Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Krátke správy a komentáre
necitam to teraz cele, snad zajtra, ale podrobne som prestudoval 1. odstavec a musim povedat, ze chalan to pise trochu z pohladu nezavazneho studenta...napr. tento vyrok vobec nie je pravda...castokrat prichadzam do styku s ukrajinskou, ruskou, francuzskou a spanielskou literaturou alebo strankami...
Je správne, že angličtina vytláča ostatné jazyky vo vedeckom bádaní?
uvidime, mozno dalej chlapec kapne bozskou...
Je správne, že angličtina vytláča ostatné jazyky vo vedeckom bádaní?
uvidime, mozno dalej chlapec kapne bozskou...
tak pozorne som si precital cely clanok slovko po slovku, lebo sa ma to priamo tyka a zaujima. Chalan ma v mnohom pravdu a v mnohom sa myli (aj ked musim povedat, ze neklame, proste omyl vyplyva z nevedomosti celeho procesu). Vyberiem tie najdolezitejsie casti:
Podoba skúšky bola fascinujúca. Na jednej A4 bolo 10 testových otázok s možnosťami a,b,c,d. Kritérium splniteľnosti – minimálne 5 správnych odpovedí!!! Podľa môjho názoru takýto ,,testík“ môže zodpovedať úrovni základnej školy, nie relevantnému preskúšaniu znalostí na Karlovej Univerzite v Prahe.
Nechapem co je na testovej forme zle, ulahcuje skusanie ucitelovi (test nemusi byt lahsi od klasickeho pisomneho alebo ustneho skusania, zalezi, ako postavis otazky a zvolis ich obtiaznost). To ci student zvladol vyzadovany zaklad latky testom zistis velmi konzistentne a hlavne objektivne. My mladsi na univerzite skusame cez el. system vzdelavanie. Vytiahneme subor 500 otazok z odporucanej literatury k predmetu, studentovi na skuske system vygeneruje z toho 20 otazok random aj odpovede mu rozhadze random. Minimum na prejdenie je 11b./20b. Objektivita hodnotenia je to co chceme dosianut najviac! Suvislosti, ktore by si mal student pamatat a vediet ich dat dokopy mu mozes podrobne vysvetlit na prednaskach alebo cviceniach... VŠ nema byt o memorovani latky, prip. podrobneho sprtania knih (aj ked to je niekedy potrebne). Moj nazor a pristup k vyucbe je taky, ze studenta musis zaujat. Preto si vzdy prve hodiny na predmete vyhradim na diskusiu k predmetu. Proste si sadnem na prvu lavicu (tam nikdy nikto nesedi), nohu vylozim na stolicku a diskutujem s nimi na rozne temy tykajuce sa predmetu, vela sa pytam, potom aj oni a takto ich to skor zaujme. Sylaby vsak musim dodrziavat, takze to nejde robit stale. Zo zasady nenosim na vyucbu oblek a na nic sa nehram, som prisny, ale priatelsky. Sikovneho studenta motivujem, vyhladavam pre nich sutaze, ponuknem spolupracu na clanku, projekte, prip. jeho zaverecnej praci. Jednu diplomku, ktoru som tento rok viedol som poslal na sutaz o cenu Dexia banky (1. cena 1000€), druhu do ceskeho karentovaneho casopisu (najvyssi vedecky), lebo chalan tam simuloval nie celkom bezne veci z ekonomiky...
Je súčasné vzdelávanie podriadené ekonomickej užitočnosti? Je správne, že angličtina vytláča ostatné jazyky vo vedeckom bádaní? Prečo školy zanedbávajú svoj pôvodný účel?
