Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: EΡΤ-ΝΕΑ ΧΟΥΝΤΑ-

2013-07-16 01:52:42
2013-07-16 11:02:12
Οι πολιτικοί είναι πανέξυπνοι αλλά κάνουν τους βλάκες. Οι πανηλίθιοι είναι οι ψηφοφόροι που τους ψηφίζουν.
2013-07-16 15:06:25
Ακριβώς;)
2013-08-11 01:38:03
Πάει για λουκέτο το MEGA

Η δυσχερής οικονομική θέση στην οποία βρίσκεται η Τηλέτυπος, αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης του 2012.

Και αυτό, παρά την αύξηση κεφαλαίου και την πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 10 εκ. ευρώ στο δάνειο των 98 εκ. ευρώ. Η εταιρία έχει αποφασίσει σε επίπεδο ΔΣ να διενεργήσει αύξηση κεφαλαίου από 15-20 εκ ευρώ, χωρίς ωστόσο, ακόμα οι υφιστάμενοι βασικοί μέτοχοι, να διατυπώνουν αν έχουν πρόθεση συμμετοχής ή όχι.

Αν δεν πραγματοποιηθεί η αύξηση υπάρχουν αμφιβολίες για την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της εταιρίας, πράγμα που καταγράφει η έκθεση των ορκωτών ελεγκτών.

Το δάνειο αναχρηματοδότησης η εταιρία, τα τρία πρώτα χρόνια (2014 και 2015), καλείται να καταβάλλει συνολικά ποσά ύψους 29,4 εκ Ευρώ, ενώ στο διάστημα μεταξύ Ιουνίου και Δεκεμβρίου του 2016, η δανειακή σύμβαση προβλέπει την καταβολή 68,6 εκ Ευρώ.

Η διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις αναφέρει, ότι το 2013, στόχος είναι να μειωθεί το συνολικό κόστος κατά 20%. Αυτό μεταφράζεται σε μείωση δαπανών κατά 20 εκ Ευρώ. Από την ανάλυση των δαπανών προκύπτει ότι μείωση μπορεί να γίνει μέσω του περιορισμού των αποσβέσεων που μπορεί να φτάσει ενώ οι δαπάνες για μισθούς και αμοιβές τρίτων είναι της τάξεως των 40 εκ Ευρώ.

Αν υποτεθεί, ότι το 20% μπορεί να εφαρμοστεί στο επίπεδο των αποσβέσεων, τότε θα πρέπει οι δαπάνες για μισθούς και αμοιβές τρίτων, να υποχωρήσουν κατά 8 εκ Ευρώ, γεγονός που σημαίνει, ότι είτε πρέπει να γίνει μεγάλη μείωση μισθών ή απολύσεις. Σε περίπτωση όμως που γίνει το δεύτερο οι αποζημιώσεις θα αυξήσουν το κόστος.

H εταιρία με 42 εκ Ευρώ καθαρή θέση και ετήσιο τζίρο 84 εκ Ευρώ έχει 188 εκ Ευρώ υποχρεώσεις και συνολικά περιουσιακά στοιχεία 230 εκ Ευρώ. Στα συνολικά περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνονται και ακίνητα με αποτιμήσεις παρελθόντος αλλά και δικαιώματα προγραμμάτων ύψους 40,4 εκ Ευρώ τα οποία μάλιστα έχουν αυξηθεί σε σχέση με την χρήση 2011 δημιουργώντας εύλογες απορίες.

Σημειώνεται ότι το Mega, χρωστά στις εταιρίες παραγωγής Άνωση (θυγατρική του Πήγασου) και ΑΤΑ (θυγατρική του ΔΟΛ) 14,6 εκ Ευρώ από 16,8 εκ Ευρώ στο τέλος του 2011.
http://on-news.gr/2013/08/10/pai-gia-louketo-to-mega/


και βεβαια παρολο που ειναι φανερο πως δε βγαινει πηραν πριν λιγους μηνες 110 εκ. δανειο γιατι χρειζοταν αυτο το καλοκαιρι ανοιχτον για να κανει τη προπαγανδα του...
δανειο που δε θα ξεπληρωθει ποτέ και θα χρεωθει κι αυτο στους πολιτες μεσω της αναχρηματοδοτησης των ιερων τραπεζων απο τους φορους μας...
2013-08-22 15:57:36
http://www.reporter.gr/Eidhseis/Epicheirhseis/construction-vehicles/item/227831-Poinikh-diwxh-twn-prwhn-dioikhsewn-ths-EAB-apo-to-2008


αυτό για την ΕΑΒ που λέγαμε.
και μην μου πείτε ότι δεν υπάρχει σε κάθε έναν οργανισμό και από ένας ( τουλάχιστον ) τέτοιος !!
2013-08-23 16:51:40
Το ΦΕΚ διορισμού του Παντελή Καψή στη θέση του υφυπουργού για τη νέα Δημόσια Τηλεόραση δημοσιοποιούν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ με τις ετήσιες αποδοχές του.

