehozni egy pályakövetési rendszert, amit a jelenlegi kormány a "fülkeforradalom" után gyorsan leállított. az indokot ne kérdezd. most kellene ugye feltölteni adatokkal a rendszer, csak erre nincs politikai akarat. mire kész lett a projekt, és elkezdett volna működni, akkor vége szakadt a dolognak. azt hiszem régen nfszi-nek hívták az intézetet. az egyik barátom ott dolgozott. nem kell magyaráznom, hogy ez milyen fontos lenne, főleg az egyetemek "minőségbiztosítása" szempontjából.
edit: megtaláltam a projektet is
de hogy válaszoljak a kérdésedre. 2010-ben még dolgoztam egy ideig a szakmámban, mint szociológus. egy neves vidéki egyetemnek készítettünk pályakövetési felmérést. (a kutatási adatokat nem szeretném teljesen nyilvánosságra hozni, ehhez az egyetem engedélye kellene)
ezt az eredményt kaptuk, nyilván szakokra is le tudnám bontani:
1 – Jelenlegi munkám nagyrészt kapcsolódik a …. szakon szerzett képzettségemhez, a mostani pozícióm, munkavégzésem a szakmai karrier megfelelő állomásának tekinthető. 41%
2 – Jelenlegi munkám csak kismértékben kapcsolódik a …. szakon szerzett képzettségemhez, de a szakmai karrierépítésben hasznos lehet a későbbiekben. 37%
3 – Jelenlegi munkám nem kapcsolódik a … szakon szerzett képzettségemhez, de tervezem, hogy a későbbiekben a képzettségemhez kapcsolódó munkát fogok végezni. 6%
4 – Jelenlegi munkám egyáltalán nem kapcsolódik a …. szakon szerzett képzettségemhez, és a jövőben egészen más területen is szeretnék elhelyezkedni. 6%
5 – Jelenlegi munkám inkább más szakon szerzett képzettségemhez kapcsolódik, de a ….. szakon szerzett tudást, készségeket jelenleg is tudom többé-kevésbé hasznosítani. 1%
0 – nem tudja, nem válaszol 9%
tehát a helyzet egyáltalán nem olyan tragikus, mint amilyennek beállítani szokás a dolgot. 41% teljesen, 37% pedig részben a végzettségének megfelelő helyen dolgozik! mindössze 13% azok aránya, aki nem a végzettségének megfelelő munkát talált.
Szóval itt a %-ok szerintem a fiatal generáció kárára torzak. Ami nem baj, mert ez igazából jó hír. Én ugyanis azon a véleményen vagyok, hogy a tanulás az még akkor is hasznos mind az egyén, mind a nemzet szintjén, ha később az adott ember nem használja a diplomáját.
ezzel teljesen egyetértek, a számok a fiatalok "kárára" (?) torzítanak. vagyis köztük több a diplomás. azzal is maximálisan egyetértek, hogy az oktatás mind a nemzet, mind az egyén számára a legjobb dolog, ami történhet.
jelen esetben a "felsőoktatási reform" egy egyszerű megszorítás volt.
szerintem ennek itt a helye, nem a másik topikban. :)
(edited)
ezt nem fogod megtudni, ugyanis elkezdtek létrehozni egy pályakövetési rendszert, amit a jelenlegi kormány a "fülkeforradalom" után gyorsan leállított. az indokot ne kérdezd. most kellene ugye feltölteni adatokkal a rendszer, csak erre nincs politikai akarat. mire kész lett a projekt, és elkezdett volna működni, akkor vége szakadt a dolognak. azt hiszem régen nfszi-nek hívták az intézetet. az egyik barátom ott dolgozott. nem kell magyaráznom, hogy ez milyen fontos lenne, főleg az egyetemek "minőségbiztosítása" szempontjából.
edit: megtaláltam a projektet is
de hogy válaszoljak a kérdésedre. 2010-ben még dolgoztam egy ideig a szakmámban, mint szociológus. egy neves vidéki egyetemnek készítettünk pályakövetési felmérést. (a kutatási adatokat nem szeretném teljesen nyilvánosságra hozni, ehhez az egyetem engedélye kellene)
ezt az eredményt kaptuk, nyilván szakokra is le tudnám bontani:
1 – Jelenlegi munkám nagyrészt kapcsolódik a …. szakon szerzett képzettségemhez, a mostani pozícióm, munkavégzésem a szakmai karrier megfelelő állomásának tekinthető. 41%
2 – Jelenlegi munkám csak kismértékben kapcsolódik a …. szakon szerzett képzettségemhez, de a szakmai karrierépítésben hasznos lehet a későbbiekben. 37%
3 – Jelenlegi munkám nem kapcsolódik a … szakon szerzett képzettségemhez, de tervezem, hogy a későbbiekben a képzettségemhez kapcsolódó munkát fogok végezni. 6%
4 – Jelenlegi munkám egyáltalán nem kapcsolódik a …. szakon szerzett képzettségemhez, és a jövőben egészen más területen is szeretnék elhelyezkedni. 6%
5 – Jelenlegi munkám inkább más szakon szerzett képzettségemhez kapcsolódik, de a ….. szakon szerzett tudást, készségeket jelenleg is tudom többé-kevésbé hasznosítani. 1%
0 – nem tudja, nem válaszol 9%
tehát a helyzet egyáltalán nem olyan tragikus, mint amilyennek beállítani szokás a dolgot. 41% teljesen, 37% pedig részben a végzettségének megfelelő helyen dolgozik! mindössze 13% azok aránya, aki nem a végzettségének megfelelő munkát talált.
Szóval itt a %-ok szerintem a fiatal generáció kárára torzak. Ami nem baj, mert ez igazából jó hír. Én ugyanis azon a véleményen vagyok, hogy a tanulás az még akkor is hasznos mind az egyén, mind a nemzet szintjén, ha később az adott ember nem használja a diplomáját.
ezzel teljesen egyetértek, a számok a fiatalok "kárára" (?) torzítanak. vagyis köztük több a diplomás. azzal is maximálisan egyetértek, hogy az oktatás mind a nemzet, mind az egyén számára a legjobb dolog, ami történhet.
jelen esetben a "felsőoktatási reform" egy egyszerű megszorítás volt.
szerintem ennek itt a helye, nem a másik topikban. :)
(edited)
"A magyar anya, aki világra hozza az újszülöttet és a magyar tudós, aki kutat és tanít, ugyanazt a célt szolgálja: Magyarország feltámadását."
"A felsőoktatásban elfogytak a tartalékok, mert a költségvetési intézkedések teljesen ledarálták ezeket, eljutottak a legutolsó tartalékokhoz: az elbocsátásokhoz, reagált Mezey Barna, a Magyar Rektori Konferencia (MRK) új elnöke a Népszabadságnak adott interjúban arra, hogy a 2013-as költségvetési tervezet szerint az ideinél 23 milliárddal kevesebb jutna a felsőoktatásra."
"A felsőoktatásban elfogytak a tartalékok, mert a költségvetési intézkedések teljesen ledarálták ezeket, eljutottak a legutolsó tartalékokhoz: az elbocsátásokhoz, reagált Mezey Barna, a Magyar Rektori Konferencia (MRK) új elnöke a Népszabadságnak adott interjúban arra, hogy a 2013-as költségvetési tervezet szerint az ideinél 23 milliárddal kevesebb jutna a felsőoktatásra."