Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: EΡΤ-ΝΕΑ ΧΟΥΝΤΑ-

2014-08-12 21:14:11
Οι αμαρτωλοί εραστές της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης

Όταν τον Ιούνιο του 2013, η κυβέρνηση με μία αιφνίδια κίνηση, που ξεπερνούσε τα όρια της δημοκρατικής νομιμότητας, έκλεισε την ΕΡΤ, τόσο ο αρμόδιος υπουργός Σ. Κεδίκογλου, όσο και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, έκαναν λόγο για την «αμαρτωλή ΕΡΤ», καταγγέλλοντας – και δικαίως – τα ρουσφέτια, τον σφιχτό εναγκαλισμό από το εκάστοτε κόμμα που κυβερνά και άλλα πολλά…

Υποσχέθηκαν, μάλιστα, τη δημιουργία μιας νέας ραδιοτηλεόρασης που θα είναι αξιοκρατική και πάνω από τα κόμματα. Είναι χαρακτηριστική η περιβόητη δήλωση Κεδίκογλου, όταν ανήγγειλε το κλείσιμο της «αμαρτωλής ΕΡΤ»: «Και στη θέση της ΕΡΤ θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος, δημόσιος - αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος - Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης, κατά τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται αμέσως, ώστε να λειτουργήσει το ταχύτερο ο νέος φορέας». Ο δε πρωθυπουργός, με περισσή υπερηφάνεια δήλωνε: «Με το νόμο [για την ΝΕΡΙΤ] μπαίνουν τα θεμέλια για μια -και θα έλεγα για την πιο ριζοσπαστική, την πιο δημοκρατική- μεταρρύθμιση που έχει γίνει για τα Μέσα Δημόσιας Ενημέρωσης ποτέ στον τόπο μας.»

Ο νέος νόμος για τη νέα δημόσια Ραδιοτηλεόραση με την ονομασία ΝΕΡΙΤ, ψηφίστηκε με κύριο χαρακτηριστικό της το Εποπτικό Συμβούλιο, που θα εξασφάλιζε την ανεξαρτησία από την κάθε κυβέρνηση. Ο νόμος προέβλεπε, δηλαδή, ότι το Εποπτικό Συμβούλιο θα διορίζεται μέσα από ανοιχτές διαδικασίες, από ένα αντιπροσωπευτικό σώμα και όχι από την κυβερνητική πλειοψηφία. Έτσι διασφαλιζόταν η ανεξαρτησία της από την οποιαδήποτε κυβερνητική παρέμβαση. Με τη σειρά του, αυτό το ανεξάρτητο Εποπτικό Συμβούλιο, αναλαμβάνει, με επίσης ανοικτές διαδικασίες, την επιλογή του Διευθύνοντος Συμβούλου και το ΔΣ της ΝΕΡΙΤ. Με τον τρόπο αυτό διασφαλιζόταν η δημιουργία Δημόσιου οργανισμού Ραδιοτηλεόρασης «με ρήτρες θεσμικής κατοχύρωσης της ανεξαρτησίας του», όπως σημειώνει ο συνταγματολόγος Σταύρος Τσακυράκης..

Σε προηγούμενο άρθρο μου, είχα επισημάνει τα προβλήματα στη δομή και στελέχωση της νέας δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, που δεν οφειλόταν μόνον σε λάθη και επιλογές, αλλά κυρίως στις παλιές νοοτροπίες από την πλευρά των κυβερνώντων, να ελέγξουν, όπως παλιά -σαν να μην άλλαξε τίποτε- όλες τις διαδικασίες. Με τον γνωστό τρόπο των κομματικών παρεμβάσεων, των «ημετέρων», των «παραθύρων», πέρασε ένας χρόνος και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η στελέχωση του νέου φορέα.

Ώσπου η κυβέρνηση, αποφάσισε να ξηλώσει αυτό που η ίδια είχε εξαγγείλει και περάσει στη συνέχεια με νόμο. Να ακυρώσει τη θεσμική κατοχύρωση της ανεξαρτησίας της Δημόσιας Τηλεόρασης.

Και ενώ το βλέμμα ήταν στραμμένο στην τροπολογία που προβλέπει αλλαγές στο χώρο της διαφήμισης και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, και μάλιστα τα σωματεία των εργαζομένων έκαναν την καθιερωμένη 24ωρη απεργία, η κυβέρνηση πέρασε την τροπολογία για τη ΝΕΡΙΤ, που αλλάζει τις διαδικασίες επιλογής του πιο βασικού οργάνου, του Εποπτικού Συμβουλίου και το θέτει υπό τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του εκάστοτε υπουργού, ο οποίος θα διορίζει πλέον τα 7 από τα 10 μέλη του. Με απλά λόγια, το όργανο ελέγχου της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης θα επιλέγεται από τον αρμόδιο Υπουργό και όχι όπως πρότινος από αρμόδιο φορέα αξιολόγησης (Πανεπιστημιακά Τμήματα, εξωτερικοί αξιολογητές κλπ). Επίσης ο Πρόεδρος της ΝΕΡΙΤ θα εκλέγεται από το εποπτικό συμβούλιο, αλλά μετά από εισήγηση επιτροπής, η οποία απαρτίζεται από ένα μέλος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, ένα μέλος του ΕΣΡ και ένα σύμβουλο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Να σημειωθεί πως ούτε καν πρόλαβε να εφαρμοστεί η αρχική διάταξη, καθώς το τωρινό Εποπτικό Συμβούλιο επελέγη με βάση μια μεταβατική διάταξη.

Έτσι, η ίδια κυβέρνηση που προκάλεσε τόσο σάλο και το διεθνές ρεζίλι της χώρας, ακύρωσε τον λόγο για τον οποίο έκλεισε αιφνιδίως την ΕΡΤ. Για να αποδειχτεί πως αμαρτωλή δεν ήταν η ΕΡΤ, αλλά οι εκάστοτε πάτρωνές της, οι οποίοι για λίγο ξαποσταίνουν και συνεχίζουν να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, όπως πριν. Για να αρχίσουμε να μιλάμε σε λίγο για την «αμαρτωλή ΝΕΡΙΤ», λες και δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι οι πραγματικοί διαφθορείς της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Για να αποδειχτεί, επίσης, πως είναι μύθος ότι μπορείς να χτίσεις κάτι από «μηδενική βάση», διότι δεν υπάρχουν μηδενικές βάσεις, καθώς ζούμε στην ίδια κοινωνία που παράγει και αναπαράγει τις ίδιες νοοτροπίες και το ίδιο πολιτικό σύστημα, που δεν νοεί να αλλάξει.

Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ. Καληνύχτα...
http://www.metarithmisi.gr/el/readText.asp?textID=34008&sw=1536
2014-08-19 11:39:06
Ξαναρωτάω πάλι.Τι είναι η Νεριτ,ποιοί την ονόμασαν έτσι και γιατί;
2014-08-24 02:48:57
EBU προς Αντώνη Σαμαρά: Η ΝΕΡΙΤ στερείται νομιμότητας, πλουραλισμού και ανεξαρτησίας

Δεν βρέχει κύριε πρωθυπουργέ, σας φτύνουν. Επιστολή κόλαφος της EBU, της «Ένωσης Δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών Οργανισμών της Ευρώπης» σχετικά με την τροπολογία που ψήφισε η συγκυβέρνηση στη Βουλή και με την οποία η ΝΕΡΙΤ γίνεται ξανά κρατικό όργανο.


Τα λέγαμε φυσικά από τη μέρα που ψηφίστηκε η επίμαχη τροπολογία. Μπήκε ταφόπλακα στην ανεξαρτησία του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα. Μέσα σε ένα μόλις βράδυ. Η επιστολή που αποκαλύπτουμε σήμερα στο e-tetRadio, επιστολή της EBU προς την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό προσωπικά, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Κι εννοείται πως γίναμε για μία ακόμα φορά ρεζίλι στους Ευρωπαίους! Σε αυτούς δηλαδή που θέλουμε να μοιάσουμε...

Ακολουθούν εκτενή αποσπάσματα της επιστολής που έστειλε η EBU στην κυβέρνηση στις 12 Αυγούστου - διαβάστε ΕΔΩ όλα όσα γράφαμε την ίδια μέρα.
«Όπως ξέρετε, το περσινό λουκέτο στην ΕΡΤ δημιούργησε ανησυχίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, για το δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό φορέα αλλά και την ελευθερία και τον πλουραλισμό στην Ελληνική Ραδιοτηλεόραση. Οι επικρίσεις μετριάστηκαν από την άμεση ίδρυση ενός άλλου φορέα και την υπόσχεση ότι αυτός θα είναι μακριά από πολιτικές παρεμβάσεις. Για την ακρίβεια, ο περσινός νόμος 4173/2013 της ΝΕΡΙΤ, παρουσίαζε έναν αριθμό από σημαντικές εγγυήσεις για την προστασία του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, από αδικαιολόγητες πολιτικές παρεμβάσεις, και οι κανόνες του διορισμού του εποπτικού συμβουλίου ήταν ένα σημείο-κλειδί σε αυτό».

«Είμαστε έκπληκτοι και απογοητευμένοι, γιατί αυτές οι διατάξεις (σ.σ. περί ανεξάρτητου φορέα της ΝΕΡΙΤ), άλλαξαν σχεδόν εν μια νυκτί, χωρίς την κατάλληλη κοινωνική διαβούλευση και συζήτηση, μην λαμβάνοντας υπ' όψιν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές που αφορούν τα νομικά εχέγγυα για την εξασφάλιση μιας ανεξάρτητης και πολυφωνικής σύνθεσης των εποπτικών οργάνων ενός δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα».
«Παρόλο που κατανοούμε το ότι η προηγούμενη διαδικασία διορισμού (σ.σ. του εποπτικού συμβουλίου) ήταν περίπλοκη και χρονοβόρα, νιώθουμε ότι η καινούργια στερείται νομιμότητας, ως προς τον πλουραλισμό και την ανεξαρτησία, από τη στιγμή που η σύνθεση του εποπτικού συμβουλίου καθορίζεται από το Υπουργικό συμβούλιο και με μια απλή απόφαση πλειοψηφίας, βασιζόμενη σε μία (μη δεσμευτική) πρόταση από τον αρμόδιο υπουργό για τα θέματα Τύπου».

«Η διοίκηση της ΝΕΡΙΤ, βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Ο ένας δρόμος, οδηγεί στην εκπλήρωση των βασικών αρχών -με τον διορισμό ενός ανεξάρτητου εποπτικού συμβουλίου- για να είναι όντως η διοίκηση της ΝΕΡΙΤ, ανεξάρτητη. Αν ακολουθείται ο άλλος δρόμος, απλά θα επιβεβαιωθούν οι κριτικές για την δομή της ΝΕΡΙΤ, οι οποίες μπορεί να είναι ήδη αρνητικές και μεταφράζουν τις αλλαγές της περασμένης εβδομάδας σαν ένα πισωγύρισμα στο παλιό καθεστώς, των πολιτικών παρεμβάσεων. Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι αυτή είναι μια κρίσιμη στιγμή, η οποία -αν δεν ακολουθείται ο σωστός δρόμος- μπορεί να αναιρέσει τον δημόσιο χαρακτήρα της ΝΕΡΙΤ και να επιβεβαιώσει όλους όσοι φοβούνται ότι η ΝΕΡΙΤ περιέρχεται πάλι υπό καθεστώς πολιτικής επιρροής».

e-tetradio.gr
nonews-news.blogspot.gr
2014-09-10 01:02:54
Κέρδη 14 εκατ. ευρώ είχε η ΕΡΤ το 2012 παρά την υφαρπαγή υπέρ του ΛΑΓΗΕ

«Έγκλημα» το λουκέτο της ΕΡΤ. Το «Π» αποκαλύπτει σήμερα πως ήταν σε γνώση της κυβέρνησης, και ειδικά του υπουργείου Οικονομικών, η κερδοφορία της ΕΡΤ και το 2012, κατά 14.000.000 ευρώ. Η κυβέρνηση όμως είχε υποστηρίξει δημοσίως πως η ΕΡΤ ήταν ζημιογόνος και αυτό ήταν ένας από τους δύο λόγους που επικαλέστηκε για το αιφνιδιαστικό κλείσιμό της στις 11 Ιουνίου 2013. Το λουκέτο στην ΕΡΤ συνέπεσε χρονικά με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τις ψηφιακές συχνότητες, τον οποίο κέρδισε η Digea, και την ενίσχυση των ιδιωτικών σταθμών με προγράμματα, ανθρώπους της ΕΡΤ και ποσοστά τηλεθέασης.
Τα στοιχεία που αποκαλύπτει σήμερα το «Π» προέρχονται από το υπουργείο Οικονομικών και την αρμόδια Γενική Διεύθυνση ΔΕΚΟ, με προϊστάμενο εκείνη την εποχή τον σημερινό διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, και φέρουν ημερομηνία 27 Μαρτίου 2013, δηλαδή πριν η κυβέρνηση επιβάλει το λουκέτο.
Το υπουργείο Οικονομικών είχε εγκρίνει τα αποτελέσματα της χρήσης του 2012, της περιόδου που ήταν πρόεδρος – διευθύνων σύμβουλος ο Νίκος Σίμος, ενώ είχε αποτυπώσει και τον προϋπολογισμό του 2013 χωρίς παρατηρήσεις. Μεσολάβησε η παραίτηση του Νίκου Σίμου και η αντικατάστασή του από τον Γκίκα Μάναλη, ο οποίος στη συνέχεια ανέλαβε και τη θέση του ειδικού διαχειριστή της πρώην ΕΡΤ ΑΕ. Περιέργως, ο ισολογισμός αυτός δείχνει να μην έχει δημοσιευτεί. Συνήθως η ΕΡΤ δημοσίευε τον προηγούμενο ισολογισμό τον Μάιο ή τον Ιούνιο κάθε χρόνου, δηλαδή με πέντε – έξι μήνες καθυστέρηση. Μετά το λουκέτο της 11ης Ιουνίου ο ισολογισμός αυτός δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας, τουλάχιστον στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Εθνικό Τυπογραφείο. Στο μεσοδιάστημα, τη θέση του Γκίκα Μάναλη ανέλαβε η δικηγόρος Αφροδίτη Γουγά.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και για το 2012. Η ΕΡΤ, παρά την απόφαση για διάθεση 70 εκατ. ευρώ υπέρ του ΛΑΓΗΕ, ήταν κερδοφόρος κατά 14 εκατ. ευρώ. Τα έσοδά της ανήλθαν σε 275 εκατ. ευρώ, τα έξοδα σε 239 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ επιχορηγήσεων, φόρων, τόκων, αποσβέσεων ήταν στα 115 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται πως η κύρια πηγή εσόδων ήταν το ανταποδοτικό τέλος, ενώ μικρή συνεισφορά είχαν τα κέρδη από τη διαφήμιση.
Τα οικονομικά της ΕΡΤ το 2012
Εγκεκριμένος απολογισμός 2013 Απολογισμός 2012
Έσοδα 250.036.940 275.774.642
Έξοδα 209.069.200 239.675.111
Κέρδη προ επιχορηγήσεων, φόρων, τόκων, αποσβέσεων 136.253.280 115.160.095
Κέρδη προ φόρων - 14.775.887
http://www.typologies.gr/%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%B4%CE%B7-14-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B5%CE%AF%CF%87%CE%B5-%CE%B7-%CE%B5%CF%81%CF%84-%CF%84%CE%BF-2012-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BD/
2014-09-12 11:35:33
Κυβερνητική παρέμβαση στη ΝΕΡΙΤ για την ομιλία Τσίπρα στη ΔΕΘ