Αναφέρουν στην ιστοσελίδα τους ertsocial:

Στη χώρα που οι χαμηλοσυνταξιούχοι παίρνουν γύρω στα 300-500 ευρώ,στη χώρα με το 1,5 εκατομμύριο ανέργους, στη χώρα των κομμένων μισθών και δώρων, στη χώρα των 250.000 «κόκκινων» στεγαστικών δανείων, στη χώρα όπου...
...τα μαγαζιά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σ' αυτά που έχουν ήδη βάλει λουκέτο και σ' αυτά που θα βάλουν προσεχώς, στη χώρα που ένα μεγάλο μέρος του λαού τρώει σε συσσίτια της Εκκλησίας,στη χώρα που νοικοκυριά έχουν μείνει χωρίς ρεύμα γιατί δεν έχουν να το πληρώσουν, στη χώρα που ο λαός παγώνει το χειμώνα γιατί είναι ακριβό το πετρέλαιο, στη χώρα που αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα γιατί είναι ακριβή η βενζίνη και υψηλά τα τέλη κυκλοφορίας, στη χώρα που τέλος πάντων συμβαίνουν αυτά και άλλα πολλά και χειρότερα, πόσα λέτε πως παίρνει ο υπουργός που είναι αρμόδιος για τη Νέα Κρατική Τηλεόραση;

Κρατηθείτε: 451.250 ευρώ το χρόνο!!! Πρόκειται βεβαίως για τον «πολύ» Παντελή Καψή, πρώην του ΚΚΕ εσωτερικού (στα νιάτα του), πρώην παπανδρεϊκό στις εποχές της δόξας του και νυν υπουργό της... δέξιας συγκυβέρνησης.

Κι όποιος αμφιβάλλει, ας διαβάσει το ΦΕΚ με ημερομηνία 14 Αυγούστου 2013 και με την υπογραφή του Σαμαρά (της «περικοπής δαπανών») φαρδιά-πλατιά.
2013-11-07 20:43:42
Συνεχίζονται να γράφονται μαύρες σελίδες στην ιστορία της χώρας μας...
Η κατάντια και η παρακμή δεν έχει τελειωμό...
2013-11-08 00:10:55
Μετα λενε οτι θα πολεμησουν τα ακρα και τους υπερμαχους των ολοκληρωτικων καθεστωτων επειδη ειναι κινδυνος για τη δημοκρατια! ακουσον και κλαψε (απο τα γελια). Υπαρχει πιο ολοκληρωτικο καθεστως απο αυτο που ζουμε σημερα? ειναι η χαρα του φασιστα!
2013-12-16 18:37:21
Θα πάνε φυλακή;

Αν οι αποφάσεις της κυβέρνησης έρχονται σε αντίθεση με τη νομιμότητα, τόσο το χειρότερο για τη νομιμότητα.
Του Κώστα Εφήμερου

Με ένα πρωτοφανές νομικό τρυκ, η συγκυβέρνηση επιχειρεί να αμνηστεύσει αναδρομικά τον εκκαθαριστή της ΕΡΤ, Γκίκα Μάναλη, για οποιαδήποτε ποινικά κολάσιμη κίνησή του. Και δεν είναι και λίγες.

Το άρθρο 38, που εισάγεται στο νομοσχέδιο για τον φόρο ακίνητης περιουσίας, και συγκεκριμένα η παράγραφος 3, προβλέπει ότι «ο ειδικός διαχειριστής δεν υπέχει αστική, ποινική ή άλλη ευθύνη έναντι τρίτων για πράξεις ή παραλείψεις που αφορούν στην ειδική διαχείριση».

Έξι μήνες μετά το μαύρο στην ΕΡΤ, που επήλθε με την έκδοση μιας Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (η οποία εξέπνευσε χωρίς ποτέ να έρθει για συζήτηση στο κοινοβούλιο), η κυβέρνηση τώρα ανησυχεί για τις νομικές επιπτώσεις των κινήσεών της προκειμένου να λειτουργήσει το μόρφωμα της ΔΤ.