Samozrejme, ze vzdelanie je podriadene ekonomickej uzitocnosti, proste sa tento proces efektivizuje. Anglictina na kvalitnych skolach vobec nevytlaca ostatne jazyky, dokonca by som povedal, ze anglicky hovoriace narody nerobia kvalitnu vedu, lebo uz k zakladu-terminologii maju velmi laxny pristup a potom to vyzera, ze na jednu vec najdes aj 100 uplne roznych definicii a kazdej nieco chyba a nie je komplexna... A ako je to s tym ucelom univerzitneho vzdelavania?
Ja by som tu videl 2 podstatne problemy. V momente ked ma odborny asistent 37,5h/tyzdenny pracovny fond, z toho uci 21h/tyzdenne, kedy ma prosim pekne robit vedu a pisat odbornu literaturu? Moja mesacna dovolenka vyzera v lete tak, ze musim napisat 2 odborne clanky, 2 vedecke clanky + 100 stran do ucebnice, ktoru na jesen planujem s kolegom publikovat... Druhy problem je tu uz niekolkokrat prepierana dostupnost a lahkost VŠ vzdelavania. Proste polovicu fakult na Slovensku by som okamzite zrusil, lebo nedosahuju kvalitu ani priemerneho gymnazia, ale veselo rozdavaju tituly kazdemu debilovi, co vie otvorit dvere na statnicovej komisii a predstavit sa...
V oficiálnom dokumente Boloňského procesu môžeme po úvodných ,,kecoch" charakterizujúcich heslami ako vzdelanostná Európa, výzvy nového milénia, rozvíjanie Európskej kultúrnej dimenzie, adaptácia systému vyššieho školstva a výskumu na meniace sa potreby, medzinárodná konkurencieschopnosť zistiť, čo chcú signatárske štáty touto deklaráciou dosiahnuť
Bolonsky system je dobry, ale u nas je uplatnovany naoko, nie dosledne ako v zapadnej Europe. Je to sposobene tym, ze keby bol uplatnovany so vsetkym tak, prave ta polovica skol, ktore som spomenul vyssie by nemohla poskytovat 2. a 3. stupen VŠ vzdelania...teda mali by len Bc. stupen.
Ide o to, že keď si chcem zapísať niektorý predmet (napr. Econometrics), musím mať splnenú jeho prerekvizitu (Statistics). Nemôžem študovať obidva naraz! Samozrejme to mi zabráni ďalej pokračovať na magisterské štúdium, pretože nemám ukončený bakalársky stupeň. A ten nie je možné ukončiť, kým nemám splnené povinné predmety. Pre mňa tento začarovaný kruh znamená len jediné - v poslednom semestri budem mať len jeden predmet!!!
Presne viem o com hovori. U nas uz zacal proces rusenia nadvaznosti predmetov, aj ked s tym velmi nesuhlasim. Zhodou okolnosti som absolvoval oba predmety, dokonca Ekonometriu som aj ucil a poviem ti pre ucitela musi byt utrpenie na ekonometrii vysvetlovat autokorelaciu a heteroskedasticitu ak student nema ani potuchy o korelacnych zavislostiach, ktore sa ucia na statistike...takze toto je pre mna tliachanie do vetra...
Zvysok je chyba prodekana a studijneho oddelenia, lebo zrejme nezvladol konsolidaciu studijneho planu zrejme v dosledku nejakej neplanovanej zmeny.
Od priateľov a súrodencov však viem, že program Erazmus bol pre nich jedna veľká party, kde sa občas museli pripraviť na nejaké tie päťkreditové predmety. Asi preto sa o tomto programe hovorí: Erazmus je jeden veľký orgazmus:-)
Takto to vacsinou beru studenti a podla toho ake je narocne studium si vyberaju aj destinaciu pobytu na Erasme. Ja som si vybral kvalitnu skolu v Portugalsku a ano boli aj party a zabava, ale Erasmus mi dal velmi vela. Za 3 mesiace pobytu som ziskal skvely anglicky background, takze sa teraz nielenze dohovorim, ale plynule prednasam na odborne temy v zahranici v anglictine, spravil som si zakladny certifikat z portugalskeho jazyka a dobrovolne som absolvoval 4 ekonomicke predmety (ako doktorand som nemusel, ale zapisal som si ich) + viedol som 4 hodiny prednasok z financneho manazmentu v anglictine. Samozrejme popri tom vsetkom som spoznal krajinu, kulturu a ziskal skvelych priatelov po celom svete.