«Ωμή παρέμβαση» της κυβέρνησης στη διοίκηση της ΝΕΡΙΤ, προκειμένου να μην μεταδοθεί η ομιλία και η συνέντευξη Τύπου του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ, κατήγγειλε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Πάνος Σκουρλέτης.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ δεν θα μεταδοθεί ζωντανά και αυτή ήταν η αιτία για την παραίτηση του προέδρου του ΔΣ Αντώνη Μακρυδημήτρη και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου Ροδόλφου Μορώνη.

Ο Π.Σκουρλέτης δήλωσε στον ΣΚΑΙ ότι σε καταρχήν επικοινωνία που είχε με τον διευθυντή περιεχομένου της ΝΕΡΙΤ αναφορικά με τις μεταδόσεις, εκείνος του ξεκαθάρισε ότι το κανάλι θα αποφασίσει πώς θα χειριστεί και πώς θα καλύψει την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα στην Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Σκουρλέτης πρόσθεσε ότι στην συνέχεια επικοινώνησε με τον κ. Μακρυδημήτρη, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι θα μεταδοθούν κανονικά και οι δυο συνεντεύξεις.

Ωστόσο, το παρασκήνιο οδήγησε σε ρήξη και παραιτήθηκαν ο κ. Μακρυδημήτρης, αλλά και ο αναπληρωτής του Ροδόλφος Μορώνης, κατέληξε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.

Αξίζει να σημειωθεί το σχόλιο που ανήρτησε την Τετάρτη στη σελίδα του στο Facebook ο κ. Μορώνης: «Αν διακηρύττεις ότι θέλεις να φτιάξεις κάτι ανεξάρτητο, αντικειμενικό και ποιοτικό αλλά δεν το εννοείς, μην το αναθέτεις σε κάποιον που το εννοεί...».

Ο Αλέξης Τσίπρας θα μιλήσει από το βήμα της ΔΕΘ το απόγευμα του Σαββάτου (19:30), ενώ το μεσημέρι της Κυριακής (13:00) θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου.
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231347014
2014-09-12 11:39:23
οπως βλεπουμε ξεκαθαρα κι απο τα τελευταια δυο ποστ αλλά και γενικοτερα απο την καταντια τηε και εξαθλιωση της χωρας, ο τιτλος του θεματος ειναι ευστοχοτατος!
2014-09-12 12:36:46
Δεν ειναι μόνο η κρατική τηλεόραση.Έχουν πουλήσει και άλλες υγιείς επιχειρήσεις.Εδώ αυτό το βίντεο τα λέει όλα



και αυτό

2014-10-03 20:08:12
Προς διάλυση η ΝΕΡΙΤ
Η παραίτηση του αναπληρωτή προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου, Ανδρέα Ζούλα, οδηγεί σε διάλυση το Εποπτικό Συμβούλιο της ΝΕΡΙΤ, αφού πλέον καθίσταται προβληματική η λειτουργία της.

Ο τέως αναπληρωτής πρόεδρος προβαίνει σε μια σειρά καταγγελιών που εκθέτουν την κυβέρνηση, επιφυλασσόμενος, όπως προκύπτει από την ανάγνωση της επιστολής παραίτησής του, για περαιτέρω αποκαλύψεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες υπό παραίτηση τελεί ένα ακόμα μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου, η Τατιάνα Καραπαναγιώτη. Από τα επτά μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ δηλαδή έχουν παραμείνει τα τέσσερα.

Παραιτήθηκαν οι Χρήστος Χωμενίδης και Ανδρέας Ζούλας (συν η κ. Καραπαναγιώτη) και παραμένουν στις θέσεις τους να φυλάνε… Θερμοπύλες, ο πρόεδρος Θεόδωρος Φορτσάκης, η Άννα Δαμιανίδη, ο Λουκάς Καρυτινός και ο Σίμος Σιμόπουλος που δεν έχει εμφανιστεί στο συμβούλιο.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής παραίτησης, όπως δημοσιεύτηκε στις typologies:

Αγαπητέ Πρόεδρε,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στη συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου της 1ης τρέχοντος μηνός κατέστησα σαφές ότι πρόθεσή μου ήταν να παραιτηθώ και να δημοσιοποιήσω τους λόγους παραίτησής μου – αμετάκλητης αυτή τη φορά – αν δεν κάναμε ούτε και τώρα το εκ του νόμου επιβαλλόμενο καθήκον μας, να καταγγείλουμε και τις κυβερνητικές παρεμβάσεις και τις απαράδεκτες συνθήκες λειτουργίας της ΝΕΡΙΤ. Στην πολύωρη συζήτηση που ακολούθησε κατέδειξα με απόλυτη επάρκεια και με στοιχεία τόσο τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, όσο και τις υπηρεσιακές δυσλειτουργίες, η συλλειτουργία των οποίων μετατρέπει τη ΝΕΡΙΤ ertαπό φορέα ενημέρωσης σε όργανο εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων.