Σημειώστε αυτά

Η Ελλάδα με το Προεδρικό Διάταγμα 60/07 ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία την Κοινοτική Οδηγία 2004/18/ΕΚ για τις προμήθειες του Δημοσίου, ενώ το Π.Δ. 118/07 εξειδίκευσε τον κανονισμό περί προμηθειών του Δημοσίου. Σύμφωνα με αυτόν, για οποιαδήποτε προμήθεια μέχρι του ποσού των 60.000€ γίνεται πρόχειρος διαγωνισμός(όχι ανάθεση), έως 233.000€ γίνεται ανοικτός διαγωνισμός (με προθεσμία ενός μηνός για την κατάθεση προσφορών) και για μεγαλύτερα ποσά γίνεται διεθνής διαγωνισμός (με προθεσμία κατάθεσης προσφορών 52 ημερών και υποχρεωτική δημοσίευση του διαγωνισμού στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Τέλος, για κάθε σύμβαση που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ αυτή πρέπει να κατατίθεται για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο πριν υπογραφεί ή εκτελεστεί.

Ο κώδικας προμηθειών του Δημοσίου είναι πολύ αυστηρός και δέχεται μόνο μία εξαίρεση που θα μπορούσαν να επικαλεστούν (Νόμος 2286/95, άρθρο 2, παράγραφος 13, εδάφιο V), σύμφωνα με την οποία «όταν για λόγους επείγουσας ανάγκης που οφείλεται σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες καταστάσεις δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν οι προθεσμίες που προβλέπονται από τους κανονισμούς προμηθειών» μπορεί να γίνει ανάθεση με διαπραγμάτευση (απευθείας ανάθεση, στα ελληνικά). Ποιος νομικός στην Ελλάδα (εκτός από τον Ε. Βενιζέλο) θα μπορούσε να υποστηρίξει ενώπιον δικαστών ότι μια κυβερνητική απόφαση για το κλείσιμο μιας δημόσιας υπηρεσίας αποτελεί «αυταπόδεικτα απρόβλεπτη κατάσταση»;

Υπάρχει άλλος ένας νόμος που θα μας φανεί χρήσιμος, ο Ν. 3861/2010, σύμφωνα με τον οποίο όλοι οι φορείς του δημοσίου υποχρεούνται να αναρτούν στο σύστημα Δι@ύγεια οποιαδήποτε διοικητική πράξη «αμελλητί, δηλαδή τάχιστα και χωρίς υπαίτια καθυστέρηση» προκειμένου αυτή να ισχύσει και να γίνει εκτελεστή.

«Πράξεις και παραλείψεις»

Ας δούμε λοιπόν μόνο μερικές από τις πράξεις που προσπαθεί να προλάβει η κυβέρνηση εισάγοντας προς ψήφιση την ποινική αμνήστευση του Γκίκα Μάναλη.

Οι 8 ημέρες στο στούντιο των Μπόμπολα και Ψυχάρη

Στις 5 Νοεμβρίου 2013 δημοσιεύεται στη Δι@ύγεια η απόφαση ΒΛ1ΟΗ-Υ4Η, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο καταβάλλει στην εταιρεία TVE, ιδιοκτησίας Μπόμπολα-Ψυχάρη, το ποσό των 155.000€ για τη μετάδοση τηλεοπτικού σήματος διάρκειας 8 ημερών τον Ιούλιο του 2013, χωρίς ζωντανές εκπομπές από τα στούντιό της. Για το ποσό αυτό θα έπρεπε να διεξαχθεί ανοιχτός διαγωνισμός με προθεσμία κατάθεσης προσφορών 30 ημερών. Επιπλέον η Δι@ύγεια δεν περιλαμβάνει καμία απόφαση ανάθεσης του έργου, παρά μόνο τη διοικητική πράξη της δαπάνης. Στην αιτιολογία μάλιστα δεν αναφέρεται καμία εξαίρεση του κανόνα περί προμηθειών του Δημοσίου.