Začnem pri etymologických koreňoch slova univerzita. Pochádza z latinského universitas magistrorum et scholarium, čo voľne preložené znamená ,,spoločenstvo učiteľov a študentov.
S touto definiciou absolutne suhlasim a podla nej sa aj spravam. K studentom sa chovam ako ku seberovnym (samozrejme po pleciach sa netlapkame-teda nie so vsetkymi :D, ale nevyvysujem sa). Hodiny vediem v uvolnenej atmosfere a prve co im vtlacam do hlav, ked si v 19tich prvy raz u nas sadnu do lavice je samostatnost v mysleni aj konani, kriticke myslenie - aj vo vztahu k pedagogom, ved niesme stroje a sme omylni a tvorba vlastneho usudku na zaklade informacii z viacerych zdrojov. Urcite nebazirujem na memorovani nejakej latky, pretoze predmet ti ma dat zaklad + zaujem a vsetko ostatne si v dnesnej dobe internetu a mnozstva zdrojov najdes, ked to budes potrebovat...
Podoba skúšky bola fascinujúca. Na jednej A4 bolo 10 testových otázok s možnosťami a,b,c,d. Kritérium splniteľnosti – minimálne 5 správnych odpovedí!!! Podľa môjho názoru takýto ,,testík“ môže zodpovedať úrovni základnej školy, nie relevantnému preskúšaniu znalostí na Karlovej Univerzite v Prahe.
Nechapem co je na testovej forme zle, ulahcuje skusanie ucitelovi (test nemusi byt lahsi od klasickeho pisomneho alebo ustneho skusania, zalezi, ako postavis otazky a zvolis ich obtiaznost). To ci student zvladol vyzadovany zaklad latky testom zistis velmi konzistentne a hlavne objektivne. My mladsi na univerzite skusame cez el. system vzdelavanie. Vytiahneme subor 500 otazok z odporucanej literatury k predmetu, studentovi na skuske system vygeneruje z toho 20 otazok random aj odpovede mu rozhadze random. Minimum na prejdenie je 11b./20b. Objektivita hodnotenia je to co chceme dosianut najviac! Suvislosti, ktore by si mal student pamatat a vediet ich dat dokopy mu mozes podrobne vysvetlit na prednaskach alebo cviceniach... VŠ nema byt o memorovani latky, prip. podrobneho sprtania knih (aj ked to je niekedy potrebne). Moj nazor a pristup k vyucbe je taky, ze studenta musis zaujat. Preto si vzdy prve hodiny na predmete vyhradim na diskusiu k predmetu. Proste si sadnem na prvu lavicu (tam nikdy nikto nesedi), nohu vylozim na stolicku a diskutujem s nimi na rozne temy tykajuce sa predmetu, vela sa pytam, potom aj oni a takto ich to skor zaujme. Sylaby vsak musim dodrziavat, takze to nejde robit stale. Zo zasady nenosim na vyucbu oblek a na nic sa nehram, som prisny, ale priatelsky. Sikovneho studenta motivujem, vyhladavam pre nich sutaze, ponuknem spolupracu na clanku, projekte, prip. jeho zaverecnej praci. Jednu diplomku, ktoru som tento rok viedol som poslal na sutaz o cenu Dexia banky (1. cena 1000€), druhu do ceskeho karentovaneho casopisu (najvyssi vedecky), lebo chalan tam simuloval nie celkom bezne veci z ekonomiky...
Je súčasné vzdelávanie podriadené ekonomickej užitočnosti? Je správne, že angličtina vytláča ostatné jazyky vo vedeckom bádaní? Prečo školy zanedbávajú svoj pôvodný účel?