Το ομόφωνο κείμενο στο οποίο καταλήξαμε για την καταγγελία των παρεμβάσεων αυτών θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο αποφασιστικής αλλαγής πορείας της ΝΕΡΙΤ, αρχής γενομένης από το ίδιο το Εποπτικό Συμβούλιο. Δυστυχώς, η απόφαση αυτή ενώ καταδικάζει απερίφραστα τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, κρατήθηκε μυστική. Αγνοώ τους μηχανισμούς και τις μεθοδεύσεις μέσω των οποίων παρασιωπήθηκε η σημαντικότερη απόφαση που λάβαμε από τότε που συγκροτήθηκε το Εποπτικό Συμβούλιο, ως εκ του νόμου εγγυητής της ανεξαρτησίας της ΝΕΡΙΤ και ως φορέας που μεριμνά για τη λειτουργία της κατά το δημόσιο συμφέρον. Γνωρίζω όμως καλά ότι με την παρασιώπηση και μόνο, το ίδιο το Εποπτικό Συμβούλιο απαρνείται τον ρόλο που του αναθέτει ο νόμος. Και τούτο αποτελεί και τον τελικό λόγο παραιτήσεώς μου.

Το Εποπτικό Συμβούλιο δεν έχει προορισμό την συγκάλυψη των εσφαλμένων κυβερνητικών επιλογών, ούτε την εξυπηρέτηση πολιτικών και προσωπικών σκοπιμοτήτων. Ιδιαίτερα στην παρούσα φάση της οργανώσεως της ΝΕΡΙΤ καθήκον του Εποπτικού Συμβουλίου είναι να εξασφαλίσει τη σωστή οργάνωσή της σε δημόσιο φορέα ενημέρωσης. Και, υπογραμμίζοντας στους νεόκοπους της δημοσιογραφικής- πολιτικής λειτουργίας, ότι ενημέρωση και σκοπιμότης είναι έννοιες ασυμβίβαστες, καλώ και όσα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου συμμερίζονται τις απόψεις μου, να πράξουν το ίδιο. Ήδη και μόνο η παραίτησή μου συνεπάγεται κατάργηση του Εποπτικού Συμβουλίου, καθώς αυτό, κατά τον ιδρυτικό της ΝΕΡΙΤ νόμο, δεν μπορεί να υφίσταται με τέσσερα μόνο μέλη. Η δε διάλυση και πολύ περισσότερο η αυτοδιάλυση του Εποπτικού Συμβουλίου, είναι η ύστατη πράξη μας που μπορεί να κάνει την Κυβέρνηση να αντιληφθεί έστω και τώρα την αλυσίδα των λαθών που έχει διαπράξει κατά τη συγκρότηση της ΝΕΡΙΤ και να επιχειρήσει μια δεύτερη, σοβαρή εκ μέρους της αυτή τη φορά, προσπάθεια.

Με εκτίμηση

Ανδρέας Χ. Ζούλας

Δημοσιογράφος

http://www.efsyn.gr/?p=240279
2014-10-17 14:28:12
ΝΕΡΙΤ, το σύμβολο Ένα κανάλι που συμβολίζει όλη τη διαφθορά, την υποκρισία και την ανικανότητα του κυβερνητικού στρατοπέδου.

Από τον ΣΤΕΛΙΟ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥΚάθε καθεστώς που καταρρέει κουβαλάει μαζί του ένα σκάνδαλο. Η χούντα ταλαιπωρήθηκε από το σκάνδαλο με τα «κρέατα Μπαλόπουλου» πριν μετατρέψει την Κύπρο σε αιώνιο σύμβολο προδοσίας, το ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του '80 είχε το σκάνδαλο Κοσκωτά, η κυβέρνηση Σημίτη την υπόθεση του Χρηματιστηρίου, του Κώστα Καραμανλή το Βατοπέδι. Της σημερινής το σύμβολο είναι η ΝΕΡΙΤ, όπου οι αλλεπάλληλες παραιτήσεις που ανακοινώνονται και το πρωτοφανές, ακόμη και για αφρικανικές χώρες μόλις απελευθερωμένες από τη γραφειοκρατία, μπάχαλο που επικρατεί στα παρασκήνια προμηνούν νέα επεισόδια και πλήρη διάλυση. Αλλά καλύτερα ας μιλήσουν η σημερινή κατάσταση και όσα έλεγε ο κ. Σαμαράς σε μια ομιλία του, τον Ιούνιο του 2013, την επομένη του λουκέτου: «Κάνουμε την πιο τολμηρή μεταρρύθμιση –ελπίζω– που θα υπάρξει ποτέ στα ελληνικά ΜΜΕ». Ας δούμε, λοιπόν, πώς εφαρμόστηκαν οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες. Τη «μεταρρύθμιση» αυτή ανέλαβε, ως διευθύνων σύμβουλος, ο κ. Προκοπάκης, ο οποίος αποπέμφθηκε από το Εποπτικό Συμβούλιο με την κατηγορία ότι δεν ήταν συνεργάσιμος. Ο ίδιος έγραψε ότι χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια «μοιράζονται εκπομπές ή εξυπηρετούνται μικροσυμφέροντα», στρεφόμενος εμμέσως και εναντίον της αναπληρώτριας διευθύνουσας συμβούλου κ. Ευαγγελάκου που κατηγορήθηκε ότι έδινε εκπομπές σε ημετέρους, μεταξύ των οποίων και ο σύζυγός της. Η τελευταία παραιτήθηκε λίγο μετά. Σαμαράς: «Εμείς θα αποκαταστήσουμε την αληθινά δημόσια ενημέρωση».

Oι δύο προηγούμενοι παραιτηθέντες αντικαταστάθηκαν από τους κ.κ. Μακροδημήτρη και Μορώνη, οι οποίοι παραιτήθηκαν πρόσφατα, διαμαρτυρόμενοι για την επέμβαση της κυβέρνησης που ζήτησε –και πέτυχε– να μη μεταδοθεί η ομιλία Τσίπρα από τη Θεσσαλονίκη. Τους ακολούθησαν άλλα δύο μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου, οι Χωμενίδης και Ζούλας, καταγγέλλοντας επίσης κυβερνητικές παρεμβάσεις. Ας σημειωθεί ότι όλοι οι προηγούμενοι δεν είχαν διοριστεί από τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά από την κυβέρνηση. Πριν από μερικούς μήνες, με τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, άλλαξε ο ιδρυτικός νόμος της «αληθινά δημόσιας τηλεόρασης» του κ. Σαμαρά και δόθηκε η δυνατότητα στο κυβερνών κόμμα να διορίζει αυτό την πλειονότητα των μελών του Εποπτικού. Μέχρι και ο Π. Καψής αντέδρασε, ενώ για τον ίδιο λόγο η ευρωπαϊκή EBU απέκλεισε τη ΝΕΡΙΤ από τη Γιουροβίζιον του 2015.