Το ακριβό σύστημα ροής

Στις 5 Νοεμβρίου 2013 δημοσιεύεται και η ΑΔΑ ΒΛ1ΟΗ-ΟΡΠ, σύμφωνα με την οποία εγκρίνεται δαπάνη 468.000€ για την ενοικίαση συστήματος ροής διάρκειας τριών μηνών στην εταιρεία «ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.». Το σύστημα αυτό κοστίζει για αγορά το πολύ 80.000€ (μαζί με εφεδρικό σύστημα). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, για το ποσό αυτό θα έπρεπε να διεξαχθεί διεθνής διαγωνισμός με δημοσίευση στην Εφημερίδα της Ε.Ε. Και σ' αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει διοικητική πράξη ανάθεσης του έργου, παρά μόνο η απόφαση δαπάνης. Και σ' αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει αιτιολογική αναφορά περί εξαίρεσης του κώδικα προμηθειών βάσει κάποιας «αυταπόδεικτα απρόβλεπτης κατάστασης».

Τα χαμένα 5,4 εκατομμύρια ευρώ

Σύμφωνα με τη σύμβαση μετάδοσης του Champions League (την οποία δημοσιεύουμε σήμερα) η κυβέρνηση έπρεπε να πληρώσει για τηλεοπτικά δικαιώματα τον Ιούλιο 5,4 εκατομμύρια ευρώ. Αν κρίνουμε από τις δηλώσεις του υφυπουργού Δημόσιας Τηλεόρασης, Παντελή Καψή, στη Βουλή, όπου αναφέρθηκε στη συνέχιση της σύμβασης, αλλά και σύμφωνα με την ΑΔΑ ΒΛ19Η-ΔΝ5 η οποία αναφέρει πρόστιμο αγνώστου ποσού που επιβλήθηκε στην ΔΤ για τη μη μετάδοση των αγώνων από το Internet, συμπεραίνουμε ότι το ποσό έχει καταβληθεί. Στο σύστημα της Δι@ύγειας ωστόσο δεν μπορούμε να βρούμε καμία σχετική ΑΔΑ, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει και παραπομπή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Η κυρία Κλικλίκου και ο ΟΤΕ

Στη Δι@ύγεια δεν μπορούμε να βρούμε επίσης καμία διοικητική απόφαση σχετικά με την παροχή από την DIGEA υπηρεσιών ψηφιακής κωδικοποίησης και πολυπλεξίας για την ΔΤ για τουλάχιστον 5 μήνες. Την παροχή αυτών των υπηρεσιών την έχει παραδεχτεί ή ίδια η εταιρεία με δελτίο Τύπου. Δεν γνωρίζουμε αν οι μέτοχοι της DIGEA (οι καναλάρχες των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών) παρείχαν δωρεάν τις υπηρεσίες τους επειδή έχουν μεγάλη καρδιά, γνωρίζουμε όμως ότι ακόμα και σ' αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να έχει δημοσιευτεί ΑΔΑ αποδοχής του «δώρου».

Ανάλογα ερωτήματα δημιουργούνται και για τον ΟΤΕ, αφού η μεταφορά των κυκλωμάτων από την DIGEA ή το Ραδιομέγαρο προς τον ΟΤΕ και από εκεί προς τα ψηφιακά κέντρα εκπομπής στα βουνά, κοστίζει περισσότερο από 100.000€ μηνιαίως. Και όμως, ούτε γι' αυτές τις υπηρεσίες καταφέρνουμε να βρούμε δημοσιευμένες σχετικές διοικητικές αποφάσεις.

Η παραλαβή χωρίς παράδοση

Τα χαράματα της 7ης Νοεμβρίου 2013, τα ΜΑΤ κάνουν έφοδο στο Ραδιομέγαρο. Τη διαδικασία της εφόδου παρακολουθεί εισαγγελέας, ο οποίος όμως αρνείται να συνδράμει την έφοδο με την υπογραφή του. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι κλήθηκε απλώς να παραβρεθεί σε περίπτωση που χρειαστεί. Είναι σαν να γίνεται έφοδος στο σπίτι σας χωρίς να υπάρχει υπογεγραμμένη εντολή από τον εισαγγελέα, ο οποίος έχει κληθεί να παρακολουθήσει το συμβάν από το απέναντι παγκάκι. Μπορεί τη διαταγή να μην τη δίνουν ο Παντελής Καψής ή ο Γκίκας Μάναλης, αλλά δημιουργείται μέγα ζήτημα σε σχέση με την παράδοση του εξοπλισμού που ήταν χρεωμένος στους εργαζομένους της ΕΡΤ. Η παραλαβή του εξοπλισμού αυτού, αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, υποτίθεται ότι γίνεται από τον Γκίκα Μάναλη, χωρίς όμως κανένας να υπογράφει την παράδοσή του.