Samozrejme, ze vzdelanie je podriadene ekonomickej uzitocnosti, proste sa tento proces efektivizuje. Anglictina na kvalitnych skolach vobec nevytlaca ostatne jazyky, dokonca by som povedal, ze anglicky hovoriace narody nerobia kvalitnu vedu, lebo uz k zakladu-terminologii maju velmi laxny pristup a potom to vyzera, ze na jednu vec najdes aj 100 uplne roznych definicii a kazdej nieco chyba a nie je komplexna... A ako je to s tym ucelom univerzitneho vzdelavania?
Ja by som tu videl 2 podstatne problemy. V momente ked ma odborny asistent 37,5h/tyzdenny pracovny fond, z toho uci 21h/tyzdenne, kedy ma prosim pekne robit vedu a pisat odbornu literaturu? Moja mesacna dovolenka vyzera v lete tak, ze musim napisat 2 odborne clanky, 2 vedecke clanky + 100 stran do ucebnice, ktoru na jesen planujem s kolegom publikovat... Druhy problem je tu uz niekolkokrat prepierana dostupnost a lahkost VŠ vzdelavania. Proste polovicu fakult na Slovensku by som okamzite zrusil, lebo nedosahuju kvalitu ani priemerneho gymnazia, ale veselo rozdavaju tituly kazdemu debilovi, co vie otvorit dvere na statnicovej komisii a predstavit sa...
V oficiálnom dokumente Boloňského procesu môžeme po úvodných ,,kecoch" charakterizujúcich heslami ako vzdelanostná Európa, výzvy nového milénia, rozvíjanie Európskej kultúrnej dimenzie, adaptácia systému vyššieho školstva a výskumu na meniace sa potreby, medzinárodná konkurencieschopnosť zistiť, čo chcú signatárske štáty touto deklaráciou dosiahnuť
Bolonsky system je dobry, ale u nas je uplatnovany naoko, nie dosledne ako v zapadnej Europe. Je to sposobene tym, ze keby bol uplatnovany so vsetkym tak, prave ta polovica skol, ktore som spomenul vyssie by nemohla poskytovat 2. a 3. stupen VŠ vzdelania...teda mali by len Bc. stupen.
Ide o to, že keď si chcem zapísať niektorý predmet (napr. Econometrics), musím mať splnenú jeho prerekvizitu (Statistics). Nemôžem študovať obidva naraz! Samozrejme to mi zabráni ďalej pokračovať na magisterské štúdium, pretože nemám ukončený bakalársky stupeň. A ten nie je možné ukončiť, kým nemám splnené povinné predmety. Pre mňa tento začarovaný kruh znamená len jediné - v poslednom semestri budem mať len jeden predmet!!!
Presne viem o com hovori. U nas uz zacal proces rusenia nadvaznosti predmetov, aj ked s tym velmi nesuhlasim. Zhodou okolnosti som absolvoval oba predmety, dokonca Ekonometriu som aj ucil a poviem ti pre ucitela musi byt utrpenie na ekonometrii vysvetlovat autokorelaciu a heteroskedasticitu ak student nema ani potuchy o korelacnych zavislostiach, ktore sa ucia na statistike...takze toto je pre mna tliachanie do vetra...
Zvysok je chyba prodekana a studijneho oddelenia, lebo zrejme nezvladol konsolidaciu studijneho planu zrejme v dosledku nejakej neplanovanej zmeny.