Σαμαράς: «Δημόσια ραδιοτηλεόραση, αλλά όχι κρατική. Με λιγότερο προσωπικό, αλλά επάξια επιλεγμένο, με κριτήρια ΑΣΕΠ». Η πραγματικότητα: Από τους 600 και πλέον που εργάζονται στη ΝΕΡΙΤ, οι μισοί περίπου πέρασαν από ΑΣΕΠ (δεν έχουν υπογράψει όμως ακόμη σύμβαση λόγω του γενικότερου αλαλούμ). Οι άλλοι μισοί, των οποίων το επάγγελμα θεωρήθηκε καλλιτεχνικό, ορίστηκε να επιλεγούν από μια επιτροπή αξιολόγησης. Σωστή η παράκαμψη του ΑΣΕΠ, γιατί για δημοσιογράφους, σκηνοθέτες, παραγωγούς, οπερατέρ, ηχολήπτες κ.λπ. ισχύουν και άλλα κριτήρια. Αλλά όταν η ΝΔ είδε ότι οι δικοί της δημοσιογράφοι δεν πέρασαν από την επιτροπή αξιολόγησης, άλλαξε τον κανονισμό και τους διόρισε! Σαμαράς: «Δεν έχουμε τίποτε απολύτως με τους εργαζόμενους της ΕΡΤ. Όλοι, άλλωστε, θα αποζημιωθούν με τον πλέον γενναιόδωρο τρόπο». H αλήθεια: Οι παλιότεροι εργαζόμενοι πήραν μια πετσοκομμένη αποζημίωση και είναι στα δικαστήρια. Όσοι είχαν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ ή με τον νόμο Παυλόπουλου, έχουν πάρει, στον ενάμιση χρόνο από το λουκέτο, 4 μισθούς, παρ' ότι είχαν αναγνωρισμένη προϋπηρεσία. Και λόγω εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου, τους ζητάνε τώρα να επιστρέψουν ένα μέρος από αυτά τα λίγα που πήραν! Το πολιτιστικό ρεπορτάζ στη ΝΕΡΙΤ θα το αναλάβει σίγουρα ο Κάφκα. Σαμαράς: «Με ικανότητα να προβάλλει τη χώρα στο εξωτερικό, να ενημερώνει, να ψυχαγωγεί μέσα στην Ελλάδα. Όχι να σέρνεται σε τελείως περιθωριακά νούμερα τηλεθέασης και ακροαματικότητας». H πραγματικότητα: Στις ακριτικές περιοχές βλέπουν τουρκικά, αλβανικά και λοιπά κανάλια. Και ενώ η ΕΡΤ το 2012 είχε κερδίσει τα πρωτεία στην ενημέρωση, η ΝΕΡΙΤ παρουσιάζει τα χαμηλότερα ποσοστά τηλεθέασης στην ιστορία της ελληνικής ραδιοτηλεόρασης, από τότε που έφυγαν τα γερμανικά στρατεύματα από τους ραδιοθαλάμους του Ζαππείου! Τέτοια κακοδιαχείριση και καταστροφή δεν έχει ξαναγίνει. Η ΝΕΡΙΤ συμβολίζει όλη τη διαφθορά, την υποκρισία και την ανικανότητα του κυβερνητικού στρατοπέδου. Σήμερα το Εποπτικό Συμβούλιο δεν μπορεί να λειτουργήσει και όλες οι αποφάσεις του είναι παράνομες, γιατί τρία από τα μέλη του (το τρίτο, ο κ. Σιμόπουλος, το έχει δηλώσει δημοσίως) έχουν παραιτηθεί. Επειδή σύμφωνα με τον νόμο είναι το συγκεκριμένο Εποπτικό Συμβούλιο που θα όριζε το Διοικητικό Συμβούλιο πρέπει να αλλάξει ο νόμος για να λειτουργήσει η ΝΕΡΙΤ. Πηγή: www.lifo.gr
2014-11-21 12:08:47
Κυβέρνηση - χορηγός της Digea. O λογαριασμός στους πολίτες
Όσοι νόμιζαν ότι τα πλούσια δώρα της κυβέρνησης στην κοινοπραξία των μεγάλων ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, την Digea, τελείωσαν με την παραχώρηση του φάσματος συχνοτήτων ψηφιακής τηλεόρασης, έναντι πινακίου φακής, κάνουν μεγάλο λάθος.

Νίκος Μιχαλίτσης
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Η Digea, τα ήθελε όλα για να ελέγξει σε απόλυτο βαθμό το τηλεοπτικό τοπίο της χώρας. Κατόρθωσε να το πετύχει, αφού σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση έστησαν μια υποτιθέμενη δημοπρασία, έναν "πλειοδοτικό" διαγωνισμό, στον οποίο δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει κανένας άλλος, λόγω των πολυάριθμων διατάξεων των προδιαγραφών που φωτογράφιζαν με ακρίβεια την Digea. Θα μου πείτε, αυτό έρχεται σε σύγκρουση και με τον ίδιο τον ορισμό της δημοπρασίας ή του πλειοδοτικού διαγωνισμού, αφού για να πλειοδοτήσει κάποιος απαιτούνται τουλάχιστον δύο συμμετέχοντες. Και τί μ' αυτό; Στις ίδιες τις προδιαγραφές της "δημοπρασίας" υπήρχε ο εξωφρενικός όρος ότι, αν είναι μόνον ένας ο συμμετέχων, δεν ακυρώνεται ο διαγωνισμός αλλά συνεχίζεται. Τέτοιος όρος δεν έχει υπάρξει ποτέ σε διαγωνισμούς δημοσίου γιατί αντιβαίνει τον Κανονισμό Προμηθειών του Δημοσίου και την ενσωματωμένη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προβλέπουν ότι σε περίπτωση μιας μόνον συμμετοχής, ο διαγωνισμός ακυρώνεται και επαναλαμβάνεται για ευρύτερη συμμετοχή, ώστε να επωφεληθεί το Δημόσιο από τον ανταγωνισμό.

Η Digea, όμως, δεν ήθελε μόνο να παίξει μόνη της. Υπερχρεωμένοι, όπως είναι οι μέτοχοί της, ήθελαν να πάρουν τις συχνότητες μπιρ παρά. Η κυβέρνηση ακολούθησε απέναντί τους τη στάση με την οποία αντιμετωπίζει και την τρόικα: Ναι σε όλα! Έβαλε λοιπόν μια αστεία τιμή εκκίνησης (18,3 εκατομμύρια €) για την 15ετή εκμετάλλευση του συνόλου του φάσματος της ψηφιακής τηλεόρασης (240 MHz), στην οποία και αναδείχτηκε πανηγυρικά ...πλειοδότης, ελλείψει αντιπάλου, η Digea.