Ποινικές και αστικές ευθύνες

Τα παραπάνω παραδείγματα είναι μόνο λίγα απ' αυτά που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Εδώ δεν ασχολούμαστε με τις άλλες πτυχές της υπόθεσης, όπως οι προσλήψεις βάσει του πλάνου Βενιζέλου που δεν έγιναν ποτέ ή οι αποζημιώσεις των εργαζομένων της ΕΡΤ που δεν πληρώνονται, οδηγώντας τους στην οικονομική εξόντωση. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η συστηματική καταπάτηση της νομοθεσίας, που σε μιαν άλλη χώρα ή σε άλλη εποχή θα μπορούσε να επιφέρει ποινικές κυρώσεις και να οδηγήσει τον Γκίκα Μάναλη στην φυλακή.

Επιπλέον μας ενδιαφέρουν οι ευθύνες του πολιτικού προϊστάμενου του ειδικού διαχειριστή, Γιάννη Στουρνάρα καθώς και του υφυπουργού Δημόσιας Τηλεόρασης, Παντελή Καψή, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ΝΕΡΙΤ.

Φαίνεται μάλιστα ότι η εισαγγελία, που έχει αναγγείλει έρευνα στη βάση της διαφθοράς, πλησίαζε σε καταλογισμό ευθυνών και γι' αυτό η κυβέρνηση έσπευσε να την προκαταλάβει με αυτή την αδιανόητη για τον νομικό μας πολιτισμό τροπολογία.

Η είσοδος αυτού του άρθρου στο νομοσχέδιο του φόρου ακινήτων αποτελεί ευθεία παραδοχή παρανομίας στον χειρισμό της λειτουργίας του μορφώματος της ΔΤ και της ΝΕΡΙΤ (που δεν το λες και λειτουργία, αφού θα ήταν έτοιμη τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τον Καψή, αλλά μέχρι σήμερα έχει μόνο συμβούλιο).

Ερωτήσεις

Άσχετα με την προσωπική άποψη του καθενός σχετικά με την ΕΡΤ, τη ΔΤ και τη ΝΕΡΙΤ, η συγκεκριμένη κίνηση δημιουργεί μερικά ερωτηματικά:

Θα υπάρξει αντίδραση από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της αντιπολίτευσης για τη συγκεκριμένη «ντροπολογία»;

Μήπως θα έπρεπε η δικαιοσύνη να κινηθεί άμεσα και να απαγγείλει διώξεις προς τους υπεύθυνους προτού ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες το νομοσχέδιο; Μήπως με αυτό τον τρόπο θα έδινε μήνυμα στην νομοθετική εξουσία ότι δεν ανέχεται την ανάμειξή της στη δικαστική;

Μήπως, τουλάχιστον, θα έπρεπε να ασκηθούν αυτεπάγγελτες διώξεις σχετικά με τη μη συμμόρφωση του ειδικού διαχειριστή στον νόμο περί δημοσίευσης όλων των πράξεων στην Δι@ύγεια, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση;

Μήπως θα έπρεπε να κινηθούν οι ευρωπαϊκές αρχές για την ελλιπή εφαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας σε σχέση με τις προμήθειες του Δημοσίου;

Μήπως θα έπρεπε να παραιτηθεί ο υφυπουργός Δημόσιας Τηλεόρασης, προκειμένου να αποδείξει ότι δεν έχει καμία ανάμειξη στις παράνομες αποφάσεις και διαδικασίες που έχουν τελεστεί κατά τη διάρκεια της θητείας του;

Μήπως θα έπρεπε να παραιτηθεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, η ΠΝΠ του οποίου δεν πέρασε από τη Βουλή όπως ορίζει το Σύνταγμα; Δεν είναι προσβολή προς τον θεσμό και το πρόσωπό του;

Είναι αρκετή δικαιολογία ότι κάτι από τα παραπάνω θα έφερνε την πτώση της κυβέρνησης; Είναι αυτοσκοπός η διατήρηση της κυβέρνησης ή θα πρέπει να σταματήσουμε την ελαστική χρήση της νομοθεσίας και του Συντάγματος προτού φτάσουμε στην ακύρωση νόμων και διατάξεων που προασπίζουν τις ελευθερίες μας;