Od priateľov a súrodencov však viem, že program Erazmus bol pre nich jedna veľká party, kde sa občas museli pripraviť na nejaké tie päťkreditové predmety. Asi preto sa o tomto programe hovorí: Erazmus je jeden veľký orgazmus:-)
Takto to vacsinou beru studenti a podla toho ake je narocne studium si vyberaju aj destinaciu pobytu na Erasme. Ja som si vybral kvalitnu skolu v Portugalsku a ano boli aj party a zabava, ale Erasmus mi dal velmi vela. Za 3 mesiace pobytu som ziskal skvely anglicky background, takze sa teraz nielenze dohovorim, ale plynule prednasam na odborne temy v zahranici v anglictine, spravil som si zakladny certifikat z portugalskeho jazyka a dobrovolne som absolvoval 4 ekonomicke predmety (ako doktorand som nemusel, ale zapisal som si ich) + viedol som 4 hodiny prednasok z financneho manazmentu v anglictine. Samozrejme popri tom vsetkom som spoznal krajinu, kulturu a ziskal skvelych priatelov po celom svete.
Začnem pri etymologických koreňoch slova univerzita. Pochádza z latinského universitas magistrorum et scholarium, čo voľne preložené znamená ,,spoločenstvo učiteľov a študentov.
S touto definiciou absolutne suhlasim a podla nej sa aj spravam. K studentom sa chovam ako ku seberovnym (samozrejme po pleciach sa netlapkame-teda nie so vsetkymi :D, ale nevyvysujem sa). Hodiny vediem v uvolnenej atmosfere a prve co im vtlacam do hlav, ked si v 19tich prvy raz u nas sadnu do lavice je samostatnost v mysleni aj konani, kriticke myslenie - aj vo vztahu k pedagogom, ved niesme stroje a sme omylni a tvorba vlastneho usudku na zaklade informacii z viacerych zdrojov. Urcite nebazirujem na memorovani nejakej latky, pretoze predmet ti ma dat zaklad + zaujem a vsetko ostatne si v dnesnej dobe internetu a mnozstva zdrojov najdes, ked to budes potrebovat...
kua toto je najdlhsi prispevok, co som tu kedy napisal :D ale tak chcel si odpoved kovac :D
bol som zvedavy, co napises, preto som neprispiaval hned, ako som si precital blog toho chalana.
Sano, normalne sa zhodneme :).
Inak,ja mam riesenie na to, aby mohli doktori, docenti a najma profesori venovat viac casu vedeckemu vyskumu. Totiz, zakladnym problemom celeho nasho systemu je, ze kapacity sa "vyuzivaju" na administrativu a na vyucovanie propedeutickych predmetov, co povazujem za vrcholne plytvanie casom.
Sam zastavam nazor, aby propedeuticke predmety v 1. stupni uciva mali rozdelene studenti 2. stupna, ktori sa skratka prestriedaju a oducia jednotlive temy tychto zakladovych predmetov. Vidim v tom odlahcenie kapacit a zeefektivnenie poznatkov studentov magisterskeho stupna (v principe, najlepsie si zapamatas to, co ucis inych).
Samozrejme, je tu problem, ktory nejde len tak vyriesit... Mame vela fakult, ako spominas. A vela dementnych studentov. Kamaratka mi spominala, ze schopnych prvakov u nas na obcianke je poctom 3. ostatnych hadam aj za ruku na zachod treba vodit :(. A ucitelia samotny su stale demotivovanejsi, ked musia prijimat dementov, lebo tak mame nastaveny komplet cely skolsky system od strednych skol hore :(
Sano, normalne sa zhodneme :).
Inak,ja mam riesenie na to, aby mohli doktori, docenti a najma profesori venovat viac casu vedeckemu vyskumu. Totiz, zakladnym problemom celeho nasho systemu je, ze kapacity sa "vyuzivaju" na administrativu a na vyucovanie propedeutickych predmetov, co povazujem za vrcholne plytvanie casom.
Sam zastavam nazor, aby propedeuticke predmety v 1. stupni uciva mali rozdelene studenti 2. stupna, ktori sa skratka prestriedaju a oducia jednotlive temy tychto zakladovych predmetov. Vidim v tom odlahcenie kapacit a zeefektivnenie poznatkov studentov magisterskeho stupna (v principe, najlepsie si zapamatas to, co ucis inych).