Αρκεί μια σύγκριση, με μιαν άλλη δημοπρασία, που ολοκληρώθηκε προσφάτως για να φανεί το μέγεθος του εγκλήματος. Το ψηφιακό μέρισμα, δηλαδή φάσμα συχνοτήτων 72 MHz, στην ίδια περιοχή συχνοτήτων, παραχωρήθηκε (μετά από 10 γύρους δημοπρασίας) στις τρεις εταιρείες κινητής για 15ετή εκμετάλλευση έναντι 309 εκατομμυρίων €! Έδωσαν δηλαδή για το ίδιο χρονικό διάστημα και στην ίδια περιοχή συχνοτήτων, φάσμα 240 MHz για 18,3 εκ. € στην Digea, ενώ στις εταιρείες κινητής 72 MHz για 309 εκ. €. Μικρή λεπτομέρεια: Τα 309 εκ. € έχουν εγγραφεί στον Προϋπολογισμό του 2014 και με απαίτηση της τρόικας έχουν παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και θα διατεθούν για την αποπληρωμή του χρέους προς τους πιστωτές μας. Το γιατί δεν ζήτησε η τρόικα ανάλογα κονδύλια και από τις συχνότητες της ψηφιακής τηλεόρασης, φαίνεται ότι αποτελεί ανταπόδοση του δικού της "χρέους" στους μεγαλοκαναλάρχες, για την πολύτιμη στήριξη της πολιτικής που κατέστρεψε τη χώρα.

Νομίζετε όμως, ότι οι απαιτήσεις της Digea σταματούν εδώ; Όχι βέβαια. Ως μοναδικός πάροχος δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης, η Digea θα έπρεπε να προσφέρει καθολική υπηρεσία, δηλαδή τουλάχιστον στο 98% του πληθυσμού της χώρας (υπενθυμίζουμε ότι η ΕΡΤ κάλυπτε αναλογικά το 99,8% του πληθυσμού με 1.100 κέντρα εκπομπής). Η υποχρέωσή της αυτή θα σήμαινε αυξημένο κόστος, αφού ο αριθμός των αναμεταδοτών αυξάνεται εκθετικά, όταν θέλεις να καλύψεις δύσκολες για τη μετάδοση του σήματος περιοχές με μικρό σχετικά πληθυσμό.

Η Κυβέρνηση φρόντισε να ξαλαφρώσει την Digea και από αυτό το βάρος. Ας δούμε πώς τα κατάφερε και σε ποιους φόρτωσε το βάρος αυτό.

Οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις

Αμέσως μετά τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές και τη δημιουργία της τριμερούς κυβέρνησης υπό τον κ. Σαμαρά, τον Ιούλιο 2012, διορίζεται Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο κ. Μενέλαος Δασκαλάκης, πρώην Γενικός Διευθυντής της ΝΔ. Ο κ. Δασκαλάκης βρίσκει σε εξέλιξη τότε, τη διαμόρφωση του λεγόμενου χάρτη συχνοτήτων ο οποίος (μετά από διαγωνισμό) είχε ανατεθεί από το Υπουργείο σε μια κοινοπραξία δύο Τμημάτων ασύρματων επικοινωνιών, του Ε.Μ. Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και του Πανεπιστημίου Πειραιά (ΠΑ.ΠΕΙ). Τα τμήματα αυτά ολοκληρώνουν το πρώτο σχέδιο του χάρτη συχνοτήτων και το Υπουργείο το θέτει (όπως είχε υποχρέωση) σε δημόσια διαβούλευση. Το σχέδιο αυτό προέβλεπε, ότι για την κάλυψη του 97,2% του πληθυσμού της χώρας απαιτούνταν 275 σημεία εκπομπής, ενώ με έναν αριθμό συμπληρωματικών σημείων όπου θα έπρεπε (πάντα με ευθύνη του παρόχου δικτύου) να τοποθετηθούν μικροί αναμεταδότες (gap fillers) για κάλυψη των υπολοίπων περιοχών, η κάλυψη θα έφθανε το 99%. Η Digea, σαν να γνώριζε από τότε ότι θα είναι ο μελλοντικός πάροχος δικτύου, αντιδρά αμέσως, θεωρώντας υπερβολικό τον αριθμό των σημείων εκπομπής και μεγάλο το κόστος για τον πάροχο δικτύου.

Διαρκούσης της διαβούλευσης, ο κ. Δασκαλάκης αναθέτει σε ένα στέλεχος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), τον κ. Νίκο Παπαουλάκη, να επέμβει για την αναδιαμόρφωση του χάρτη. Κάποιοι που ασχολούνται με το θέμα, αντιλαμβάνονται εκείνη την περίοδο μια στενή επικοινωνία του κ. Παπαουλάκη με στελέχη της Digea. Και ω του θαύματος! Λίγες ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας της διαβούλευσης (23/09/2012) και χωρίς να έχει μεσολαβήσει η δημοσίευση των προτάσεων που είχαν κατατεθεί, ούτε κανένας σχολιασμός του Υπουργείου, αλλά και χωρίς να ενημερωθούν οι νόμιμοι συντάκτες του σχεδίου (ΕΜΠ και ΠΑ.ΠΕΙ), υπογράφεται Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) και δημοσιεύεται σε ΦΕΚ στις 5/10/2012 ο τελικός χάρτης συχνοτήτων , ο οποίος έχει ελαττώσει το πλήθος των σημείων εκπομπής από 275 σε 156!

Ο κ. Παπαουλάκης έχει αλματώδη εξέλιξη. Διορίζεται αρχικώς Ειδικός Σύμβουλος του κ. Δασκαλάκη και λίγες μέρες πριν την προκήρυξη της διαβόητης "δημοπρασίας" για την παραχώρηση του φάσματος των συχνοτήτων ψηφιακής τηλεόρασης, Αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ.

Εδώ ίσως μας ψέξει κάποιος ότι προτρέχουμε να κατηγορήσουμε την κυβέρνηση και την Digea, αντικρούοντας ότι ακόμα και αν μειώθηκαν τα κύρια σημεία εκπομπής από 275 σε 156, αν διατηρηθεί το ίδιο πληθυσμιακό ποσοστό κάλυψης, το κόστος θα μεταφερθεί στο μεγαλύτερο πλήθος των μικρών αναμεταδοτών που θα απαιτηθούν.

Το σχέδιο κυβέρνησης - Digea, όμως, τα είχε προβλέψει όλα. Ούτε το ίδιο πληθυσμιακό ποσοστό κάλυψης θα διατηρηθεί, ούτε το κόστος των μικρών αναμεταδοτών θα το πληρώσει η Digea.

Η μεταφορά του κόστους στους πολίτες

Οι προδιαγραφές της "δημοπρασίας", μαζί με μια ΚΥΑ (27217/505/4-6-2013) που εκδίδεται μια βδομάδα πριν το μαύρο της ΕΡΤ, ικανοποιούν απολύτως ό,τι κατάφερε με τόσο "κόπο" (και διαπλοκή) να επιβάλει η Digea και μεταφέρουν τις υποχρεώσεις που θα έπρεπε να βαρύνουν τον πάροχο δικτύου στην τοπική αυτοδιοίκηση, δηλαδή πάλι στους πολίτες.