Επανερχόμενοι στο ερώτημα του τίτλου «Ποιος θα πάει φυλακή;», η απάντηση είναι: κανένας, όσο οι θεσμοί συνεχίσουν να υπολειτουργούν με το θράσος τους και την ανοχή μας.
http://www.thepressproject.gr/article/53194/Poioi-tha-pane-fulaki
(edited)
2014-01-20 12:32:41
2014-02-19 20:51:10
2014-06-11 16:41:16
Το «μαύρο» που στιγματίζει ακόμη
Το μαύρο της ΕΡΤ θα συνεχίσει να μας στιγματίζει ως χώρα και ως κοινωνία…


Αυτή η επέτειος παραείναι μελαγχολική – και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Πριν από ένα χρόνο, για πρώτη φορά στα χρονικά του ελεύθερου δυτικού κόσμου, μια κυβέρνηση κατάργησε με Διάταγμα ένα μέσο ενημέρωσης. Η τρικομματική τότε κυβέρνηση Σαμαρά, έριξε «μαύρο» στην ΕΡΤ και η πρώτη που το πλήρωσε ήταν η ίδια καθώς έχασε τον ένα εταίρο της- με την έξοδο του Φώτη Κουβέλη από το σχήμα.

Αλλά τα μεγάλα θύματα αυτής της αυταρχικής ενέργειας ήταν άλλα.

Και πρώτα από όλα, η ενημέρωση. Όταν ένα τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό δίκτυο, που ανήκει στον ελληνικό λαό, από τον όποιο χρηματοδοτείται άσχετα από τις βαρβαρότητες των εκάστοτε κυβερνώντων εναντίον του - δέχεται μια τόσο ωμή παρέμβαση, η έννοια της ενημέρωσης συνθλίβεται και μαζί πλήττονται βάναυσα η ελευθεροτυπία, αλλά και η Δημοκρατία, αφού η απόφαση δεν πέρασε καν από τη Βουλή.

Το επόμενο μεγάλο θύμα ήταν η ίδια η χώρα. Ο διεθνής αντίκτυπος από την κυβερνητική επέμβαση μετέφερε το «μαύρο» από τις οθόνες των ελλήνων τηλεθεατών στην εικόνα της χώρας. Όλα τα μεγάλα δίκτυα ενημέρωσης, οι δημοσιογραφικές ενώσεις, σημαντικοί διανοούμενοι και μεγάλοι οργανισμοί, που προστατεύουν διεθνώς την ελευθερία έκφρασης, καταδίκασαν το «μαύρο» και στις εκθέσεις τους αναφέρεται ως αντιδημοκρατικό και αντιδημοσιογραφικό ολίσθημα.

Επόμενο θύμα η πλειοψηφία των εργαζομένων. Άνθρωποι που δούλευαν πολλά χρόνια ή λιγότερα χρόνια αλλά πολύ και αποδοτικά για να υπάρχει η δημόσια τηλεόραση και που δεν είχαν φυσικά καμιά ευθύνη για τα προβλήματα που δημιουργούσε ο κυβερνητικός και κομματικός παρεμβατισμός και ο άλογος συνδικαλισμός, βρέθηκαν στον δρόμο και το χειρότερο εξαπατήθηκαν από την κυβέρνηση ακόμη και για τα στοιχειώδη δικαιώματά τους, για τα οποία ακόμη αγωνίζονται. Οι μόνοι που φαίνεται ότι ωφελήθηκαν ήταν τα ιδιωτικά κανάλια, υπέρ των οποίων λειτουργούσε εκ των πραγμάτων το κλείσιμο της ΕΡΤ.

Μεγάλο θύμα και ο ελληνισμός και ο πολιτισμός. Η δημόσια τηλεόραση ήταν το μόνο παράθυρο της χώρας προς τους απανταχού Έλληνες που παρακολουθούσαν τις δορυφορικές εκπομπές τους επειδή ήταν στοιχείο σύνδεσής τους με την πατρίδα, ήταν η επαφή τους με τη γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα. Αλλά και ο πολιτισμός- που δεν έχει θέση στην εμπορική ιδιωτική τηλεόραση- έχασε το μόνο βήμα που είχε για να δηλώνει την παρουσία του με τους δημιουργούς του και το έργο τους.