Samozrejme, je tu problem, ktory nejde len tak vyriesit... Mame vela fakult, ako spominas. A vela dementnych studentov. Kamaratka mi spominala, ze schopnych prvakov u nas na obcianke je poctom 3. ostatnych hadam aj za ruku na zachod treba vodit :(. A ucitelia samotny su stale demotivovanejsi, ked musia prijimat dementov, lebo tak mame nastaveny komplet cely skolsky system od strednych skol hore :(
v podstate zastavam nazor, ze na prednaskach musis povedat zaklad latky + zaujimavosti z praxe + medzipredmetove prepojenie + vysvetlenie suvislosti...zvysok by mal byt formou samostudia z kvalitnych a obsaznych ucebnic a to vsetko vyzadovat na skuske...na prakticke precvicenie latky su urcene cvicenia...
co sa tyka zataze pedagogov v ramci ucenia, tak by som bol za anglo-americky system rozdelenia pracovneho casu:
odborny asistent: 75% ucenie, 25% vyskum
docent: 50% ucenie, 50% vyskum
profesor: 25% ucenie, 75% vyskum
u nas je to v podstate tak, ze:
odborny asistent: 75% ucenie, 75% vyskum
docent: 25% ucenie, 50% vyskum
profesor 10% ucenie, 10% vyskum...
v ramci odlahcenia administrativy a zakladneho vyskumu by pomohla kategoria studentov "pomocná vedecká sila". V CZ to tak maju, platia im sice len cca 800CZK mesacne, ale niektorym aj to pomoze a vela sa naucia...zadarmo ti to nikto robit nebude...
a co sa tyka poctu studentov na VŠ, skoda hovorit, tam uraduju politicke tlaky a nie zdravy rozum...
co sa tyka zataze pedagogov v ramci ucenia, tak by som bol za anglo-americky system rozdelenia pracovneho casu:
odborny asistent: 75% ucenie, 25% vyskum
docent: 50% ucenie, 50% vyskum
profesor: 25% ucenie, 75% vyskum
u nas je to v podstate tak, ze:
odborny asistent: 75% ucenie, 75% vyskum
docent: 25% ucenie, 50% vyskum
profesor 10% ucenie, 10% vyskum...
v ramci odlahcenia administrativy a zakladneho vyskumu by pomohla kategoria studentov "pomocná vedecká sila". V CZ to tak maju, platia im sice len cca 800CZK mesacne, ale niektorym aj to pomoze a vela sa naucia...zadarmo ti to nikto robit nebude...
a co sa tyka poctu studentov na VŠ, skoda hovorit, tam uraduju politicke tlaky a nie zdravy rozum...
jj. zase celkom suhlasim.
ono, je to naozaj tragikomicke. ked mi svojho casu hovorili starsi pani od nas z psychologie, ako sa so studentami stretavali a chlastali a seriozne diskutovali... ked hodiny byvali aktivne. takmel cely rocnik sa zaujimal... a to bol este v 2002. a odvtedy neskutocny regres...
decka si neuvedomuju, ze dostavaju cas, kedy nemusia platit dane, nemusia nic robit, len chlastat a sediet v kniznici. namiesto toho kazdy kasle na aktivity, pinda ze je vsetko drahe a robi. Samozrejme, tymto nechcem opominat naozaj studakov, ktori chcu studovat a je to pre nich financne tazke. Tu by sa hodila silnejsia socialna podpora, ale zase by bolo nutne znizit prave pocet fakult/studentov. No mozno je to aj tym, ze neexistuje pevna vola a vnutorna motivacia byt najlepsi. Resp. chcu byt najlepsi v tom, ze maju co chcu mat. A dlhodoba perspektiva vo vzdelani a kritickom mysleni to nie je :(
ono, je to naozaj tragikomicke. ked mi svojho casu hovorili starsi pani od nas z psychologie, ako sa so studentami stretavali a chlastali a seriozne diskutovali... ked hodiny byvali aktivne. takmel cely rocnik sa zaujimal... a to bol este v 2002. a odvtedy neskutocny regres...