Όλα αυτά αποτυπώνονται, χωρίς αιδώ, στη σύμβαση παραχώρησης του φάσματος συχνοτήτων ψηφιακής τηλεόρασης στην Digea ΦΕΚ 1693/Β, 2014 :
- Στο άρθρο 6, παρ. 1, αναφέρεται ότι:

"...ο κάτοχος των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων οφείλει να καλύπτει τουλάχιστον το 95% του πληθυσμού της χώρας εφαρμόζοντας τον χάρτη συχνοτήτων. ".

Όποια κάλυψη, δηλαδή, υποτίθεται ότι εξασφαλίζουν τα 156 σημεία εκπομπής και τίποτα παραπάνω. Ποιος, όμως θα πληρώσει το επί πλέον κόστος των υπόλοιπων μικρών αναμεταδοτών;

- Στο ίδιο άρθρο (6), παρ.2, αναφέρεται:

"Μετά την ολοκλήρωση του δικτύου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω υπό 1 παρ. του παρόντος άρθρου (σ.σ. μόνον τα 156 σημεία εκπομπής) και εάν υφίσταται μέρος του πληθυσμού που βρίσκεται εκτός της περιοχής κάλυψης του δικτύου, ο Κάτοχος των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων, εφόσον δεν προτίθεται να επεκτείνει το δίκτυό του στις περιοχές αυτές, οφείλει ... να συνεργάζεται με τρίτους και ιδίως με Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι προτίθενται να αναλάβουν το κόστος προμήθειας, εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης και να διαθέσουν την απαραίτητη έκταση για τις εν λόγω υποδομές..."

Όσοι δηλαδή πολίτες είχαν την ατυχία να εξαιρεθούν από την κάλυψη του χάρτη συχνοτήτων, που έξω από κάθε δεοντολογική διαδικασία συνέταξε ο κ. Δασκαλάκης και οι συν αυτώ, έχουν δύο επιλογές: Ή να μην βλέπουν καθόλου τηλεόραση ή να πληρώσουν ένα νέο χαράτσι στην Digea, μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αντίστοιχη βεβαίως αύξηση των δημοτικών τελών. Και όπως θα διαπιστώσατε, το χαράτσι αυτό θα είναι μόνιμο, διότι δεν είναι μόνον η προμήθεια των αναμεταδοτών, των κεραιοσυστημάτων, κ.λπ. και η εγκατάστασή τους που θα πληρωθεί εφάπαξ με τα γνωστά τιμολόγια της Digea. Είναι και η συντήρηση, οι επισκευές, η λειτουργία (κατανάλωση ρεύματος) και η παραχώρηση των χώρων εγκατάστασης των υποδομών. Και επειδή οι αναμεταδότες αυτοί θα τοποθετηθούν σε κατοικημένες περιοχές και όχι σε βουνά, το κόστος της ενοικίασης για την παραχώρηση των χώρων δεν είναι καθόλου αμελητέο. Όπως δεν είναι αμελητέο και το κόστος της προμήθειας των αναμεταδοτών.

Υπολογίζουμε ότι σε όλη τη χώρα θα απαιτηθούν γύρω στα 600 συμπληρωματικά σημεία εκπομπής για τέτοιους αναμεταδότες. Σε κάθε σημείο θα πρέπει να τοποθετηθούν 6 αναμεταδότες (όσες και οι συχνότητες που εκμεταλλεύεται η Digea). Με μέτριους υπολογισμούς το κόστος κάθε αναμεταδότη είναι γύρω στα 7.000 €. Αυτό σημαίνει ότι μόνον η προμήθεια των αναμεταδοτών θα κοστίσει στον έλληνα πολίτη όχι λιγότερο από 25 εκατομμύρια €. Ο έλληνας πολίτης γίνεται αυτόματα χρηματοδότης των υποχρεώσεων της Digea.

Στην Πελοπόννησο, στο Βόρειο Αιγαίο και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη πραγματοποιήθηκε η "ψηφιακή μετάβαση". Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα ποσοστά της κάλυψης είναι πολύ μικρότερα από το επικαλούμενο 95%. Ολόκληρες περιοχές, πολλές κωμοπόλεις, ακόμα και Δήμοι έχουν απόλυτο μαύρο στις οθόνες τους. Άλλες περιοχές βλέπουν τηλεόραση σποραδικά - έρχεται και φεύγει. Οι διαμαρτυρίες των πολιτών και των δημοτικών αρχών αντιμετωπίζονται από τους αρμόδιους (Υπουργείο και ΕΕΤΤ) είτε με απαξιωτικό τρόπο (κάνετε λάθος - οι χάρτες κάλυψης λένε άλλα) είτε με αλαζονικό (βρίσκεστε σε "λευκή" περιοχή, ας πληρώσει ο Δήμος σας να έχετε τηλεόραση. Ο κ. Δασκαλάκης και ο κ. Παπαουλάκης, οι υπεύθυνοι αυτής της κατάστασης, χρησιμοποιούν αυτά τα επιχειρήματα στις συναντήσεις τους με τοπικές αρχές, σαν να είναι συνήγοροι της Digea και όχι υπηρέτες του Δημοσίου συμφέροντος, ως όφειλαν.

Κάποιοι Δήμοι άρχισαν να υποκύπτουν στον εκβιασμό, χωρίς να αντιλαμβάνονται ακόμη το πραγματικό κόστος που θα καταβάλλουν διαρκώς στην Digea.

Άλλες "πρόθυμες" δημοτικές αρχές, ποιος ξέρει κάτω από ποιες πιέσεις, όπως ο Δήμος Σκύρου με απόφασή του , παραχωρούν δωρεάν εκτάσεις στην Digea, ακόμα και για ένα από τα βασικά (156) κέντρα εκπομπής, με το "επιχείρημα" ότι όλοι οι Δήμοι έχουν παραχωρήσει δωρεάν εκτάσεις στην Digea!

Εν τούτοις, άλλες δημοτικές αρχές δείχνουν να αντιστέκονται. Δείτε στο videoτη χαρακτηριστική τοποθέτηση του Διευθυντή του Δημοτικού Σταθμού Θεσσαλονίκης TV 100, κ. Φίλιου Στάγκου, προς το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, όπου αναφέρει τα υπέρογκα ποσά που ζητά η Digea για να μεταφέρει ψηφιακά τον TV 100, ενώ ζητάει να της παραχωρηθούν δωρεάν οι χώροι του Δήμου για να εγκαταστήσει τους πομπούς της.