Το χειρότερο από όλα είναι ότι η κυβέρνηση, στην πραγματικότητα, εξαπάτησε και την κοινωνία, υποσχόμενη να βάλει μια καλύτερη ΕΡΤ στη θέση αυτής που κατάργησε βίαια. Μέχρι στιγμής δεν έβαλε τίποτε, αφού το νέο κανάλι που προσπαθούν, με όχι διαφανείς διαδικασίες, να στήσουν, κάθε άλλο παρά χαρακτηριστικά σοβαρού και αξιόπιστου φορέα δημόσιας τηλεόραση διαθέτει. Πως θα μπορούσε άλλωστε, αφού δεν υπήρχε κανένα σχέδιο και κανένα σχέδιο δεν εκπονείται ακόμα.

Δεν έχει καμιά σχέση με την παλιά ΕΡΤ, που μέσα από τα πολλά προβλήματα της και παρά τον ασφυκτικό κυβερνητικό έλεγχο, κατάφερνε συχνά, χάρη στον επαγγελματισμό και την ευσυνειδησία πολλών δημοσιογράφων της και του υπόλοιπου προσωπικού της, να προσφέρει ενημερωτικό έργο, να οργανώνει εκπομπές λόγου, να γίνεται βήμα διαλόγου σε επίπεδο κορυφής με τα προεκλογικό ντιμπέιτ και να καλύπτει όλους τους τομείς της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.

Η πρώτη επέτειος, από τη θλιβερή διαδικασία της αυταρχικής διάλυσης της ΕΡΤ, αναδεικνύει ότι το στίγμα παραμένει ακόμη πάνω από τη χώρα, πάνω από την ενημέρωση, πάνω από τη Δημοκρατία. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι έστω και τώρα θα ήταν ευχής έργο να μπει μπροστά η διαδικασία αναστροφής αυτής της καταστροφικής παρέμβασης. Άλλα δεν υπάρχει καμία ένδειξη για αυτό. Το μαύρο της ΕΡΤ θα συνεχίσει να μας στιγματίζει ως χώρα και ως κοινωνία…
2014-07-17 10:34:16
Γιατί την ΝΕΤ την ονόμασαν ΝΕΡΙΤ;Τι είναι ΝΕΡΙΤ;
2014-07-17 10:36:59
Μήπως έχει σχέση με αυτό;Αναρωτιέμαι
2014-07-17 11:35:06
Aυτα που γραφει ειναι αληθινα παντως.
2014-08-12 21:14:11
Οι αμαρτωλοί εραστές της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης

Όταν τον Ιούνιο του 2013, η κυβέρνηση με μία αιφνίδια κίνηση, που ξεπερνούσε τα όρια της δημοκρατικής νομιμότητας, έκλεισε την ΕΡΤ, τόσο ο αρμόδιος υπουργός Σ. Κεδίκογλου, όσο και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, έκαναν λόγο για την «αμαρτωλή ΕΡΤ», καταγγέλλοντας – και δικαίως – τα ρουσφέτια, τον σφιχτό εναγκαλισμό από το εκάστοτε κόμμα που κυβερνά και άλλα πολλά…

Υποσχέθηκαν, μάλιστα, τη δημιουργία μιας νέας ραδιοτηλεόρασης που θα είναι αξιοκρατική και πάνω από τα κόμματα. Είναι χαρακτηριστική η περιβόητη δήλωση Κεδίκογλου, όταν ανήγγειλε το κλείσιμο της «αμαρτωλής ΕΡΤ»: «Και στη θέση της ΕΡΤ θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος, δημόσιος - αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος - Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης, κατά τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται αμέσως, ώστε να λειτουργήσει το ταχύτερο ο νέος φορέας». Ο δε πρωθυπουργός, με περισσή υπερηφάνεια δήλωνε: «Με το νόμο [για την ΝΕΡΙΤ] μπαίνουν τα θεμέλια για μια -και θα έλεγα για την πιο ριζοσπαστική, την πιο δημοκρατική- μεταρρύθμιση που έχει γίνει για τα Μέσα Δημόσιας Ενημέρωσης ποτέ στον τόπο μας.»