decka si neuvedomuju, ze dostavaju cas, kedy nemusia platit dane, nemusia nic robit, len chlastat a sediet v kniznici. namiesto toho kazdy kasle na aktivity, pinda ze je vsetko drahe a robi. Samozrejme, tymto nechcem opominat naozaj studakov, ktori chcu studovat a je to pre nich financne tazke. Tu by sa hodila silnejsia socialna podpora, ale zase by bolo nutne znizit prave pocet fakult/studentov. No mozno je to aj tym, ze neexistuje pevna vola a vnutorna motivacia byt najlepsi. Resp. chcu byt najlepsi v tom, ze maju co chcu mat. A dlhodoba perspektiva vo vzdelani a kritickom mysleni to nie je :(
inak, je pravda, ze ja som trosku podobny ;). racionalne prisposobeny podmienkam. kedze nasa skola sa dala urobit velmi lahko, tak som zacal robit popri nej. a defacto sa mi skola stala takym zaujmovym kruzkom a robil som naplno. samozrejme, denne studium ;)
jezo to
andrwa [del]
Kazdy od toho dava ruky prec,pekne sa to tu mnozi a o chvilu to uz bude problem aj pre tych co si myslia ze sa ich to netyka.Potom som zvedavy na tych humanistov.
je to aj od statu svinstvo.som zvedavy,ked budu mat policajti ako dalsie heslo pomahat a chranit koho budu chranit ? tu ciernu chamrat?je to hnus.fuuj.do grcania.malo by sa najat nejake tajne komando.problem,nabehnu,do rana tam nebude ziveho a pri vysetrovani povedat newieme kto to bol a odlozit ako nevyriesene hlboko do pivnic archivu
to nie je riesenie, riesenie je paradox: investovat miliardy do ich deti nech z nich vyrastu plnohodnotni ludia, v rodinach kde vyrastaju nemaju sancu zistit a naucit sa zit normalny prospesny zivot
a za to tie deti nemozu
v prvom rade treba upravit socialny system, aby klesla porodnost, dalej postavit internatne skoly pre deti do 14 rokov a zaviest tvrde internatne pravidla...atd
sice by to stalo mailand, ale uz o 10 rokov by prisli vysledky, pravdou je ze si nevieme ani predstavit kolko miliard budeme musiet investovat do nich ak sa nebudu riesit tak o 15 a viac rokov, to nebude len ekonomicky ale aj celoslovensky spolocensky problem a to az potom bude hrozit genocida ako jedine riesenie
a za to tie deti nemozu
v prvom rade treba upravit socialny system, aby klesla porodnost, dalej postavit internatne skoly pre deti do 14 rokov a zaviest tvrde internatne pravidla...atd
sice by to stalo mailand, ale uz o 10 rokov by prisli vysledky, pravdou je ze si nevieme ani predstavit kolko miliard budeme musiet investovat do nich ak sa nebudu riesit tak o 15 a viac rokov, to nebude len ekonomicky ale aj celoslovensky spolocensky problem a to az potom bude hrozit genocida ako jedine riesenie
No. Já bych do nich nic neinvestoval! Prostě, když ty děcka dělají bordel, tak jak ve videu s rodiči, a rodiče je neposílají do školy, tak bych jim nedal sociální dávky.. Myslíte, že by nezačali pracovat? Vždyť v ČR už je taky hodně cigánů.... Jenže naše vláda je uplně na hovno! Takže s tím nic nedělá. A když náhodou Vám cigán vleze do domu, tak jako babičce, a ta jich začne vyhánět a nadávat jim, tak je obviněna za diskriminaci! Tak co chceme?!?!