Η επιστράτευση ευρωπαϊκών κονδυλίων για τη χρηματοδότηση της Digea

Όπως αναφέραμε παραπάνω, η "ψηφιακή μετάβαση" έχει πραγματοποιηθεί και σε δύο ακριτικές περιφέρειες: Του Βορείου Αιγαίου (πλην Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων, όπου θα γίνει αργότερα η μετάβαση) καθώς και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το δαιμόνιο του κ. Δασκαλάκη, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ισχυρές αντιδράσεις των πολιτών, που αντί για την "κρυστάλλινη" εικόνα του κλικλίκου είχαν μαύρες οθόνες, τον οδήγησε να δημιουργήσει ειδική δράση του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση" για να προχωρήσει η χρηματοδότηση της Digea για την κάλυψη των κατ' ευφημισμόν "λευκών περιοχών" όπως τις ονομάζει. Το πρόγραμμα αυτό το ονόμασε "Υπηρεσίες ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος σε ακριτικές περιοχές" και έχει προϋπολογισμό 900.000 €, τα οποία θα πάνε στην Digea για την κάλυψη των "λευκών" περιοχών. Πρώτη προθυμοποιήθηκε η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, η οποία με Δελτίο Τύπου της ανακοίνωσε την κατάθεση πρότασης, με την οποία διεκδικεί τα 593.000 € από τα 900.000 του προγράμματος. Ένα ενδιαφέρον σημείο του Δελτίου Τύπου, είναι εκεί που αναφέρει ότι 26.000 πολίτες του Βορείου Αιγαίου δεν μπορούν να δουν τηλεόραση μετά τη μετάβαση. Αυτό σημαίνει ότι η κάλυψη στο Βόρειο Αιγαίο έφθασε το 83% αντί του επικαλούμενου 95% (Ο πληθυσμός του Βορείου Αιγαίου, χωρίς τη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους είναι 150.000), που είναι ενδεικτικό για το τί συμβαίνει ή τί θα συμβεί και σε άλλες περιοχές.

Όσο για την ιδέα του κ. Δασκαλάκη εμείς θα σχολιάσουμε το εξής: Τα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι χρήματα και του ελληνικού λαού που τα έχει αποδώσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και επιστρέφουν με τη μορφή προγραμμάτων για να χρηματοδοτηθούν επείγουσες, ουσιαστικές και αναπτυξιακές δράσεις και όχι για να χρηματοδοτούνται οι υποχρεώσεις των υπερχρεωμένων μεγαλοκαναλαρχών.

Και μια απορία: Οι Περιφέρειες χειρίζονται δημόσιο χρήμα και για την προμήθεια οποιουδήποτε εξοπλισμού υποχρεούνται να κάνουν διαγωνισμούς, ακόμα περισσότερο όταν συγχρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά προγράμματα. Πώς θα αγοραστεί ο εξοπλισμός που θα υποδείξει η Digea; Με αναθέσεις;

Δυστυχώς το ελληνικό κράτος έχει αναδειχθεί σε mega χορηγό της Digea, αντί να υπηρετεί τον έλληνα πολίτη, στον οποίο φορτώνει διαρκώς νέα χαράτσια.

Το αστείο είναι ότι στα λόγια όλα γίνονται για το καλό του και για το δημόσιο συμφέρον. Στα αλλεπάλληλα δωράκια στην Digea, πριν παίξει χωρίς αντίπαλο στη "δημοπρασία", όταν τροποποιούσαν κατά βούληση το δικό τους χάρτη συχνοτήτων, έβαζαν σε όλες τις υπουργικές αποφάσεις μια παράγραφο, όπως στο ΦΕΚ 2359/Β, 20-09-13 , στα "'έχοντας υπόψη", παρ.18, που έλεγε: "Το ραδιοφάσμα είναι σπάνιος πόρος και η χορήγησή του για χρήση πρέπει να εξασφαλίζει βιώσιμα δίκτυα και επαρκή ανταγωνισμό" !

Μας δουλεύουν κι από πάνω...
http://www.thepressproject.gr/article/69431
(edited)
2015-05-03 00:09:00
Ψηφίστηκε ο νόμος για την επιστροφή της ΕΡΤ

μια αδικια φαινεται να διορθωνεται...
2015-06-11 13:37:08
2015-06-11 14:21:51
έχουν ξεκινήσει τα βολέματα του παρελθόντος για τα πολύ καλά..
2015-06-11 14:29:45
δε ξερω σε τι αναφερεσαι αλλά ριξε μια ματια στις προηγουμενες σελιδες να δεις τα σκανδαλα εκατομυριων, την ποιοτητα της ενημερωσης κλπ θα καταλαβεις ευκολα πως ηταν μια αποτυχημενη κινηση το κλεισιμο και σκανδαλωδως αποτυχημενη η προσπαθεια για τη νεριτ!

απλως προσπαθησαν να δωρισουν τις συχνοτητες στη digea, να δωσουν και τη πιτα απο τις διαφημισεις στα ιδιωτικα καναλια που παρανομα εκπεμπουν για να στηριχθει προπαγανδιστικα η προηγουμενη κυβερνηση...

οι εργολαβοεφοπλιστοκαναλαρχες δεν εχουν τσιπα:

Ποινική δίωξη για το «πειραγμένο» ρολόι της ΔΕΗ στο MEGA

Δίωξη για κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος κατ΄εξακολούθηση άσκησε η αρμόδια Εισαγγελία, μετά από τη διαπίστωση ότι είχε παραβιαστεί η παροχή της Τηλέτυπος MEGA AE, και «έγραφε» μικρότερη κατανάλωση.
http://www.protothema.gr/greece/article/483412/poiniki-dioxi-gia-to-peiragmeno-roloi-tis-dei-sto-mega/
2015-06-11 14:37:23
οι εργολαβοεφοπλιστοκαναλαρχες δεν θα εχουν ποτέ τσιπα.
μήπως ξέρεις τι απέγινε ο ιδιοκτήτης της βιομηχανίας "κλωστές πεταλούδα" που κάποτε τον έβγαλαν στα κανάλια ως τον πιο νομοταγή βιομήχανο?

τα βολέματα του παρελθόντος έχουν ξεκινήσει για τα πάρα πολύ καλά.
καθαρίστριες, ερτ, σχολικοί φύλακες και πολλοί πολλοί άλλοι.

χαίρε πασοκ του '80.. ε, χαιρε συριζα ήθελα να πω
αντί να εξυγιανθεί ο δημόσιος τομέας για να ελαφρυνθεί η χώρα σημαντικά, καθόμαστε και βρίσκουμε ένα σωρό τρόπους για να μεγαλώσουμε το κόστος του δημοσίου.
2015-06-11 15:00:32
μεγαλο πανυγυρι στους διορισμους εκανε και η νδ, μη τη βγαζεις απο το καδρο, ιδιαιτερα στη περιοδο του καραμαλη του Β.

φανηκε στο τελος του μνημονιου οταν ενωθηκαν και συγκυβερνουσαν πως ηταν οι δυο οψεις του ιδιου νομισματος που με τη 40χρονη διακυβερνηση τους καταστρεψαν τη χωρα...

αυτοι που αναφερεις δεν ειναι ουτε 2-3 χιλιαδες, και να θελουν δε μπορουν τωρα να διογκωσουν το δημοσιο, αλλά οπως φανηκε και με τη νεριτ ή τις ιδιωτικες εταιρειες καθαρισμου κλπ δε σωσαν χρηματα απλα τα διναν σε φιλους τους εργολαβους και πολλες φορες το κοστος ηταν μεγαλυτερο απο το να ειχαν μονιμους υπαλληλους