Ο νέος νόμος για τη νέα δημόσια Ραδιοτηλεόραση με την ονομασία ΝΕΡΙΤ, ψηφίστηκε με κύριο χαρακτηριστικό της το Εποπτικό Συμβούλιο, που θα εξασφάλιζε την ανεξαρτησία από την κάθε κυβέρνηση. Ο νόμος προέβλεπε, δηλαδή, ότι το Εποπτικό Συμβούλιο θα διορίζεται μέσα από ανοιχτές διαδικασίες, από ένα αντιπροσωπευτικό σώμα και όχι από την κυβερνητική πλειοψηφία. Έτσι διασφαλιζόταν η ανεξαρτησία της από την οποιαδήποτε κυβερνητική παρέμβαση. Με τη σειρά του, αυτό το ανεξάρτητο Εποπτικό Συμβούλιο, αναλαμβάνει, με επίσης ανοικτές διαδικασίες, την επιλογή του Διευθύνοντος Συμβούλου και το ΔΣ της ΝΕΡΙΤ. Με τον τρόπο αυτό διασφαλιζόταν η δημιουργία Δημόσιου οργανισμού Ραδιοτηλεόρασης «με ρήτρες θεσμικής κατοχύρωσης της ανεξαρτησίας του», όπως σημειώνει ο συνταγματολόγος Σταύρος Τσακυράκης..

Σε προηγούμενο άρθρο μου, είχα επισημάνει τα προβλήματα στη δομή και στελέχωση της νέας δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, που δεν οφειλόταν μόνον σε λάθη και επιλογές, αλλά κυρίως στις παλιές νοοτροπίες από την πλευρά των κυβερνώντων, να ελέγξουν, όπως παλιά -σαν να μην άλλαξε τίποτε- όλες τις διαδικασίες. Με τον γνωστό τρόπο των κομματικών παρεμβάσεων, των «ημετέρων», των «παραθύρων», πέρασε ένας χρόνος και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η στελέχωση του νέου φορέα.

Ώσπου η κυβέρνηση, αποφάσισε να ξηλώσει αυτό που η ίδια είχε εξαγγείλει και περάσει στη συνέχεια με νόμο. Να ακυρώσει τη θεσμική κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της Δημόσιας Τηλεόρασης.

Και ενώ το βλέμμα ήταν στραμμένο στην τροπολογία που προβλέπει αλλαγές στο χώρο της διαφήμισης και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, και μάλιστα τα σωματεία των εργαζομένων έκαναν την καθιερωμένη 24ωρη απεργία, η κυβέρνηση πέρασε την τροπολογία για τη ΝΕΡΙΤ, που αλλάζει τις διαδικασίες επιλογής του πιο βασικού οργάνου, του Εποπτικού Συμβουλίου και το θέτει υπό τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του εκάστοτε υπουργού, ο οποίος θα διορίζει πλέον τα 7 από τα 10 μέλη του. Με απλά λόγια, το όργανο ελέγχου της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης θα επιλέγεται από τον αρμόδιο Υπουργό και όχι όπως πρότινος από αρμόδιο φορέα αξιολόγησης (Πανεπιστημιακά Τμήματα, εξωτερικοί αξιολογητές κλπ). Επίσης ο Πρόεδρος της ΝΕΡΙΤ θα εκλέγεται από το εποπτικό συμβούλιο, αλλά μετά από εισήγηση επιτροπής, η οποία απαρτίζεται από ένα μέλος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, ένα μέλος του ΕΣΡ και ένα σύμβουλο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Να σημειωθεί πως ούτε καν πρόλαβε να εφαρμοστεί η αρχική διάταξη, καθώς το τωρινό Εποπτικό Συμβούλιο επελέγη με βάση μια μεταβατική διάταξη.

Έτσι, η ίδια κυβέρνηση που προκάλεσε τόσο σάλο και το διεθνές ρεζίλι της χώρας, ακύρωσε τον λόγο για τον οποίο έκλεισε αιφνιδίως την ΕΡΤ. Για να αποδειχτεί πως αμαρτωλή δεν ήταν η ΕΡΤ, αλλά οι εκάστοτε πάτρωνές της, οι οποίοι για λίγο ξαποσταίνουν και συνεχίζουν να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, όπως πριν. Για να αρχίσουμε να μιλάμε σε λίγο για την «αμαρτωλή ΝΕΡΙΤ», λες και δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι οι πραγματικοί διαφθορείς της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Για να αποδειχτεί, επίσης, πως είναι μύθος ότι μπορείς να χτίσεις κάτι από «μηδενική βάση», διότι δεν υπάρχουν μηδενικές βάσεις, καθώς ζούμε στην ίδια κοινωνία που παράγει και αναπαράγει τις ίδιες νοοτροπίες και το ίδιο πολιτικό σύστημα, που δεν νοεί να αλλάξει.

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ. Καληνύχτα...
http://www.metarithmisi.gr/el/readText.asp?textID=34008&sw=1536